خانه کوچک ؛ نگاهی بزرگ

سریال«خانه کوچک» که هم اکنون ازشبکه نمایش، هر شب پخش می شود یکی ازسریال های محبوب سالهای قبل از انقلاب بود که هم در ایران و هم در دیگر کشورها مخاطبان بی شماری داشت. 

این سریال تلویزیونی محصول کشور امریکا است که بر اساس رمان «لورا اینگلز وایلدر» بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۳ ساخته شده که در همان سالها هم از شبکه ان بی سی پخش می‌شده است.

این سریال، داستان خانواده‌ای کشاورزی به نام «چارلز اینگلز» را روایت می کند که به همراه زن و سه دختر کوچک خود در قرن نوزدهم در روستایی به نام والنات گرو زندگی می کند. 

«لورا اینگلز» دختر وسطی خانواده، قهرمان اصلی این سریال است و سریال در هر بخش، به قصه جداگانه ای می پردازد که معمولا خانواده اینگلز به نوعی در آن حضور دارند.

«خانه کوچک» داستان واقعی زندگی لورا اینگلز است که از رمانی به همین نام به سریالی حدود 200 قسمتی تبدیل شده است و قسمت اعظمی از این سریال قبل از انقلاب نیز از تلویزیون ملی پخش شده است و بسیاری از نوجوانان و کودکان دیروز ، هنوز هم خاطرات خوبی از این سریال به یاد دارند. 

در این سریال بازیگرانی همچون مایکل لندون ( پدر خانواده)، کارن گراسل ( مادر خانواده) ، ملیسا گیلبرت (لورا)، ملیسا سو اندرسون(مری) حضور دارند که هم اکنون به جز نقش پدر که علاوه بر بازیگری ، تهیه کنندگی این سریال را هم برعهده داشت در قید حیات هستند. مایکل لندون در سال 1991 به دلیل بیماری سرطان از دنیا رفت اما ملیسا گیلبرت و ملیسا سو اندرسون هم اکنون نیز در حوزه بازیگری فعال هستند و تاکنون نیز جوایزی را هم کسب کردند. 

«خانه کوچک» در داستان های ساده و صمیمی که در هر بخش خود روایت می کند تلاش دارد تا حس همدلی و انسانیت را در یک جامعه کوچکی مثل دهکده والنات گرو تقویت کند. انسانیتی که متاسفانه هر چه بشر با دنیای ماشینی و تکنولوژی بیشتر آشنا شد از آن بیشتر فاصله گرفت. 

خانواده 5 نفره چارلز اینگلز ، یک خانواده پرتلاش و صمیمی هستند که همه با سخت کوشی در ساختن خانه کوچک خود سهیم بودند. تقسیم کار و رسیدگی به امور خانه و مزرعه در این خانه به خوبی به چشم می خورد و دختران اینگلز با وجود سن کم اما در انجام امور خانه مشارکت دارند و روح مشارکت و ذوق در انجام وظیفه، علی رغم مشق و تحصیل بچه ها؛ همچنان دیده می شود. 

احترام به والدین و توجه والدین به مشکلات بچه ها ، از جمله مسائل تربیتی است که نویسنده اثر در این سریال مورد توجه قرار داده است و روح همکاری و کمک به همنوعان در بخش، بخش این سریال ؛ با قصه هایی که تعریف می شود به خوبی نمایان است. جالب توجه اینکه خانواده اینگلز با توجه به اینکه محور اصلی سریال هستند همیشه در حل مشکلات افراد دهکده پیش قدم هستند و با دلسوزی و چاره جویی هایی که انجام می هند سهم عمده ای در گره گشایی مشکلات افراد دهکده دارند. این همکاری و تلاش برای حل مشکلات همسایگان ، یکی دیگر از مسائل آموزشی است که رمان «خانه کوچک» در روایت آن تاکید دارد. 

گره گشایی در سریال خانه کوچک به گونه ای طراحی شده است تا همکاری و توجه به «قدرت جمعی» به خوبی خودنمایی کند و فاصله گرفتن از جمع و خود را تافته جدا بافته از جمع دانستن ، مطرود و شکننده تلقی می شود.

شاید یکی از مسائلی که در این سریال کمتر از سوی سازندگان آن مورد توجه قرار گرفته این است که برخی از خانواده هایی که قصه آنان در یک قسمت روایت می شوند دیگر ما آنان را جزو افراد دهکده نمی بینیم و کاربرد آنان گویا فقط برای یک بخش بوده است! 

لحن صمیمی سریال ، انتخاب بازیگران ، بازیهای خوب و از همه مهمتر ، دوبله عالی و صداهای به جا و ماندگار این مجموعه ، نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب این سریال – چه قبل از انقلاب و چه هم اکنون – داشته است.

نویسنده در خلال خُرده داستان هایی که تعریف می کند نگاهی هم به مشکلات و مصائب دوران زندگی چارلز اینگلز ( قرن نوزدهم ) مثل حضور سرخ پوستان و اخراج آنان از زمین های آب و اجدادی، بحث طاعون ، جنگ های ایالتی ، فقر ، بیکاری و .... داشته است.

«خانه کوچک» اگر چه کوچک است اما روح بزرگی را در مخاطب گوشزد می کند و آن حس انساندوستی برای حل مشکلات همنوعان خود است تا بتوان با عشق و محبت ، خانه بزرگتری از امید ، عاطفه و انسانیت بنا کرد.

 

Portfolio image


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
:: برچسب‌ها: خانه کوچک ؛ نگاهی بزرگ ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 28 اسفند 1394
سردار سلیمانی: تحریم‌ها دهها برابر هم شود، ایران حمایتش از فلسطین را قطع نمی‌کند
 
 
در دیدار با هیاتی از حماس مطرح شد
 

سردار سلیمانی: تحریم‌ها دهها برابر هم شود، ایران حمایتش از فلسطین را قطع نمی‌کند/ چندسال قبل عده‌ای شعار "نه غزه نه لبنان" سر دادند، آنها اکنون کجا هستند؟

گروه سیاسی - رجانیوز: یک شبکه لبنانی از دیدار هیأت حماس که بهمن‌ماه به تهران آمد با سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت که وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، ایران دست‌ از حمایت فلسطین برنخواهد داشت.

به گزارش رجانیوز، طی سه ماه اول سال 2016 تلاش‌ها برای نزدیک‌تر شدن حماس به ایران آغاز شد.

بر اساس گزارش «المیادین»، «موسی ابو مرزوق» عضو ارشد حماس مسئولیت این وظیفه را بر عهده داشت و با سفر به بیروت به صورت محرمانه با مسئولان ایرانی و حزب الله دیدار کرد؛ در همین حین بود که فایل صوتی از گفت‌وگوی ابومرزوق با یکی دیگر از مسئولان این جنبش به بیرون درز پیدا کرد وی دراین نوار صوتی حمایت ایران از فلسطین را «دروغ بزرگ» توصیف کرد و تهران را متهم کرده بود از حماس برای برقراری روابط با طرف های دیگر استفاده می‌کند. گروه نزدیک به ایران در داخل حماس تلاش کرد این موضوع را مهار کند تا شکاف اختلافات عمیق‌تر نشود.

ابومرزوق به بیروت بازگشت و تلاش کرد با مسئولان ایرانی دیدار کند اما یک پیام واضح دریافت کرد: «بازی تمام شد».

اما پایان بازی، پایان تلاش‌ها برای نزدیکی با تهران نشد و هیاتی از حماس به ریاست «محمد نصر»، «اسامه حمدان» به همراه دیگر گروه‌های فلسطینی راهی ایران شدند تا در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

یک عضو حماس: تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت ایران است

بر اساس این گزارش، هیات فلسطینی با تعداد زیادی از مسئولان ایرانی از جمله علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد اما دیدار بارزتری که علنی شد دیدار با قاسم سلیمانی فرمانده کل سپاه قدس بود.

المیادین به نقل از منابع آگاه نوشت در دیدارهای میان هیات حماس سلیمانی درباره تصویری کامل از مرحله آینده صحبت و اعلام شد شرایط قبل از 2011 که روابط بر پایه آنها بنا شده بود، ممکن نیست که با همان شروط و قواعد ادامه یابد. یک منبع حماس به المیادین گفت: جهان از زمان بهار عربی تغییر کرده است نه ایران، آن ایران است و نه حماس، آن حماس است اما تهران و حماس هر دو به دنبال حضور یک مقاومت قوی در فلسطین برای مقابله با تعرض‌های اسرائیلی هستند و به همین دلیل باید پایه‌های جدیدی در روابط وضع شود.

 این عضو حماس افزود: طی سال‌های گذشته اشتباهات بسیاری رخ داده که برخی از آنها از جانب حماس و برخی از جانب ایران بوده اما ما هر دو طرف می‌دانیم که مقاومت در خطر است و ما می‌دانیم تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت، ایران است و تجربه این را ثابت کرده است.

دیدار هیأت حماس با سردار سلیمانی

بر اساس این گزارش، سلیمانی در ادامه به تفصیل درباره واقعیت مقاومت و دیدگاه ایران نسبت به آن صحبت کرد و بر اساس اعلام منابع آگاه سلیمانی از سخنان ابومرزوق بسیار ناراحت بوده است زیرا ابومرزوق در تماس مستقیم با ایران بوده و بهتر از هر کسی می‌داند که ایران در سخت‌‌ترین شرایط هم از حمایت مقاومت دست برنداشته است.

از جمله مسایلی که سلیمانی در دیدار با هیات فلسطینی مطرح کرده به این شرح بوده است:

موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد آن ثابت و راسخ و بدون تغییر بوده؛ ما با صدای بلند تاکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده نه هیچ موضوع دیگری. محمد جواد ظریف وزیر خارجه فقط یک ماموریت مشخص شده و واضح داشت و این ماموریت توافق هسته‌ای بود؛ در برابر شما تاکید می‌کنم حتی اگر فشارها و تحریم ها را دهها برابر علیه ما افزایش دهند ما از آرمان فلسطین دست برنمی‌داریم به همین دلیل کنگره بر موضع ضد ایرانی خود علیه ایران اصرار داد و تهران را حامی تروریسم و فلسطین می‌داند.



سردار سلیمانی: درباره فلسطین با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

سلیمانی در ادامه گفت: همانگونه که می‌دانید، برخی می‌گویند ما از فلسطین برای منافع خود حمایت می‌کنیم اما آنچه از آغاز انقلاب تا کنون مبرهن بوده این است که ما بر سر مساله فلسطین حاضر به مذاکره یا رسیدن به تفاهم با آمریکا نبوده‌ایم. به شما تاکید می‌کنم که حمایت از فلسطین ادامه دارد اما در برخی اوقات این حمایت به دلیل شرایط و اوضاع اقتصادی کمی کاهش داشته اما این فقط به خاطر شرایط بوده نه تغییر مواضع سیاسی.

سردار سلیمانی افزود کشورش مخالف با حمایت دیگر کشورهای اسلامی از مقاومت فلسطین نیست، وی گفت: ما علیه دیگر کشورهای اسلامی حامی شما نیستیم بلکه دست تمام کسانی که به شما کمک می کنند را می‌فشاریم؛ مشکلی با این موضوع نداریم و از این کمک‌ها استقبال می‌کنیم و از همراهیشان با مقامت خوشحال می‌شویم.


وی افزود: مشکلات ما با عربستان تمام خواهد شد کسانی که با این و آن متحد شدند ضرر خواهند کرد، همگان به یاد خواهند آورد که چه کسی در کنار چه کسی ایستاده است، نبرد شما طولانی مدت است باید تمام جهان اسلام از شما حمایت کنند، می‌خواهیم که فسلطین قوی باشد.

سلیمانی در پایان گفت: در ایران، زمانی که مسئله، «فلسطین» باشد، همه انقلابی هستند، همگان فلسطین را دوست دارند فلسطین حتی در داخل ایران هم (موضوعی) اساسی است. چند سال پیش شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند؛ از شما می‌پرسم اینها اکنون کجا هستند. ما این را در قاموس سیاسی خود ثبت کردیم. کسانی که هرگونه شعاری در مخالفت با حمایت ما از فلسطین سر دهند در هیچ پست سیاسی نخواهند بود و در راس تصمیم‌گیرندگان کلان کشور جای نخواهند داشت. کجا ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد؟.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: سردار سلیمانی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 27 اسفند 1394
اوباما: عربستان «مفت‌خور» است؛ شاهزاده سعودی: اوباما ما را غافلگیر کرد
اوباما: عربستان «مفت‌خور» است/ شاهزاده سعودی: اوباما ما را غافلگیر کرد/ اعتراض به نزدیکی آمریکا به ایران
به دنبال مصاحبه اوباما با مجله آتلانتیک، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در آمریکا و انگلیس نامه سرگشاده‌ای منتشر کرده است.
 
ترکی الفیصل اوباما: عربستان «مفت‌خور» است/ شاهزاده سعودی: اوباما ما را غافلگیر کرد/ اعتراض به نزدیکی آمریکا به ایران
 

به گزارش جام نیوز، شاهزاده ترکی الفیصل امروز(دوشنبه)‌ اظهارنظرهای باراک اوباما در مصاحبه با نشریه آتلانتیک را که در آن از برخی کشورها از جمله عربستان به عنوان "مفت خور" یاد کرده بود، محکوم کرده و گفت، این اظهارنظرهای اوباما "ما را غافلگیر کرد".

 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه چند روز پیش خود با مجله آتلانتیک از عربستان سعودی به عنوان یک "مفت خور" در سیاست خارجی آمریکا یاد و از این کشور به دلیل حمایت از بی تحملی مذهبی و عدم سازش با ایران انتقاد کرد.
 
به دنبال این مصاحبه شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در آمریکا و انگلیس در نامه سرگشاده‌ای که از سوی نشریه انگلیسی زبان "Arab News" منتشر شد، عنوان کرد: نه آقای اوباما، ما مفت خور نیستیم.
 
ترکی الفیصل از حمایت ریاض از شورشیان سوریه در جنگ با گروه تروریستی داعش، کمکهای انسان‌دوستانه این کشور به پناهجویان در منطقه و ایجاد ائتلاف ضد تروریسم در میان برخی کشورهای مسلمان به عنوان دلایل خود نام برد.
 
روابط میان عربستان و آمریکا به عنوان دو هم‌پیمان قدیمی از زمان بالا گرفتن بهار عربی در سال 2011 و از هنگامی که ریاض واشنگتن را متهم کرد به این که تلاش کافی برای جلوگیری از سرنگون شدن حسنی مبارک در مصر انجام نداده است رو به سردی رفت.
 
به نوشته ایسنا، اوباما در مصاحبه خود اظهار کرد، اعتقاد ندارد که آمریکا می تواند بدون تعهد بزرگ نیروهای زمینی به نتیجه‌ای معنادار در سوریه دست پیدا کند و این که رقابت میان ریاض و تهران به دامن زدن به جنگهای نیابتی در منطقه کمک کرده است.
 
اگر چه شاهزاده ترکی الفیصل در حال حاضر هیچ سمت رسمی در عربستان ندارد اما عمده دیدگاه‌های وی بازتاب دیدگاه‌های شاهزاده‌های ارشد عربستان تلقی شده و بر حلقه‌های سیاست خارجی عربستان تاثیرگذار هستند.
 
ترکی الفیصل در نامه خود از اوباما پرسیده است:‌ آیا شما به حدی به ایران روی آورده‌اید که 80 سال دوستی مداوم ما با آمریکا را با رهبرانی در ایران که همچنان از آمریکا به عنوان بزرگترین دشمنشان یاد می‌کنند و به مسلح کردن و تامین و پشتیبانی شبه‌نظامیان در جهان اسلام و جهان عرب ادامه می دهند برابر کرده‌اید. 
 


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: اوباما , عربستان , ملک الفیصل , عربستان مفت خور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 27 اسفند 1394
راهنمای کلی برای گزینش گوشی هوشمند جدید

 

از نظر عمر باتری و کیفیت دوربین، فهرست مشخصات می تواند کمی گول زننده باشد. بهتر است بررسی هایی صورت گرفته درباره گوشی هوشمند مد نظر خود را مطالعه کنید تا با کارکرد این اجزا در دنیای واقعی بیشتر آشنا شوید.

موبنا، محمد مهدی حیدرپور - گوشی هوشمند از جمله ابزارک های دنیای پیشرفته امروز است که زندگی بدون آن برای بسیاری از مردم بسیار دشوار به نظر می رسد. به گفته کارشناسان، ما حدود ۱۵۰ بار در روز تلفن همراه خود را چک می کنیم. برای این که احساس صمیمت بیشتری با یک ابزارک داشته باشید باید اطمینان حاصل کنید که هنگام کار کردن با آن راحت هستید. اما چگونه می توانید در بازار امروز گوشی هوشمند که گستره وسیعی از محصولات در دسترس هستند بهترین انتخاب را داشته باشید؟ حتی تصمیم گیری برای تعویض گوشی هوشمند با مدلی جدیدتر نیز بسیار دشوارتر شده است. در ادامه قصد داریم نکات کلی که می توانند در گزینش نهایی درست یک گوشی هوشمند به شما کمک کنند را ارائه کنیم.
سیستم عامل

2
در زمینه سیستم عامل به طور اساسی انتخاب بین گوشی های اندرویدی و آی‌فون (مجهز به سیستم عامل iOS) محدود می شود مگر آن که به سیستم عامل ویندوزفون - در نسخه جدید به ویندوز ۱۰ موبایل تغییر نام داده است - مایکروسافت علاقمند باشید. به دلیل این که گوگل و اپل طی سالیان گذشته ویژگی های بسیاری را از یکدیگر وام گرفته اند، تفاوت بین آنها همانند گذشته بسیار زیاد نیست.
به طور کلی، اندروید از قابلیت سفارشی سازی بیشتری برخوردار است و سیستم عاملی همه کاره محسوب می شود، در شرایطی که iOS محصولی کارآمدتر و پایدارتر است. اگر از هواداران اپل هستید و شیوه انجام کارها توسط این شرکت که بر امنیت تاکید دارد اما همین مساله محدودیت هایی را موجب می شود را می پسندید از کار کردن با iOS نیز لذت خواهید برد. در غیر این صورت، ممکن است تجربه ای ناخوشایند از کار با یک دستگاه مجهز به iOS داشته باشید. از نظر اپلیکیشن ها، تفاوت خاصی بین دو سیستم عامل وجود ندارد و بازار اپلیکیشن های هر دو سیستم عامل بسیار پر و پیمان است، اگرچه نسخه iOS برخی اپلیکیشن ها ممکن است زودتر از نسخه اندرویدی منتشر شوند.
از آنجایی که اپلیکیشن ها و خدمات گوگل در فضای ذخیره سازی ابری ساکن هستند به طور معمول جابجایی از اندروید به iOS ساده‌تر است زیرا اگر اپلیکیشن ها و خدمات شما در آی‌تونز و آی‌کلود قفل شده باشند جابجایی همه چیز از خدمات اپل و وارد کردن آنها به نمونه های مشابه در گوگل دشوار خواهد بود.
مشخصات گوشی هوشمند

3

هر گوشی هوشمند جدید که روانه بازار می شود فهرست بلندی از مشخصات را ارائه می کند اما زمانی که بدانید در پی چه چیزی هستید شرایط برای شما پیچیده نخواهد شد. به عنوان مثال، پردازنده گوشی هوشمند - اغلب بر مبنای تعداد هسته ها و سرعت گیگاهرتز فهرست می شود - قدرت خام تلفن همراه و این که با چه سرعتی اپلیکیشن ها اجرا می شوند را نشان می دهد.
حافظه رم گوشی هوشمند میزان فضایی که دستگاه برای فکر کردن درباره چندین وظیفه به طور همزمان در اختیار دارد (هرچه بیشتر بهتر) را نشان می دهد در شرایطی که حافظه دخیره سازی (بر مبنای گیگابایت یا GB اندازه گیری می شود) میزان فضایی که برای ذخیره موزیک، فیلم، عکس و فایل های دیگر در اختیار دارید را مشخص می کند. قیمت شاید بهترین شاخص برای نشان دادن میزان قدرتمند بودن یک گوشی هوشمند باشد. هرچه دستگاه گران‌تر باشد مسلما محصول با کیفیت‌تر و قدرتمندتری را نیز دریافت می کنید.
از نظر عمر باتری و کیفیت دوربین، فهرست مشخصات می تواند کمی گول زننده باشد. بهتر است بررسی هایی صورت گرفته درباره گوشی هوشمند مد نظر خود را مطالعه کنید تا با کارکرد این اجزا در دنیای واقعی بیشتر آشنا شوید. ظرفیت باتری بر مبنای میلی آمپر ساعت (mAh) اندازه گیری می شود که نشان می دهد باتری توانایی نگهداری از چه میزان شارژ را دارد. البته اجزا دیگری مانند نمایشگر نیز بر عمر باتری تاثیرگذار هستند.
ویژگی های کلیدی دیگر

4
بیشتر تلفن های همراه بر اساس اندازه نمایشگر خود تعریف شده اند و این پرسش مهم دیگری است: با چه اندازه ای از گوشی هوشمند راحت هستید؟ در حال حاضر، جریان موجود بر موج دستگاه های بزرگتر سوار است و ممکن است خیلی زودتر از آن چه انتظار دارید به استفاده از گوشی های هوشمند بزرگ عادت کنید. وضوح و پیکسل در هر اینچ (PPI) نمایشگر به میزان شارپ بودن آن در یک تلفن همراه اشاره دارند که هرچه بیشتر باشند با کیفیت بالاتری نیز مواجه خواهید بود.
اگرچه امروزه جریان معرفی گوشی های هوشمند مجهز به بدنه تمام فلزی حسابی داغ شده است، زیبایی یک دستگاه نیز همچنان برای خریداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین، عرضه گوشی های هوشمند در رنگ های مختلف برای پوشش سلیقه های مختلف نیز بسیار محبوب شده است.
از جمله ویژگی های دیگری که هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند جدید می توانید مد نظر قرار دهید می توان به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، قابلیت شارژ بی سیم، پشتیبانی از کارت حافظه، باتری قابل تعویض توسط کاربر، و همچنین نوآوری های جدیدی مانند لمس سه بعدی و نمایشگرهای همواره روشن اشاره کرد. همچنین اهمیت پشتیبانی از لوازم جانبی مانند هدست های واقعیت مجازی نیز به طور روزافزون در حال افزایش است.

 



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
:: برچسب‌ها: گوشی های هوشمند , انتخاب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 27 اسفند 1394
واکنش تند "رضا رویگری" به انتشار یک عکس در فضای مجازی
 
رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با میزان گفت: به تازگی عکسی از من در صفحات اجتماعی منتشر شده و نشان از این دارد که با ویلچر به مشهد مقدس رفته ام اما در توضیح این مسئله باید بگویم که من به صورت موقت در فرودگاه مشهد سوار ویلچر شدم و در واقع حالم خوب است.

وی افزود: از انتشار این عکس بسیار ناراحتم و نمی دانم که چه کسی این عکس را منتشر کرده است زیرا من مدت هاست که به مردم می گویم حالم خوب است ولی به ناگهان از من عکسی منتشر می شود که سوار ویلچر هستم، به چه زبان بگویم حالم خوب است.

رویگری عنوان کرد: این برای چهارمین بار است که از دهه فجر به این طرف به زیارت امام رضا(ع) می آیم و این موضوع باعث خوشحالی من است.

این بازیگر تصریح کرد: این سفر به صورت خیلی اتفاقی رخ داد زیرا یکی از دوستانم که عازم مشهد مقدس بود گفت من به تنهایی و با ماشین می خواهم به مشهد بروم و از من درخواست همراهی کرد که من هم پذیرفتم همسرم هم فردای آن روز با هواپیما به زیارت امد.

رویگری خاطرنشان کرد: این زیارت با شهادت حضرت فاطمه(س) مصادف شده که از همین طریق شهادت بانوی بزگوار اسلام را به همه تسلیت عرض می کنم.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: رویگری , عکس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394
رمز کاهش محبوبیت روحانی
*حجت الاسلام روانبخش
 
از زمانی که سفر رییس جمهور به استان سمنان لغو شد و در مازندران نیز مردم نیامدند و در نتیجه استاندار سمنان و معاون سیاسی استاندار مازندران تغییر کردند مدتی بود که دیگر خبری از سفرهای استانی ایشان نبود انتخابات خبرگان نیز حکایت از  سقوط این محبوبیت دارد زیرا آقای روحانی به رغم این که تا زمان برگزاری انتخابات در رادیو تلوزیون فعال بود و در همه لیست جامعه مدرسین و روحانیت و لیست هاشمی و اصلاح طلبان در راس قرار داشت ولی نفر سوم شد و از مجموع 4600000نفری که در انتخابات مجلس شرکت کردند تنهاحدود 2میلیون به وی رای دادند یعنی کمتر از نصف آرای 48درصدی  مردم تهران . یعنی حدود 20 در صد از رای دهندگان و 10درصد کسانی که در تهران بزرگ از حق رای برخوردار بوده اند! حال اگر این فرضیه را به استان دیگری مانند خراسان رضو ی یا شمالی و جنوبی ببرید که حتی یک اصلاح طلب رای نیاورده آن وقت چه اتفاقی می افتد؟ آیا اگر آقای روحانی در یکی از این استان ها و حتی استان سمنان که محل تولدش می باشد چند در صد رای می آورد؟
 
خوب بود به جای سفر به استان یزد یکی از آن استان ها را انتخاب میکرد تا معلوم شود چقدر محبوبیت دارد. انتخاب استان یزد بر ای سفر استانی آن هم در شرایطی که هنوز تب وتاب انتخاباتی فروکش نکرده است با نطق یک روز قبل آقای روحانی درباره موضوع ممنوع التصویر نبو دن خاتمی و تبد یل شدن شهر بادگیرها به شهر بنرها و آن هم بنرهایی که با تصاویر نیمه بدن خاتمی همراه بود و بعد هم پاره شدن نظام مند آن ها جای بسی تامل داشت در عین حال تعطیلی ادارات و آوردن دانش آموزان مدارس و ر وستاییان برای مراسم امری بود که در همه جای مراسم خودش رانشان می داد.
 
اظهارات رییس جمهور در برنامه تلویزیونی و در مراسم یزد در حمله مجدد به دولت قبل  و این که حتی یک اشتغال ایجاد نکرده! و این که رهبری به جز در مورد هسته ای به دولت ایشان اجازه مذاکرات نداده است نشانه همان کاهش شدید محبو بیت است
وی می خواهد از یک طرف تقصیرها را به گردن دولت قبل بیاندازد و از طرف دیگر به گردن رهبری که اجازه محدود برای ایشان صادر کرده اند! و گرنه الآن همه مشکلات کشور حل شده بود. براستی آیا وقت آن نرسیده که کسی از آقای رییس جمهور پاسخ بخواهد که دولت ایشان تا کنون چتد شغل ایجاد کرده است؟ و تا چه زمانی مردم باید به نای تلاش برای حل معضلات اقتصادی اشان شاهد حملات پی در پی به دولت قبل باشند؟ و آیا دولت در همین محدوده ای که رهبری به آن ها اعتماد کرده است درست عمل کرده اند؟آیا در برابر واگذاری سرمایه عظیم ملت در صنعت هسته ای همان چند مورد  تحر یم ادعایی از جمله سوییفت موفقیتی کسب کرده است؟متاسفانه پس از گذشت40 روز  از اجرای برجام هنوز خبری از تحقق وعده های طرف غربی نیست.!
 
ظاهرا قرار است با اجرای برجام 2 و 3 قدرت دفاعی موشکی هم واگذار کنیم و پشت همه دوستانمان در عراق  و سوریه لبنان و یمن نیز  خالی کنیم تا به وعده رفع تحریم ها باز دلخوش باشیم. البته این روزها با سیاسی کردن فضای کشور دولت در صدد است از پاسخگویی به وعده های انتخاباتی اش طفره برود ولی بی تردید روز یوم الحساب ملت فراخواهد رسید که در انتخابات ریاست جمهوری آینده بای  به یکایک آن هاپاسخ داد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: روحانی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 23 اسفند 1394
پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام روایتی از یک تجربه عجیب را به اشتراک گذاشته است.

 

پرستویی نوشته: «دلارهای ریخته شده در خیابان و مردم دلسوز
مدتی قبل برای تبدیلِ پنج هزار دلار امانتی یکی از اقوام به طرف بانک میرفتم. پاکت محتوی دلارها را در داخل یک پوشه گذاشته بودم و متأسفانه بر اثر بی دقتی آن را برعکس بدست گرفته بودم! و هنگام گذر از عرض خیابان بی آنکه خودم متوجه شده باشم، دلارها پی در پی از آن خارج می شدند و از زیر دستم به زمین می‌ریختند!
با صدای بوق ماشین های در حال عبور و همهمه و نگاه های پر از حیرت رهگذران پیاده‌رو روبرو متوجه شدم که صداها و نگاه‌ها مربوط به من است. به عقب که برگشتم دیدم در فاصلۀ گذرم از خیابان، کل دلارها از داخل پوشه خارج و در بخش نسبتآ وسیعی از کف خیابان و به صورتی پراکنده ریخته شده و بر اثر باد هم مرتباً در فضای اطرافِ آن خیابانِ پر از ازدحام و عبور و مرور جابجا می شود. از شانسم در همان لحظه نیز دانش آموزان ابتدایی مدرسه‌ای در آن نزدیکی که تعطیل شده بودند هم به خیابان رسیدند!
یک لحظه خشکم زد و در خیالم امانت مردم را کاملا بر باد رفته تصور کردم و مبهوت و مستأصل، نظاره گر نتیجۀ این بی دقتی و اهمال خودم شده بودم .
صدای یک خانم محجبۀ جوان با فرزندی در بغل که به سرعت مشغول جمع‌آوری دلارها ازروی زمین بود، مرا به خود آورد که داد می زد: چرا ایستادی؟ جمعشون کن خب...!
با این تلنگر بخودم آمدم و در کمال ناباوری مردمی را دیدم که همه شان تبدیل به "من" شده بودند !
از رهگذران جور وا جور پیاده‌رو تا کودکان دبستان تعطیل شده و چندین دختر و پسر جوان که برخی جلوی عبور و مرور ماشینها را گرفته بودند و بقیه هم به شدت مشغول جمع‌آوری آن دلارها .
چند دقیقه ای بیشتر طول نکشید که اطرافم پر شده بود از مردمانی دلسوز و امانتدار که دلارهای مچاله شده در دستانشان را به طرف من گرفته بودند و من مانده بودم که دلارها را تحویل بگیرم و یا بر انسانیت و شرافتشان زانوی تعظیم زنم.
کاسبی از آن اطراف مرا به طرف مغازه اش هدایت کرد و لیوانی آب به من داد و دلارها را از مردمی که حتی برای یک تشکرِ خشک و خالی من هم صبر نکرده بودند و بی درنگ رفته بودند تحویل گرفت.
بعد از شمارش، حتی یک برگ هم از آن دلارها کم نبود !
آن روز دوباره باور کردم که جامعۀ خوب را لزومآ دولتها به ارمغان نمی‌آورند، خودمان هم می‌توانیم آن را بسازیم.

هنوز هم دیر نشده...»



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
:: برچسب‌ها: پرستویی , دلار , مردم , امانت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1394
کری: آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌تی‌وی کانادا گفت ایران می‌داند که براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایشات موشکی تخلف محسوب می‌شود.

تسنیم:جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌تی‌وی کانادا اعلام کرد ایران می‌داند که براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایشات موشکی‌اش، تخلف محسوب می‌شود.

 مجری این شبکه کانادایی پرسید: مطمئناً خبرهای مرتبط با ایران و رسانه‌های داخلی این کشور را شنیده‌اید که آنها در حال انجام آزمایشات موشکی جدیدی هستند و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است اگر این خبرها تأیید شود واشنگتن اقداماتی انجام خواهد داد، منظور شما چه اقداماتی است؟

کری در پاسخ گفت: ایران می‌داند که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایشات موشکی‌اش تخلف محسوب می‌شود. و علاوه بر این، بر اساس توافقی که ما بدان دست یافتیم، روند آزمایشات موشکی را طی هشت سال تحت تحریم قرار دادیم. از این رو، در حالی که این آزمایش‌ها نقض توافق هسته‌ای نیست اما نقض مفهومی است که در توافق پذیرفته شده است. بنابراین، اگر تأیید شود،‌ بی‌شک، مطمئن هستم این اقدام اقدامات اضافی توسط آمریکا و شاید دیگران را در پی خواهد داشت.

مجری شبکه سی‌تی‌وی در ادامه گفت: یعنی تحریم‌هایی اعمال خواهد شد؟ تحریم‌های بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت؟ که وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد این اقدام مطمئناً سبب حمایت از روند هوشیاری بیشتر و اقدامات بیشتر خواهد شد، از این رو، تأسف‌بار است که آنها چنین روندی را در پیش گرفته‌اند.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: کری , آزمایش موشک , مجری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1394
موشکهای بالستیک یمن معادلات را بر هم زدند

موشکهای بالستیک یمن معادلات را بر هم زدند/یمن تا حالا فقط از دو درصد توانمندی های موشکی اش استفاده کرده/عربستان مدعی بود که در اول جنگ هشتاد درصد موشک های یمن را از بین برده اما دروغ بود و نمیدونست که هنوز موشکی را از بین نبرده

▫️قدرت موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در چند روز گذشته بیش از پیش توانمندی خود را نشان داده است و با هدف قرار دادن دقیق مواضع و مخفیگاه های متجاوزان و مزدوران عربستان سعودی و همدستانش تلفات و خسارات بسیار سنگینی به آنها وارد کرده است .



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: موشک , یمن , عربستان , مزدور , خسارت ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1394
نگاهی به نتیجه انتخابات در تهران و مشهد
 


"نه" به جناح‌های سیاسی

در طول روزهای سپری شده از انتخابات ۷ اسفند، تحلیل نتایج به دست آمده در شهرهای مختلف، سوژه داغ رسانه‌ها بوده و هر کدام کوشیده‌اند از منظر خود، جریان سیاسی پیروز را معرفی کنند. نوع رأی مردم و این که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان - هیچ کدام - نتوانستند غلبه مطلق بر رقیب داشته باشند، باعث شده هر دو اردوگاه سیاسی سنتی کشور، انتخابات دور اول مجلس دهم را با رضایت نسبی به پایان برسانند و در عین حال، در حوزه‌هایی که ناموفق بوده‌اند، به بررسی دلایل شکست بپردازند. 

در یادداشت پیش رو، فارغ از نگاه جناحی، به دنبال درک «پیام رأی مردم» هستیم و بدین منظور، لیست منتخبین تهران و مشهد را - به عنوان دو کلانشهری که نتیجه انتخابات‌شان کاملاً باهم متفاوت است ‌- از باب نمونه واکاوی می‌کنیم. نکات مطرح، می‌تواند به کل کشور تعمیم یابد:

تهران به کام اصلاح طلبان، مشهد به کام اصولگرایان
۱. دو پاراگراف زیر، نمایی کلی از نتیجه انتخابات در تهران و مشهد به دست می‌دهد:

در پایتخت، نتیجه‌ای دور از انتظار حاصل شد؛ به طوری که شاید خوش بین ترین طرفداران جریان اصلاحات توقعش را نداشتند: «لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، تمام ۳۰ کرسی تهران در مجلس را از آن خود کرد.»

از سوی دیگر، در دومین شهر بزرگ کشور، اوضاع ۱۸۰ درجه متفاوت بود: «در شرایطی که اصولگرایان مشهدی به وحدت نرسیدند و حداقل با سه لیست اصلی تحت عناوین ائتلاف اصولگرایان، جبهه پیروان خط امام و رهبری و اصولگرایان اعتدالی در رقابت انتخاباتی حاضر بودند، نامزدهای لیست ائتلاف، از رقبای هم‌جناحی و رقبای اصلاح‌طلب پیشی گرفتند و تمام ۵ کرسی مشهد در خانه ملت را فتح کردند!» 

چرا تهرانی‌ها به اصلاح‌طلبان و مشهدی‌ها به اصولگرایان رأی دادند؟! مطالبات مردم این دو شهر متفاوت است؟!

۲. در بیان چرایی رأی آوردن اصلاح‌طلبان در پایتخت، در چند روز اخیر تحلیل‌های مختلفی ارائه شده و برخی نویسندگان و گویندگان، سبک زندگی متفاوت و مطالبات سیاسی، فرهنگی مغایر با سایر مناطق را به عنوان دلیل رأی تهرانی‌ها به لیست امید مطرح کرده‌اند.

صرف‌نظر از این موضوع، اگر از دید مردم به انتخابات نگاه کنیم، در شرایط امروز کشور، اکثریت ایرانی‌ها (چه تهرانی، چه مشهدی و چه ساکنان سایر شهرها و روستاها) مشکلات معیشتی را دغدغه اصلی خود می‌دانند و توقع دارند نمایندگان‌، نگرانی‌های اقتصادی آن‌ها (هم‌چون بیکاری، تورم و رکود) را در صدر پیگیری‌های خود قرار دهند. به بیان دیگر، قانونگذاری و نظارت در جهت ایجاد تحول جدی در سفره‌‌ مردم، درخواست عمومی از منتخبان است. از این منظر، چه پایتخت‌نشینانی که به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون رأی داده‌اند و چه مشهدی‌هایی که اصولگرایان را به عنوان نماینده به مجلس فرستاده‌اند، مطالبه مشترکی دارند. 

"نه" به جناح های سیاسی
۳. نکته‌ای که شاید مورد غفلت واقع شده است، میزان رأی پایین نامزدهای پیروز در دو کلانشهر تهران و مشهد است. در تهران با وجود این که منتخب اول مردم (محمد رضا عارف) ۴۶.۷۵ درصد آراء مأخوذه را به خود اختصاص داد اما متوسط آراء فهرست پیروز (لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت)، ۳۵.۱۳ درصد بود.

در مشهد هم اوضاع چندان متفاوت نبود. بالاترین رأی امیرحسین قاضی‌زاده بود که با ۳۸۴۰۷۷ رأی، معادل ۳۳.۰۱ درصد آراء را از آن خود کرد. در این شهر، متوسط آراء فهرست پیروز (لیست ائتلاف اصولگرایان)، ۳۰.۶۵ درصد از کل آراء مأخوذه بود.

بنابراین، اگرچه به موجب قانون، منتخبان تهران و مشهد توانستند با کسب بیش از ۲۵ درصد آراء، در همان دور اول راهی خانه ملت شوند، اما توجه در آمار بالا، حداقل دو نکته را روشن می‌کند:

الف) علی‌رغم پیروزی لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در تهران و لیست ائتلاف اصولگرایان در مشهد، دو جناح سیاسی اصلی کشور حتی در شهرهایی که پیروز شده‌اند، نتوانستند بخش قابل توجهی از رأی دهندگان را با خود همراه سازند. بنابراین، اگر قانون، کسب اکثریت بیش از ۵۰ درصد آراء را برای پیروزی در دور اول انتخابات مجلس ملاک قرار می‌داد، الآن تکلیف هیچ کدام از نمایندگان تهران و مشهد مشخص نشده بود!

ب) با توجه به فضای دوقطبی حاکم بر انتخابات و دعوت سیاسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا به رأی لیستی، اگر مردم از عملکرد این دو جناح رضایت داشتند، لیست‌های پیشنهادی باید با اقبالی بسیار بیشتر از وضعیت کنونی همراه می‌شد؛ در حالی که مدنظر قرار دادن متوسط آراء فهرست‌های پیروز (در تهران حدود ۳۵ و در مشهد حدود ۳۰ درصد از کل آراء مأخوذه) نشان می‌دهد گروه زیادی از مردم دعوت جناح‌های سیاسی را نپذیرفته‌اند. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید هر چه سریع‌تر، روش‌های سیاست‌ورزی و عملکرد چهره‌های منتسب به خود را بازنگری کنند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: اصلاح طلبان , اصولگرایان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1394
کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر
 
برخی در عراق که از ایالات متحده آمریکا تبعیت می کنند، به دنبال آن هستند که نیروهای مردمی را از صحن معادلات میدانی حذف کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "حشد الشعبی" یا نیروهای مردمی عراق توانستند از تابستان سال ۲۰۱۴ که عملیات های ضد داعش به صورت جدی کلید خورد، گام های مهمی برای مبارزه با داعش بردارند.

**کارنامه درخشان "حشد الشعبی" در مبارزه با داعش

"حشد الشعبی" کارنامه درخشانی برای مبارزه با داعش بر جای گذاشته و به ائتلاف بین المللی ضد داعش نشان دادند که آن ها گامی در راستای آزادسازی عراق برنداشته اند و مردم عراق تصمیم می گیرند که چگونه با تروریست ها مقابله کنند. 
 
کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر

از اویل نبرد با داعش ، ارتش و نیروهای مردمی عراق برای تروریسم زدایی از منطقه دست به اقدامات مهمی زدند و در اولین گام "آمرلی" را آزاد کردند و نشان دادند که می توان همه سرزمین های تحت تسلط داعش را پس گرفت. 

در سال 2014  ابتدا "آمرلی"، "سلیمان بیک"، "ضلوعیه" (در شمال و مرکز عراق) و سپس "جلولا" و "سعدیه" در استان "دیالی" و سپس کل این استان آزاد شد و پس از آن عملیات آزادسازی "تکریت" مرکز استان "صلاح‌الدین" از زمستان سال 2015 کلید خورد و این استان به تدریج پاکسازی آن صورت گرفت و البته برای آزادسازی این استان اندکی زمان لازم است.
کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر

سایت "واکتیو" با انتشار گزارشی مبسوط به بررسی وضع گروه تروریستی داعش تا پایان سال گذشته میلادی پرداخت. در این گزارش آمده است: در ماه های پایانی سال گذشته میلادی گروه تروریستی داعش شهرها و برخی از سرکردگان و نیز یکی از منابع اصلی درآمد خود را از دست داد. ولی آیا اینها برای جلوگیری از گسترش جهانی این گروه تروریستی  کافی است؟

این سایت ادامه داد: بخشی از جاذبه این گروه اکنون رنگ باخته و صدها تن در توییتر به صراحت  "ابوبکر بغدادی"  را به تمسخر گرفتند؛ چرا که بر پایه گزارش ها این سرکرده گروه داعش رژیم اشغالگر را تهدید کرده و از مسلمانان خواسته بود تا به سازمان تروریستی او بپیوندند که البته این درخواست با استقبال آنچنانی مواجه نشد.

البته اخیرا نیروهای مردمی عراق با برخی فتنه انگیزی ها مواجه شدند و لذا این اقدامات در راستای تخریب "حشد الشعبی" انجام شده است. البته مردم عراق و نیروهای مسلح این کشور "حشد الشعبی" را یک نیروی کارآزموده و مثبت می دانند که با تروریست ها مقابله می کند. 

اما باتوجه به عملیات  قریب الوقوع "آزاد سازی موصل" ، برخی زمزمه ها درباره حضور یا عدم حضور نیروهای حشد در عملیات پاکسازی مرکز استان "نینوا" به گوش می رسد که جای تامل دارد. 



**نقش حشد الشعبی در عملیات آزادسازی "تکریت" و "رمادی" 

برخی در عراق که از ایالات متحده آمریکا تبعیت می کنند، به دنبال آن هستند که  نیروهای مردمی را از صحن معادلات میدانی حذف کنند و این در حالی است که این "حشد الشعبی"  بود که در ماه مارس سال 2015 به ارتش عراق برای آزاد سازی مرکز استان "صلاح الدین" کمک کرد و در عملیات پاکسازی "رمادی" نیز نقش مهمی ایفا نمود. 

یک منبع آگاه در حشدالشعبی  درباره اینکه آیا "کتائب امام علی (ع) در عملیات آزاد سازی موصل شرکت می کند، اظهار داشت: گردان های امام علی(ع) در عملیات موصل شرکت خواهند کرد. 

"احمد الاسدی"  سخنگوی حشد الشعبی از موافقت "حیدرالعبادی" فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی  برای مشارکت در عملیات بزرگ  ازاد سازی موصل خبر داد.  وی ادامه داد:حشدالشعبی از نیروهای مسلح و پیشگام عراق است که این موضوع برای فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و فرمانده کل قوا اشکار است.  سخنگوی "حشدالشعبی" با اشاره به اینکه نیروهای مردمی در عملیات ازادسازی "موصل" شرکت خواهد کرد گفت:  "حشدالشعبی" قابلیت ان را دارد که در هر عملیاتی شرکت کند. 

کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر
 
الاسدی یاداور شد:هیچ کس اجازه ندارد که شهروند عراقی را که می خواهد برای دفاع از وطنش  گام بردارد را منع کند. .وی در پایان خاطرنشان کرد: بی شک "حشد الشعبی" از پیشگامان نیروهای مسلح عراق برای ازادسازی "موصل" خواهد بود.  

 "جواد العطار نماینده سابق مجلس ملی عراق؛ درباره ساز و کار شرکت "حشد الشعبی" در عملیات آزاد سازی "موصل" گفت: اجازه شرکت نیروهای "حشدالشعبی" دست "حیدرالعبادی" است.  وی ادامه داد: مردم و قوای مسلح اصرار  دارند حشدالشعبی در عملیات ازادسازی موصل شرکت کند.   نماینده سابق مجلس ملی عراق خاطرنشان کرد: هر عراقی برای ازاد سازی خاک کشورش وظیفه دارد هرکاری لازم است انجام دهد. 
کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر

**حیدر العبادی موافق حضور "حشد الشعبی" در عملیات "آزادسازی موصل"/"کاخ سفید" در اندیشه "تجزیه عراق" 

البته "حیدر العبادی" موافق حضور نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزاد سازی "موصل" بوده؛ اما این ایالات متحده آمریکاست که به هیچ عنوان دوست ندارد نیروهای مردمی در کنار ارتش عراق با تروریسم بجنگد و البته مردم با نیروهای مردمی موافقند. 

آمریکایی ها به دنبال آن هستند که با کنار زدن نیروهای مردمی عراق از صحنه عملیات آزاد سازی "موصل" مقدمات تجزیه این کشور را فراهم کنند که البته قطعا مردم عراق، نیروهای مسلح این کشور و "حشد الشعبی" اجازه این کار را به "کاخ سفید" نخواهند داد. 

ایالات متحده آمریکا در جنگ با داعش صداقت کافی ندارد و بارها به این گروه تروریستی در استان های "دیالی" و "صلاح الدین" و "موصل" کمک کرده و این موضوع نشان می دهد آن ها اهداف خاصی را در عراق دنبال می کنند. 


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: تجزیه عراق ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1394
ماجرای درخواست کمک امریکا از سپاه
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی آمریکا پس از برجام روی بحث موشکی متمرکز شدند، گفت: ما از مجموعه نظامی و سپاه مطمئنیم ولی ممکن است دشمن روی مسئولان سیاسی اثر بگذارد.

به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر به تشریح رزمایش موشکی امروز پرداخت.

سردار حاجی‌زاده بابیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با جوسازی، توان دفاعی ما را تعطیل کنند تا از این طریق موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شوند، گفت: تا قبل از بحث هسته‌ای که ما هر سال رزمایش داشتیم، از خیلی از این جوسازی‌ها خبری نبود، اما حالا پس از برجام، بیش‌ترین تمرکز سرویس‌های جاسوسی به‌خصوص از طرف آمریکایی‌ها بر روی موضوع موشکی متمرکز شده است.

وی در خصوص تأثیرگذاری این فعالیت‌ها بر توانمندی‌های دفاعی گفت: ما از مجموعه سپاه و صنعت دفاعی مطمئنیم، ولی ممکن است دشمن بر روی مسئولان سیاسی تأثیر بگذارد و کسی بگوید حالا اگر مثلاً این آزمایش‌ها به عقب بیفتد، چه خواهد شد.

وی افزود: دشمن مخالف افزایش قدرت دفاعی ماست و آنها می‌خواهند ایران به کشوری مانند عراق‌، سوریه و یمن تبدیل شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نیستیم، اظهار داشت: ما برای افزایش امنیت خود به انواع سامانه‌ها ازجمله موشک نیاز داریم درحالی‌که در همه حوزه‌ها حتی سامانه‌های پدافندی ما را تحریم کردند و دائم در این مسیر مانع‌تراشی می‌کنند.

حاجی‌زاده گفت: عربستان وقتی به یمن حمله کرد که فکر می‌کرد این کشور ضعیف شده است، حالا اگر ما هم ضعیف باشیم نه آرامشی خواهیم داشت و نه امنیت و جوسازی‌های آمریکا هم برای همین است.

وی با تأکید بر اینکه ما آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن خود دانسته و به آمریکا اعتماد نداریم، افزود: برای از بین بردن رژیم صهیونیستی احتیاج به شلیک نیست، هرچند در صورت هرگونه تجاوز، این اقدام نیز صورت خواهد گرفت،‌ اما مسیری که صهیونیست‌ها طی می‌کنند قطعاً به نابودی آنها از درون منتج خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: ما در صورت هرگونه حمله دشمن، فقط دفاع نخواهیم کرد و به مقابله‌به‌مثل نیز خواهیم پرداخت که موشک یکی از این ابزارهاست.

حاجی‌زاده بابیان اینکه تست موشک‌ها برخلاف برجام نیست، اظهار داشت: در خصوص قطعنامه‌ها نیز وزارت خارجه ما نامه زده و ما هیچ‌گاه این قطعنامه‌ها را نپذیرفته‌ایم؛ چراکه اینها خطوط قرمز ما هستند.

وی گفت: رزمایش اخیر از یک هفته قبل شروع شد و ما فقط ۲ روز آن را رسانه‌ای کردیم و در برخی موارد، ناظران از یگان‌های حاضر برای تست و ارزیابی، حتی شلیک‌های غیرمترقبه درخواست کردند و تنوعی از موشک‌ها در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.

حاجی‌زاده افزود: در این رزمایش، هم از جنوبی‌ترین نقطه کشور به سمت شمال و هم از شمال کشور و سواحل خزر به سمت سواحل مکران در جنوب شلیک داشتیم، برخی از این موشک‌ها قدرت حمل یک تن TNT را داشتند و برخی تا به ۲۴ کلاهک را حمل می‌کنند که می‌تواند گستره‌ای به‌اندازه ۲ کیلومتر را منهدم کند.

وی گفت: موشک‌های ۲ هزار کیلومتری که در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری پرواز می‌کنند، ظرف ۱۲ تا ۱۳ دقیقه به هدف اصابت خواهند کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در طول رزمایش، هواپیماهای جاسوسی آمریکا از فراز آب‌های آزاد، شلیک موشک‌های ما را رصد کردند، گفت: آنها از موفقیت‌آمیز بودن این شلیک‌ها مطلع هستند، اما شاید مسئولان نظامی‌شان به مسئولان سیاسی هنوز اطلاعات درستی نداده‌اند.

حاجی‌زاده بابیان اینکه دشمن به دنبال عقیم کردن توان دفاعی ماست، گفت: آنها حتی بسیاری از قطعات عادی که مصرف دوگانه دارند را نیز برای ما تحریم کردند و به دنبال نفوذ و خرابکاری هستند و این موجب شد بر روی ساخت قطعات در داخل متمرکز شویم.

وی گفت: آنها می‌خواهند همان خرابکاری‌های هسته‌ای را در زمینه موشکی نیز داشته باشند،‌ البته ما مراقبیم و از مجموعه سپاه و صنعت دفاعی مطمئنیم، ‌اما دشمن ممکن است با شانتاژ بر روی مسئولان سیاسی اثر بگذارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بابیان اینکه هم دولت و هم مجلس به تقویت بنیه دفاعی معتقد هستند، گفت: البته آنها باید کمک بیش‌تری کنند تا توان دفاعی ما هر روز قدرتمندتر شود.

حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص تونل‌های موشکی زیرزمینی سپاه نیز، گفت: این تونل‌ها در بسیاری از نقاط کشور و در زیر کوه‌ها مستقرند و ما این اقدام را از ۳۱ سال پیش کلید زدیم.

به گزارش فارس، وی افزود: امروز قدرتمندترین مجموعه حفاری تونل کشور متعلق به نیروی هوافضای سپاه است و ما حتی در ساخت تونل‌های مترو نیز به دولت کمک می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما هیچ‌گاه غافلگیر نخواهیم شد، گفت: این تونل‌ها با رعایت دقیق مسائل پدافند غیرعامل ساخته شد و آسیب‌پذیر نیستند و حتی در برابر بمب اتم هم از بین نخواهد رفت. امنیت ایران خط قرمز ماست و ما با هیچ‌کس بر سر آن معامله نخواهیم کرد.

حاجی‌زاده بابیان اینکه آمریکا برای کشورهای ضعیف، قدرتمند است، گفت: ما نباید آمریکا را کدخدا بدانیم، وقتی آنها در سال ۲۰۰۹ قصد خروج از عراق را داشتند، از طریق سفارت آمریکا یک مسئول عراقی را به تهران فرستادند و از سپاه و نظام جمهوری اسلامی کمک خواستند تا آبرومندانه از این کشور خارج شوند و وقتی آن واسطه به عراق برگشت، مسئول آمریکایی در فرودگاه منتظر بود تا ببیند چه پیامی از ایران آورده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که چرا ما در حوزه‌های دیگر مثل خودرو نتوانسته‌ایم مانند حوزه دفاعی به خودکفایی برسیم، افزود: ما باید نگاه به داخل داشته باشیم و این نگاه به بیرون است که ما را بدبخت کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: چرا آقایان برای تأمین قطعات محصولاتی مثل خودرو سریع به اروپا و فرانسه‌ای می‌روند که تا دیروز هم در زمان جنگ و هم در زمان مذاکرات، آن‌همه مانع‌تراشی و اذیت کرد.

حاجی‌زاده بابیان اینکه ما امروز در بسیاری از حوزه‌ها چه در موشکی و چه هواپیماهای بدون سرنشین از بسیاری کشورهای پیشرفته جلوتر هستیم، از نام‌گذاری هواپیمای بدون سرنشین RQ۱۷۰ ایرانی به نام «سیمرغ» خبر داد.

وی در پایان گفت: همان‌طور که ما در گذشته موشک شهاب۲ را تا لحظه اصابت به هدف هدایت‌پذیر کردیم، اخیراً نیز موشک عماد که همان مدل پیشرفته قدر است، نقطه‌زن و هدایت‌پذیر شد و در این رزمایش نیز موشک بالستیک قیام توانست به‌صورت نقطه‌زن عمل کرده و سامانه هدایت پذیر آن تا لحظه اصابت به هدف تست شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394
دختران «رعد و برق»/عکس
آکادمی نیروی هوایی در «ریازان» روسیه اولین گروه از دختران روس هستند که آموزش‌های ویژه نظامی می‌بینند تا عضو واحد نیروهای هوابرد روسیه موسوم به «رعد و برق» شوند. دختران «رعد و برق»

در این آکادمی نظامی سال گذشته ۱۶ دختر روس پس از انتخاب، مراحل آموزش نظامی را آغاز کردند. پیش از این نیز برای نخستین‌بار یک زن در تاریخ روسیه توانسته بود به سمت فرماندهی واحدهای هوابرد منصوب شود.

به گزارش خبرآنلاین در این آکادمی دختران داوطلب مانند مردان مهارت‌های سخت رزم انفرادی را می‌آموزند و هیچ تخفیفی برای آن‌ها وجود ندارد؛ در این میان تیراندازی یکی از مهمترین مهارت‌ها است.

پذیرش دانشجویان دختر در آکادمی نیروی هوایی روسیه پس از آن صورت گرفت که از سال ۲۰۱۳ میلادی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد مایل است زنان بیشتری به عضویت در ارتش این کشور درآیند. روسیه طی پنج سال تعدیل نیرو شمار زیادی از زنان نظامی را از ارتش این کشور کنار گذاشته بود. بر این اساس اکنون حدود ۱۱هزار زن به صورت پیمانی در نیروهای مسلح این کشور خدمت می‌کنند که پنج سال پیش این میزان برابر با ۳۰هزار نفر بوده است. به مناسبت هشتم مارس و روز زن خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی مصور دختران فارغ التحصیل این آکادمی را معرفی کرده است.



:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
:: برچسب‌ها: دختران «رعد و برق» , عکس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394
داعش تغییر تاکتیک می دهد
 
در دو سال گذشته گروه تروریستی داعش هزاران تن از نیروهای خود را از دست داده است و این مساله قابلیت این گروه برای پیشبرد جنگ متعارف در عراق و سوریه را به شدت تضعیف کرده است؛ در نتیجه این گروه مجبور شده وارد فاز افزایش حملات انتحاری شود.

 به نقل از خبرگزاری دویچه وله، دو سال پیش تروریست‌های داعش با تصرف مناطق وسیعی از خاک عراق و سوریه باعث تعجب فراوان درجهان شده و حتی تا چند کیلومتری شهر بغداد، پایتخت عراق نیز پیش رفتند.

امروز این گروه تروریستی که همچنان به دنبال ایجاد یک خلافت است با وجود آنکه تاحد زیادی قدرت خود را از دست داده اما همچنان به عنوان یک سازمان تروریستی قدرتمند مطرح است.

کارشناسان نظامی از جمله حسن حسن، کارشناس موسسه "پژوهش‌های امور خاورمیانه" در واشنگتن معتقدند که حملات هوایی تحت رهبری آمریکا به همراه پشتیبانی نظامی نیروهای محلی تا حد زیادی توانستند قدرت نظامی متعارف داعش را خنثی کند.

حسن حسن با اشاره به این وضعیت گفت: آنها (شبه نظامیان داعش) هم به لحاظ تاکتیکی و هم به لحاظ عملیاتی تضعیف شده‌اند. آنها دیگر نمی‌توانند کاری را که در سال ۲۰۱۴ انجام دادند یعنی تصرف موصل و رسیدن به دروازه‌های بغداد را تکرار کنند. حباب قدرت آنها ترکیده اما این گروه همچنان قدرتمند است.

به گفته وی داعش قرار نیست از میدان جنگ خارج شود بلکه با توجه به ظرفیت تضعیف شده‌اش برای دست زدن به حملات نظامی متعارف به دنبال آن است که در غالب یک سازمان تروریستی محدود تغییر شکل دهد.

حسن اظهار داشت: در چهار ماه گذشته داعش دست به صدها عملیات انتحاری زده است. این به شما نشان می‌دهد که آنها همچنان از حمایت زیادی برخوردار هستند.

رابرت ایت واک، کارشناس مرکز "وودرو ویلسون" در واشنگتن نیز با استناد به یکسری آمارهای وزارت امور خارجه آمریکا گفت: داعش ۴۰ درصد از اراضی خود در عراق را از دست داده است.

به گفته وی اکنون این امید و یا حتی انتظار وجود داردکه به زودی داعش را وادار به خارج شدن از اراضی بیشتر کنیم.

وی اظهار کرد: ارتش عراق در حال آماده شدن برای حمله قابل انتظاری به منظور آزاد کردن موصل دومین شهر بزرگ این کشور است. اما مساله بغرنج این است که آزاد کردن موصل نیاز به یک جنگ‌ شهری بسیار سخت خواهد داشت.

مقام‌های آمریکایی معتقدند بازپس‌گیری موصل نه فقط برای ساکنان این شهر بلکه از لحاظ راهبردی یک امر حیاتی است. گروه‌های تروریستی در میان توانایی‌های خود به علت کنترل شهرهای بزرگ و مناطق وسیع از ابزارهای قدرتمندی به منظور جذب تروریست‌های بالقوه به خود برخوردار هستند.

لیت واک خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش برای آمریکا ایجاد یک نیروی نظامی محلی موثر در عراق است تا رهبری عملیات برای بازپس‌گیری موصل را به عهده بگیرد. این کار می‌تواند یک ضربه روانی مهلک به داعش وارد کند. نیروهای نظامی محلی چه در قالب ارتش عراق در مرکز این کشور و چه در قالب نظامیان کرد در شمال نقشی کلیدی در موفقیت‌های نظامی علیه داعش دارند. به همین دلیل است که داعش بیشتر در عراق متحمل شکست شده است تا سوریه.

از نظر واشنگتن بدون پشتیبانی یک نیروی نظامی محلی در منطقه قدرت هوایی کشورهای غربی برای عقب راندن تروریست‌ها چه داعش و چه القاعده محدود خواهد بود. ۹ ماه پیش با مداخله نیروی هوایی روسیه در سوریه به یکباره وضعیت در این کشور نیز تغییر کرد.

با این حال حسن حسن معتقد است: ورود روسیه به سوریه باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت شده و کار را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی دشوارتر کرده است.

غرب در حال حاضر امیدوار به یک راه حل سیاسی برای سوریه است و همزمان نیز در حال پیشبرد راه حل نظامی خود در عراق است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۳۵
در دو سال گذشته گروه تروریستی داعش هزاران تن از نیروهای خود را از دست داده است و این مساله قابلیت این گروه برای پیشبرد جنگ متعارف در عراق و سوریه را به شدت تضعیف کرده است؛ در نتیجه این گروه مجبور شده وارد فاز افزایش حملات انتحاری شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، دو سال پیش تروریست‌های داعش با تصرف مناطق وسیعی از خاک عراق و سوریه باعث تعجب فراوان درجهان شده و حتی تا چند کیلومتری شهر بغداد، پایتخت عراق نیز پیش رفتند.

امروز این گروه تروریستی که همچنان به دنبال ایجاد یک خلافت است با وجود آنکه تاحد زیادی قدرت خود را از دست داده اما همچنان به عنوان یک سازمان تروریستی قدرتمند مطرح است.

کارشناسان نظامی از جمله حسن حسن، کارشناس موسسه "پژوهش‌های امور خاورمیانه" در واشنگتن معتقدند که حملات هوایی تحت رهبری آمریکا به همراه پشتیبانی نظامی نیروهای محلی تا حد زیادی توانستند قدرت نظامی متعارف داعش را خنثی کند.

حسن حسن با اشاره به این وضعیت گفت: آنها (شبه نظامیان داعش) هم به لحاظ تاکتیکی و هم به لحاظ عملیاتی تضعیف شده‌اند. آنها دیگر نمی‌توانند کاری را که در سال ۲۰۱۴ انجام دادند یعنی تصرف موصل و رسیدن به دروازه‌های بغداد را تکرار کنند. حباب قدرت آنها ترکیده اما این گروه همچنان قدرتمند است.

به گفته وی داعش قرار نیست از میدان جنگ خارج شود بلکه با توجه به ظرفیت تضعیف شده‌اش برای دست زدن به حملات نظامی متعارف به دنبال آن است که در غالب یک سازمان تروریستی محدود تغییر شکل دهد.

حسن اظهار داشت: در چهار ماه گذشته داعش دست به صدها عملیات انتحاری زده است. این به شما نشان می‌دهد که آنها همچنان از حمایت زیادی برخوردار هستند.

رابرت ایت واک، کارشناس مرکز "وودرو ویلسون" در واشنگتن نیز با استناد به یکسری آمارهای وزارت امور خارجه آمریکا گفت: داعش ۴۰ درصد از اراضی خود در عراق را از دست داده است.

به گفته وی اکنون این امید و یا حتی انتظار وجود داردکه به زودی داعش را وادار به خارج شدن از اراضی بیشتر کنیم.

وی اظهار کرد: ارتش عراق در حال آماده شدن برای حمله قابل انتظاری به منظور آزاد کردن موصل دومین شهر بزرگ این کشور است. اما مساله بغرنج این است که آزاد کردن موصل نیاز به یک جنگ‌ شهری بسیار سخت خواهد داشت.

مقام‌های آمریکایی معتقدند بازپس‌گیری موصل نه فقط برای ساکنان این شهر بلکه از لحاظ راهبردی یک امر حیاتی است. گروه‌های تروریستی در میان توانایی‌های خود به علت کنترل شهرهای بزرگ و مناطق وسیع از ابزارهای قدرتمندی به منظور جذب تروریست‌های بالقوه به خود برخوردار هستند.

لیت واک خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش برای آمریکا ایجاد یک نیروی نظامی محلی موثر در عراق است تا رهبری عملیات برای بازپس‌گیری موصل را به عهده بگیرد. این کار می‌تواند یک ضربه روانی مهلک به داعش وارد کند. نیروهای نظامی محلی چه در قالب ارتش عراق در مرکز این کشور و چه در قالب نظامیان کرد در شمال نقشی کلیدی در موفقیت‌های نظامی علیه داعش دارند. به همین دلیل است که داعش بیشتر در عراق متحمل شکست شده است تا سوریه.

از نظر واشنگتن بدون پشتیبانی یک نیروی نظامی محلی در منطقه قدرت هوایی کشورهای غربی برای عقب راندن تروریست‌ها چه داعش و چه القاعده محدود خواهد بود. ۹ ماه پیش با مداخله نیروی هوایی روسیه در سوریه به یکباره وضعیت در این کشور نیز تغییر کرد.

با این حال حسن حسن معتقد است: ورود روسیه به سوریه باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت شده و کار را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی دشوارتر کرده است.

غرب در حال حاضر امیدوار به یک راه حل سیاسی برای سوریه است و همزمان نیز در حال پیشبرد راه حل نظامی خود در عراق است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394
نامه سرگشاده جمعی از طلاب و فضلای یزدی مقیم قم به رئیس جمهور و اعتراض به سخنان ایشان

 

مگر شما در مراسم تحلیف در برابر مردم، نمایندگان ایشان و نیز رسانه ها سوگند یاد نکردید که «پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور» باشید؟ و مگر در پیشگاه قرآن کریم قسم نخوردید که «خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق» نمایید؟ و مگر مصوبه شماره ۲۹۸ شورای عالی امنیت ملی، قانون نیست؟ این مصوبه درباره افرادی است که در فتنه آمریکایی – اسرائیلی سال هشتاد و هشت به قانون تمکین ننمودند و با اردو کشی خیابانی و حضور در تظاهرات غیر قانونی، موجب شعله ور شدن آتش فتنه شده، امنیت ملی را به مخاطره انداختند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رئیس جمهور اسبق، با سیاست «یکی به میخ یکی به نعل» که از همان روزهای آغازین ریاست جمهوری اش در پیش گرفت، بر امور ریاست می کرد و در دوران فتنه نیز همین گونه بود. او هرچند از بکار بردن واژه «تقلب» پرهیز می کرد، اما با حمایت از معترضان و سران فتنه عملا بازیگر زمینی شد که دشمن طراحی کرده بود و خود نیز اعتراف کرد: «من رهبر یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه گران بازداشت شده) تا رقاصه های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آنها باشد.»

به گزارش رجانیوز، آنچه در ادامه می آید مشروح نامه اعتراضی طلاب به حجت الاسلام روحانی است.

 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب حجت الاسلام دکتر حسن روحانی

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، و آرزوی توفیق خدمت به مردم وفادار ایران اسلامی.

سخنان شما درباره رئیس جمهور اسبق، موجب تحیر و ناراحتی دوستداران نظام و انقلاب گردید. شما در نشست خبری روز شانزدهم اسفند سال جاری، درباره ممنوع التصویر شدن رئیس جمهور اسبق، فرمودید: «هیچ مصوبه ای در شورای عالی امنیت ملی مربوط به حضرت آقای خ ا ت م ی رییس دولت هفتم و هشتم جمهوری اسلامی در هیچ دوره ای وجود نداشته.» و همچنین در سفر استانی خود به شهر دارالعباده یزد، ضمن نام بردن از وی، اظهار داشتید: «ایران قهرمان خدمتگزاران خود و آنهایی که برای عظمت ایران تلاش کردند را هیچگاه فراموش نخواهد کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت کسانی را که به مردم خدمت کرده‌اند را خاموش کند»!

  آقای رئیس جمهور!

مگر شما در مراسم تحلیف در برابر مردم، نمایندگان ایشان و نیز رسانه ها سوگند یاد نکردید که «پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور» باشید؟  و مگر در پیشگاه قرآن کریم قسم نخوردید که «خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق» نمایید؟

و مگر مصوبه شماره ۲۹۸ شورای عالی امنیت ملی، قانون نیست؟ این مصوبه درباره افرادی است که در فتنه آمریکایی – اسرائیلی سال هشتاد و هشت به قانون تمکین ننمودند و با اردو کشی خیابانی و حضور در تظاهرات غیر قانونی، موجب شعله ور شدن آتش فتنه شده، امنیت ملی را به مخاطره انداختند.

  جناب آقای روحانی!

فرد مورد نظری که از آن نام می برید، کسی است که در سال فتنه، بعد از انداختن رای خود به صندوق مدعی شد: «همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم»؛ و از فردای آن روز ضمن همراهی با موسوی و کروبی، مثلث سران فتنه  را تشکیل داد.

 قهرمان خدمتگزار شما، در بیست و پنجم خرداد همان سال، در راهپیمایی هوارادان موسوی شرکت کرد و ناظر به آتش کشیدن اتوبوس، بانک و سایر اموال عمومی و شخصی بود. وی در بیست و هشتم خرداد همان سال، در نامه ای سرگشاده به ریاست قوه قضاییه، خواستار آزادی اغتشاش گران شده بود؛ همان کاری که در فتنه سال هفتاد و هشت مرتکب و خوستار مدارا با اغتشاش گران شد! وی در ایام فتنه، با خانواده متهمان و بازداشت شدگان اغتشاشات دیدار کرد و همچنان بر رفراندوم و اقدام از مسیرهای غیر قانونی اصرار می روزید. اقدامات دشمن کن شاد فرد مورد نظر، به اینجا محدود نشد و وی با همراهی موسوی و کروبی، در نامه ای به مراجع تقلید خواستار آزادی بازداشت شدگان آشوب های خیابانی شدند.

 

هرچند حضور وی در راهپیمایی روز قدس و شب عاشورا و نیز بیست و دوم بهمن سال هشتاد و هشت، با خشم مردم انقلابی رو به رو شد، اما در تمامی موارد با حمایت سبزپوشان، و شعارهای ساختار شکن همراه بود.

 رئیس جمهور اسبق، با سیاست «یکی به میخ یکی به نعل» که از همان روزهای آغازین ریاست جمهوری اش در پیش گرفت، بر امور ریاست می کرد و در دوران فتنه نیز همین گونه بود. او هرچند از بکار بردن واژه «تقلب» پرهیز می کرد، اما با حمایت از معترضان و سران فتنه عملا بازیگر زمینی شد که دشمن طراحی کرده بود و خود نیز اعتراف کرد: «من رهبر یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه گران بازداشت شده) تا رقاصه های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آنها باشد.»

 البته ما از اینکه کسی در کسوت و لباس مقدس روحانیت مرتکب خطاهایی اینچنین شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «کشور را لب پرتگاه» برده و برای نظام و انقلاب هزینه تراشی کند و با رفتار و گفتار خود موجب تضعیف نظام گردد، متاسفیم؛ اما حقیقت آن که هیچ گاه نظام و انقلاب را فدای قوم و خویش و حب و بغض های شخصی نمی کنیم و خود، شما و دیگر مسئولان را به این اصل شریف که بارها توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی بیان شده، توجه می دهیم که فرمود: «همه ما باید فدای اسلام و نظام اسلامی شویم».

 آقای رئیس جمهور!

به راستی اینگونه موضع گیری ها توسط شخص شما که باید مجری قانون و مصوبات شورای امنیت ملی باشید، چه نفعی برای کشور دارد؟ چه کمکی به رفع معضل گرانی و بیکاری وسیع می کند؟ جز آنکه موجب ناراحتی  قشر متدین و حزب اللهی شود و شادی دشمنان و فتنه گران را فراهم آورد؟!  مقام معظم رهبری در این قبیل موضع گیری ها ضمن تاکید بر این نکته که «مساله اصلی گم نشود» فرمودند: «مساله‌ى اصلى اين است كه يك جماعتى در مقابل جريان قانونى كشور، به شكل غير قانونى و به شكل غير نجيبانه ايستادگى كردند و به كشور لطمه و ضربه وارد كردند؛ اين را چرا فراموش مي كنيد؟..در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر مي كردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ى با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نمي دهند؟ صد بار ما سؤال كرديم...اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمي كنند؟ در جلسات خصوصى مي گويند ما اعتراف مي كنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟»

 در پایان شما را به مرور بیانات رهبری معظم انقلاب و سکان دار نظام اسلامی فرا می خوانیم و متذکر می شویم که فاصله گرفتن از مواضع رهبری معظم و القای روح اختلاف و تفرقه در بین مردم و مسئولین و دو قطبی کردن جامعه، جز ضرر برای کشور و شادی دشمنان ثمری ندارد و تقاضامندیم برای یک بار هم که شده با قاطعیت و روحیه انقلابی در برابر دشمنان و منافقان داخلی و خارجی موضع گیری کنید و تکلیف خود و دیگران را در برابر فتنه و فتنه گران مشخص نموده و به جای حاشیه سازی، به مشکلات اصلی مردم به ویژه ساماندهی طرح «اقتصاد مقاومتی» بپردازید.

 از درگاه خداوند متعال برای شما و همه کارگزاران نظام اسلامی، توفیق روز افزون برای خدمت به امت انقلابی به ویژه محرومان و مستضعفان را خواستاریم.

 جمعی از طلاب و فضلای یزدی مقیم قم

هجدهم اسفند هزار و سیصد و نود و چهار



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394
تاسیس مرکز تحقیقات ایران در پایتخت عربستان سعودی

 

رئیس مرکز، مدرک دکتری خود را در فوریه 2014 در رشته "ادبیات و تاریخ معاصر ایران" از بخش تحقیقات ایران در دانشگاه لایدن هلند دریافت کرده است.
تاسیس مرکز تحقیقات ایران در پایتخت عربستان سعودیمرکز تحقیقات درباره ایران در عربستان سعودی آغاز به کار می کند.

نقل از رسانه های سعودی، مرکز تحقیقات جدیدی برای پژوهش و بررسی درباره ایران با عنوان " مرکز خلیج عربی (خلیج فارس) تحقیقات ایران" در پایتخت عربستان سعودی راه اندازی می شود. این نخستین از این نوع در کشورهای جنوب خلیج فارس است.

ریاست این مرکز برعهده دکتر "محمد بن صقر السلمی" کارشناس سعودی امور ایران است.

محمد السملی در مصاحبه با سایت خبری سعودی " سبق" گفت: این مرکز به تحولات ایران می پردازد و تحقیقات وگزارش های استراتژیک، مشاوره ها و دوره هایی را برای افراد علاقمند به تحولات ایران شامل روزنامه نگاران و پژوهشگران برگزار می کند.

وی افزود: "این مرکز دوره های آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف برگزار خواهد کرد. همچنین مجموعه ای از کارشناسان از داخل و خارج عربستان سعودی با این مرکز در زمینه تحقیقات ایران همکاری خواهند کرد."

به گفته محمد السلمی، سایت مرکز هم به زودی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی راه اندازی خواهد شد. علاوه بر این، مرکز ماهنامه ای را درباره تحقیقات مربوط به ایران منتشر خواهد کرد.

رئیس مرکز کیست؟

محمد السلمی که خود به زبان فارسی به خوبی صحبت می کند هم اکنون مجری و تهیه کننده برنامه ای با عنوان "همسایه" در شبکه خبر تلویزیون دولتی عربستان سعودی ( الاخباریه) است. این برنامه به طور ویژه به ایران می پردازد.

او همچنین در روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن مقالاتی را منتشر و در برنامه های تلویزیونی شبکه های عربی درباره موضوعات مرتبط با ایران اظهار نظر می کند.

دکتر "محمد بن صقر السلمی" رئیس مرکز تحقیقات ایران در ریاض

تاسیس مرکز تحقیقات ایران در پایتخت عربستان سعودی

وی مدرک دکتری خود را در رشته "ادبیات و تاریخ معاصر ایران" از بخش تحقیقات ایران در دانشگاه لایدن هلند  در فوریه 2014  دریافت کرده  است.
عنوان پایان نامه دکتری او نیز " الإستشراق الإيراني - مفهوم الآخر العربي في الفكر الإيراني الحديث" ( استشراق ایرانی - مفهوم دیگر عربی در اندیشه معاصر ایرانی) است.
السلمی دوره فوق لیسانسش را نیز در همین رشته و دانشگاه به پایان برده بود. او با استفاده از بورسیه دولتی، در مقطع فوق لیسانس و دکتری تحصیل کرد.

وی همچنین وبلاگی را با نام  "شؤون إيرانية" ( امور ایران) و صفحه ای را با همین نام در توئیتر دارد.

او علاوه بر عربی، به زبان های فارسی و انگلیسی تسلط کامل (نوشتن و سخن گفتن) دارد. زبان هلندی را می داند و در حال یادگیری دو زبان ترکی و کُردی است.

افزایش فعالیت به زبان فارسی در عربستان سعودی

از زمان اغاز به کار سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی در سال 2014 رابطه دیپلماتیک تهران - ریاض در سراشیبی قرار گرفت و در آذر ماه نیز رابطه دوجانبه میان دو کشور قطع و سفارتخانه های ایران و عربستان سعودی در ریاض و تهران تعطیل شدند. 

با این حال در یک سال اخیر دولت عربستان سعودی تلاش کرده است فعالیت های خود را در زمینه رسانه های فارسی زبان افزایش دهد.  قبل از این شبکه تلویزیونی به زبان فارسی با موضوع حج راه اندازی شد و بخش فارسی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نیز به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.

عادل الطریقی وزیر جوان اطلاع رسانی عربستان سعودی نیز که تحصیلکرده لندن و سابقه مدیریت روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن و شبکه سعودی العربیه مستقر در دبی را دارد از حامیان ایده گسترش فعالیت های رسانه های فارسی زبان توسط کشورهای عربی است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394
تصاویر/ خودرو BMW برای 100 سال آینده
 
شرکت BMW در آستانه 100امین سالگرد تاسیس‌اش قرار دارد و به همین مناسبت از طرح مفهومی خودروی Vision Next 100 رونمایی کرد. BMW با این طرح مفهومی می‌خواهد به دنیا بگوید که در 100 سال آینده خودروها به این شکل طراحی خواهند شد.

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

«آدرین ون هویدونک»، مدیر گروه طراحی BMW در بیانیه‌ای گفته است: «اگر ما به عنوان یک طراح بتوانیم چیزی را تصور کنیم، احتمال اینکه ایده‌‌مان در آینده به واقعیت تبدیل شود، بیشتر می‌شود. بنابراین، هدف ما از طراحی BMW Vision Next 100 این بود که سناریویی برای آینده بسازیم که ذهن مردم را درگیر کند.»

بدنه‌ی این خودروی مفهومی طوری طراحی شده که بازدهی آیرودینامیک به حداکثر برسد. همچنین کاملا با مواد بازیافتی ساخته شده است. ساختار ویژن از فیبر کربن سبک تشکیل شده است. علاوه بر این، طراحان این خودرو برای قسمت داخلی آن از چوب و چرم استفاده نکرده‌اند تا این پیام را برسانند که شرکت‌های خودروسازی به تولید پایدار رو بیاورند.

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

ظاهرا BMW در زمینه‌ی خودروهای خودران، جبهه‌گیری نکرده است. چرا که در خودروی ویژن امکان رانندگی به صورت دستی و رانندگی خودکار وجود دارد؛ این دو حالت به ترتیب Ease و Boost نام دارند. در حالت Ease رانندگی خودرو کاملا خودکار است و راننده می‌تواند با خیال راحت بنشیند و دستگاه، کار رانندگی را انجام دهد. در حالت Boost راننده می‌تواند برای لذت بردن از رانندگی‌اش، حداکثر عملکرد را از ویژن بگیرد.

 کل شیشه‌ی جلوی این خودرو یک نمایشگر واقعیت افزوده است که جای هر گونه نمایشگر داشبورد را می‌گیرد. همچنین 800 مثلت در این داشبورد قرار داده شده‌اند. مسوولان BMW آنها را «هندسه‌ی زنده» (Alive Geometry) می‌نامند. ظاهرا این مثلث‌های رنگارنگ از طریق حرکت کردن مستقیما با راننده ارتباط برقرار می‌کنند.

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

شگفت‌انگیزترین ایده در این خودرو ویژگی‌ای است که BMW آن را «کامپنین» یا Companion می‌نامد. کامپنین یک شی شبیه به الماس است که نماد «هوش، اتصال و دسترسی» خودرو است. کامپنین به مرور زمان صاحب خودرو را می‌شناسد و در نهایت کارهای روزانه را انجام داده و پیشنهادهایی ارایه می‌دهد.

این خودرو فاصله‌‌ی بسیار زیادی با مرحله‌ی تولید دارد. اما روی هم رفته، ترکیب جالبی از تکنولوژی‌هایی است که به اعتقاد BMW در دهه‌های آینده مفهوم تازه‌ای به این شرکت خواهند بخشید.

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

BMW و خودرویی که 100 سال دیگر می‌سازد

منبع: مجله دیجی کالا


:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394
واعظی: مردم نگران تشعشعات نباشند

وزیر ارتباطات با بیان این که امواج رادیو تلویزیون بیشتر از موبایل است، گفت: جای هیچ نگرانی برای مردم نیست و به صورت مداوم امواج در کشور به کمک رگولاتوری و سازمان انرژی اتمی پایش می شود.

محمود واعظی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان محیط زیست با بیان اینکه بخش اندکی از مباحث مربوط به تشعشعات که جای بحث دارد به موضوعات ماهواره ای باز می گردد، اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و پیگیری های جدی سازمان های رگولاتوری و انرژی اتمی نگرانی ها نسبت به گذشته کاهش چشم گیری پیدا کرده است. 


وزیر ارتباطات افزود: دولت قطعا توجهی جدی به این موضوع داد و هیچ جای نگرانی برای مردم نیست. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 میلیون سیم کارت در دست 80 میلیون نفر است، ابراز کرد: تلفن همراه مانند بسیاری از البسه افراد مدام در حال تغییر است و باید برای پسماندهای این بخش فکری شود. 

او افزود: درصددیم شهرها و مناطق هوشمند را ایجاد کنیم چرا که براساس ارزیابی های صورت گرفته تا سال 2020 در دنیا بیش از 50 میلیارد شیء اینترنتی خواهیم داشت و به همین نسبت شاهد رشد پسماندها خواهیم داشت. واعظی همچنین متذکر شد: در واقع در کلانشهرها چاره ای جز هشمند شدن نداریم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394
عربستان در جیبوتی پایگاه نظامی می سازد

روزنامه الشرق الاوسط امروز (سه شنبه) در خبری به نقل از سفیر جیبوتی در ریاض نوشت که مقامات کشورش منتظر امضای توافقنامه ای با عربستان سعودی برای ایجاد پایگاه نظامی این کشور در خاک جیبوتی هستند.

به گزارش ایرنا ضیاء الدین بامخرمه با استقبال از این اقدام سعودی ها افزود: با توجه به اینکه روابط دو کشور بطور بی سابقه ای در زمینه های مختلف امنیتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است این توافقنامه در آینده ای نزدیک بین دو کشور به امضا خواهد رسید.
 
وی گفت: در صورت امضای این توافقنامه هر دو کشور در همه زمینه های نظامی اعم از زمینی، دریایی و هوایی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
 
سفیر جیبوتی در ریاض سفر اخیر اسماعیل عمرجیله رییس جمهوری جیبوتی به عربستان و دیدارش با ملک سلمان را در رشد و توسعه روابط بین دو کشور مهم و مثبت توصیف کرد.
 
روزنامه الشرق الاوسط افزود: پایگاه نظامی عربستان تنها پایگاه نظامی نیست که در غرب خلیج باب المندب ایجاد می شود بلکه پایگاه های دیگری از کشور فرانسه و نیز آمریکا با چهار هزار سرباز در آنجا وجود دارد.
 
براساس این خبر، هیات دولت عربستان روز دوشنبه (دیروز) به شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور اجازه داد تا با مقامات جیبوتی درباره امضای توافقنامه همکاری نظامی گفت وگو کند.
 
این روزنامه به نقل از برخی گزارش های خبری می نویسد، عربستان قبلا این پایگاه را در جیبوتی ایجاد کرده و حتی پنج قایق نظامی سریع السیر نیز به این کشور ارسال کرده تا بر عملیات بازرسی و نظارت بر کشتی هایی که در آب های جیبوتی رفت وآمد می کنند، نظارت دارشته باشند.
 
عربستان و 9 کشور عربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین گذشته، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و منهدم کرده اند.
 
ریاض هدف از این حملات را به زانو در آوردن نیروهای مردمی و ارتش یمن و بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اعلام کرده است اما با گذشت 11 ماه از این حملات، هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.
 
عربستان که از توانایی اعزام نیروی زمینی به یمن عاجز است با اجیر کردن مزدورانی از کشورهای ضعیف و فقیر آفریقایی مثل سودان و جیبوتی در قبال پرداخت مبالغ هنگفتی به عنوان حقوق ماهیانه به افراد و نیز کمک های میلیاردی به دولت های این کشورها، آنها را وارد جنگ با مردم یمن کرده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394
راز اعتیاد به فیس‌بوک از نظرگاه روانشناسان
چرا فیس‌بوک شما را افسرده می‌کند؟
عقل متعارف به ما می‌گوید که افراد از فیس‌بوک استفاده می‌کنند تا روابط و زندگی خود را بهینه‌سازی کنند. اما به طرزی شگفت تحقیقات علمی چیزی برخلاف این را نشان می‌دهد. بر اساس این تحقیقات استفاده از فیس‌بوک همبستگی مستقیمی با عدم رضایت کلی از زندگی دارد.
 
 هرروزه بیش از یک میلیارد نفر وارد حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌شوند. این افراد به هر بهانه‌ای که افرد فیس‌بوک می‌شوند – ازجمله گذاشتن یک عکس سلفی از خود یا خواندن مطالب موردعلاقه – در این موضوع هیچ شکی نیست که فیس‌بوک در حال حاضر محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی است.

به گزارش «آی تابناک» عقل متعارف به ما می‌گوید که افراد از فیس‌بوک استفاده می‌کنند تا روابط و زندگی خود را بهینه‌سازی کنند. اما به طرزی شگفت تحقیقات علمی چیزی برخلاف این را نشان می‌دهد. بر اساس این تحقیقات استفاده از فیس‌بوک همبستگی مستقیمی با عدم رضایت کلی از زندگی دارد.

راز اعتیاد به فیس‌بوک از نظرگاه روانشناسان

اتلاف وقت در فیس‌بوک و افسردگی

بر اساس یک مطالعه پژوهشی در سال 2014 که در مجله Computers in Human Behavior به چاپ رسیده است اغلب افراد برای بهبود زندگی اجتماعی خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند. تنها 9 درصد از فعالیت‌های روزانه افراد بر روی فیس‌بوک مربوط به برقراری ارتباط و تعامل جدی با سایرین ازجمله دوستان است.

درواقع اغلب افراد بر روی فیس‌بوک محتویات اتفاقی را دنبال و مصرف می‌کنند و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که این مصرف انفعالی داده‌ها و اطلاعات هیچ کمکی به بهبود رضایت از زندگی نمی‌کند. بر اساس این مطالعه، افراد مورد پژوهش بعد از ورود و مصرف اطلاعات در فیس‌بوک یک نوع کاهش انگیزه در روان خود را تجربه می‌کنند که این موضوع هرگز در زمانی که در وب مشغول صرف وقت هستند برای آن‌ها پیش نمی‌آید. این‌گونه عوارض روانی تنها منحصر به فیس‌بوک است. اما دلیل آن چیست؟

راز اعتیاد به فیس‌بوک از نظرگاه روانشناسان

 

رشک و حسد نسبت به دوستان در فیس‌بوک عامل افسردگی

پژوهشی که قرار است در شماره ماه ژوئن مجله Current Opinion in Psychology منتشر شود، دلیل این موضوع، یعنی افسردگی ناشی از استفاده از فیس‌بوک را در رشک و حسد نسبت به دوستان می‌داند.

بر اساس این مطالعه دیدن تصاویر شاد و خندان دوستان در کنار خانواده یا خواندن در مورد موفقیت یکی از دوستان در فیس‌بوک این حس کلی را در کاربران ایجاد می‌کند که سایر دوستان ایشان از آن‌ها شادتر و موفق‌تر هستند. درنتیجه این حس رشک و حسادت نسبت به دوستان گونه‌ای از افسردگی منحصربه‌فرد را در کاربران ایجاد می‌کند که ناشی از مقایسه خود با چیزی است که عملاً می‌تواند وجود خارجی نداشته باشد.

راز اعتیاد به فیس‌بوک از نظرگاه روانشناسان

چرا فیس‌بوک اعتیادآور است؟

اما علیرغم این تأثیرات منفی بر روان افراد، هنوز 70درصد از کاربران به شکل روزانه از این شبکه اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند. چرا این‌گونه است؟

روانشناسان و محققان این موضوع را ریشه گرفته از چیزی می‌دانند که به آن affective forecasting یا پیش‌بینی انفعالی میگویند. به‌این‌ترتیب که چون افراد به دنبال حالی بهتر و روحیه‌ای مثبت در فیس‌بوک هستند و پیش‌بینی می‌کنند که فیس‌بوک منجر به بهبود روحیه آن‌ها خواهد شد، به استفاده از آن ادامه می‌دهند.

درنتیجه این چرخه ادامه پیدا می‌کند. تنها زمانی کاربران متوجه نتیجه شگفت این استفاده از فیس‌بوک می‌شوند که برای مدت‌زمانی مشخص استفاده از آن را رها کنند. محققان بر این باور هستند که حتی صرف آگاهی از این موضوع که فیس‌بوک می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در افسردگی باشد، به کاربران کمک می‌کند که بااحتیاط و توجه بیشتری از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

آنچه در این میان اهمیت دارد توجه به این نکته است که معمولاً در فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی همگان سعی در بهتر نشان دادن خود دارند. درنتیجه کاربران باید خود را تنها با دیروز خود مقایسه کنند و نه با سایر دوستان و پست‌های فیس‌بوکی آن‌ها.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
۳۱ هزار زن داعشی باردارند

«نیکیتا ملک» محقق ارشد موسسه انگلیسی 'کویلیوم 'روز دوشنبه با بیان اینکه 31 هزار زن داعشی باردار هستند هشدار داد که داعش درصدد اجرای برنامه ای سازمان یافته به منظور پرورش و تربیت نسل جدید پیکارجویانش است.

به گزارش ایرنا، «نیکیتا ملک» محقق ارشد اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ایندیپندنت گفت: یک برنامه سازمان یافته برای تولید نسل آینده داعشی ها از سوی گروه داعش وجود دارد.

وی با بیان اینکه 31هزار زن در سرزمین های تحت تصرف داعش باردار هستند، تصریح کرد که «این اقدام اتفاقی نیست بلکه یک برنامه ریزی طولانی مدت برای پرورش نسلی است که با اندیشه های افراطی بار خواهند آمد.»

ملک در تشریح این سیاست داعش گفت: کودکان انسانی هایی خام هستند که فاقد قدرت تحلیلی هستند و بنابراین به راحتی تحت تاثیر قرار گرفته تا هرکاری را صورت دهند.

این فعال مدنی ادامه داد: همچنین خانواده ها به ویژه مادران نقش کلیدی در این جریان دارند: آنها داستان های شهدای داعش را برای فرزندانشان خوانده و به آنها درست و غلط می آموزند.

وی با بیان اینکه «این اوضاع یکی از اسفناک ترین شرایط روی زمین است» افزود: کودکان کلید آینده اند لذا فرایند تلقین در چارچوب داعش از بدو تولد آغاز و در طول مدرسه و آموزشگاه های نظامی افزایش می یابد.

«نومن بنتمن» رئیس موسسه «کویلیوم» نیز در گفت وگو با ایندیپندنت نیز ضمن ابراز نگرانی از سیاست تلقینی داعش گفت: آنها کودکان را بر اساس قرائت نادرستی از شریعت بار آورده، حس خشونت را در آنها تقویت کرده و به آنها یاد می دهند تا چگونه پرچم افراط گرایی را برافرازند.

اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس در گزارشی که روز شنبه منتشر کرد، هشدار داده بود که گروه تروریستی داعش در حال پرورش نسل جدید نیروهایش از سنین خردسالی است.

اندیشکده «کویلیوم» دراین گزارش تحت عنوان «کودکان دولت اسلامی» بیان داشت که داعش برای تضمین آینده اش کودکان را از خردسالی برای مشاغل جاسوسی، مبلغ، سرباز و جلادی آموزش می دهد.

این گزارش همچنین با بیان اینکه داعش از طریق آدم ربایی کودکان را به استخدام خود در می آورد، نوشت: صدها تن از کودکان ترکمن و یزیدی در بازه زمانی آگوست 2014 تا ژوئن 2015 به زور از خانواده شان گرفته و به مراکز آموزشی این گروه تروریستی منتقل شده اند.

گزارش یاد شده افزود: فرستاده سازمان ملل متحد در عراق نیز می گوید داعش تاکنون بین 800 تا 900 کودک را در سنین 9 تا 15 سال را ربوده است.

این گزارش همچنین عنوان کرد که با افزایش شمار پیکارجویان خارجی، این گروه تروریستی هم اکنون 80 هزار پیکارجو دارد که 50هزار تن در سوریه و 30 هزار تن در عراق هستند.

برپایه گزارش اندیشکده «کویلیوم» در سرزمین های تحت تصرف داعش 6 میلیون نفر زندگی می کنند.
به گزارش روزنامه گاردین این گزارش از سوی سازمان ملل متحد تایید و همچنین قرار است چهارشنبه آینده در اختیار نمایندگان پارلمان انگلیس قرار گیرد.

به نوشته گاردین، حداقل 50 کودک و نوجوان انگلیسی از سوی داعش در حال آموزش هستند.

براساس آمارهای رسمی بیش از 800 انگلیسی که برخی از آنها دختر و زن بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه، به گروه داعش و یا سایرگروه های تروریستی و افراط گرا پیوسته اند و شماری از آنها نیز تاکنون به کشورشان بازگشته اند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
سردار خیبر
"سردار خیبر" یکی از القاب شهید همت است. قربانی این بار ابراهیم بود، ابراهیمی که سر و دست افشان و لبیک گویان در قربانگاه سه راهی شهادت جزیره مجنون به دیدار معبود شتافت.

عملیات خیبر، به عنوان نخستین عملیات آبی- خاکی ایران در طول دفاع مقدس در تاریخ سوم اسفند ۶۲ در منطقه مرزی هور با هدف تصرف بصره و با رمز " یا رسول‌الله " به مدت ۱۹ روز انجام گرفت. در این عملیات بسیار سخت و حماسه آمیز که از آن به عنوان غافلگیرکننده ترین عملیات علیه ارتش عراق یاد می شود منطقه‌ ای به وسعت ۱۰۰۰ کیلومتر مربع در هور، ۱۴۰ کیلومتر مربع در جزایر مجنون و ۴۰ کیلومتر مربع در طلائیه آزاد شد.

موفقیت ایران در این عملیات موجب افزایش عزم بین‌المللی در جهت کنترل ایران و جلوگیری از شکست عراق گردید به گونه‌ای که از زمان آغاز عملیات خیبر تا تاریخ ۳۰/۷/۱۳۶۳ تعداد ۴۷۴ طرح صلح از سوی ۵۴ کشور مختلف جهان ارائه شد.

همچنین در این عملیات فرماندهان جنگ به اهمیت تأثیر تجهیزات دریایی و آبی- خاکی برای کسب نتایج مهم و حیاتی پی بردند و سپاه نیز به یک ضرورت ایجاد تقویت و توسعه یگانهای دریایی برای انجام عملیاتهای آبی - خاکی پی برد. این رهیافت قابلیت سپاه در انجام عملیات عبور از هور و رودخانه‌های بزرگ را توسعه داد و هسته اصلی عملیاتهای بدر، والفجر ۸، کربلا ۳، ۴ و ۵ و نیز زمینه‌ای برای تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران شد.

هرچند که در این عملیات سپاه نتوانست به هدف اصلی خود که تصرف بصره بود دست یابد اما نیروهای رزمنده با جانفشانی خویش توانستند جزایر مجنون را تصرف کنند که از نظر نظامی یکی از شگفت انگیزترین طراحیهای جنگ محسوب می‌شود.

در این عملیات که صدام برای نخستین بار گسترده ترین حملات شیمیایی را برای در هم شکستن پیشروی رزمندگان اسلام به کار گرفت بسیاری از فرماندهان برجسته سپاه پاسداران همچون شهید همت سردار خیبر، شهید حمید باکری جانشین فرمانده لشگر ۳۱عاشورا، شهید کارور، اکبر زجاجی جانشین لشگر ۲۷ محمد رسول الله و... به شهادت رسیدند و یاد و نام خویش را در تاریخ پر افتخار ملت ایران جاودادن نمودند.

سردار جعفر جهروتی زاده یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است که در کتاب خاطرات خود با عنوان" نبرد درالوک" چگونگی شهادت حاج ابراهیم همت را در ۱۷ اسفند ۶۲ در عملیات خیبر به زیبایی توصیف می کند:

"... قبل از عملیات خیبر به اتفاق حاج همت و چند نفر دیگر از بچه ها وارد منطقه عملیاتی شدیم. نیروهای اطلاعات عملیات مشغول شناسایی بودند و کار برایشان به سبب هور و نیزاری بودن منطقه دشوار بود. از طرف دیگر، افراد بومی نیز در منطقه، وسط هور ساکن بودند و به ماهی گیری و کارهای دیگری می پرداختند. همین موضوع باعث می شد که نیروهای شناسایی تهدید شوند به ویژه از سوی بومیان که قطعا عراقیها کسانی را در میان آنها داشتند که هرگونه تحرکی را گزارش کنند. در این زمان لشکر ۲۷ در چند جا عقبه داشت. پادگان دوکوهه به عنوان عقبه اصلی و پادگان ابوذر که بعد از والفجر ۴ نیروهای لشکر در آنجا باقیمانده بودند...

شناساییهای عملیات خیبر ادامه پیدا کرد و دست آخر قرار شد که تعداد محدودی از نیروهای بعضی از یگانها برای راه اندازی مقرها و بنه های تدارکاتی وارد منطقه شوند. تعدادی از نیروهای واحد ادوات هم آمدند تا منطقه را برای عملیات آماده کتند.

شکستن خط طلائیه با عبور از معبر ۲۰ سانتی
بالاخره شب عملیات فرا رسید. محور لشکر ۲۷ منطقه طلائیه بود. البته بعضی از یگانهای لشکر هم قرار بود در داخل جزیره مجنون عمل کنند. لشک عاشورا و لشکر کربلا نیز محل مأموریت شان داخل جزیره بود. باید در طلائیه خط را می شکستیم و جلو می رفتیم و می رسیدیم به جاده ای که می خورد به شهر" نشوه" عراق و منطقه بصره. مأموریت لشکر ۲۷ در حقیقت این بود که از این قسمت راه را باز کند. در مقابل مان هم کانالی به عمق ۵۰ متر وجود داشت.

شب اول عملیات باید از روی دژی می رفتیم که تا یک نقطه ای ادامه داشت و پس از آن نقطه کاملا بسته می شد و پشتش میدان مین بود و بعد سنگرهای کمین و سنگرهای نیروهای عراقی. تا این نقطه که دژ ادامه داشت در دید عراقیها نبودیم. راهی هم که کنار دژ برای عبور نیروها وجود داشت ۲۰ سانتیمتر بیشتر عرض نداشت. یک طرف این راه دیواره دژ بود- در سمت چپ- و طرف دیگرش هم آب. نیروها باید از این راه ۲۰ سانتیمتری عبور می کردند تا به میدان مین می رسیدند و پس از خنثی کردن مینها و باز شدن معبر به خط دشمن می زدند.

دشمن تمام امکانات و تسلیحاتش را بسیج کرده بود روی این معبر ۲۰ سانتی متری تا از عبور نیروها جلوگیری کند. دو تا دوشیکا کار گذاشته بوددند و چهار تا کاتیوشای چهل تایی. فکرش را بکنید در چند لحظه ۱۲۰ گلوله کاتیوشا رو این معبری که ۲۰ سانتیمتر عرض داشت و ۷۰۰ یا ۸۰۰ متر طول، می ریخت.

با تعدادی از بچه های تخریب خودمان را رساندیم به میدان مین و معبر باز کردیم. چند نفری از بچه های تخریب به شهادت رسیدند ولی نیروها از معبر کنار دژ نتوانستند عبور کنند. آتش عراقیها چنان سنگین بود که بیشتر بچه ها به شهادت رسیدند و راه بسته شد. من که می خواستم برگردم عقب دیدم راه نیست مگر اینکه پا بگذارم رو جنازه بچه ها. بعضی جاها دژ می پیچید و در تیررس مستقیم نبود اما کاتیوشا بیداد می کرد. لحظه ای نبود که گلوله ای بر زمین نخورد. آن شب عراق به ندرت از خمپاره استفاده کرد و بیشتر آتش کاتیوشا سر بچه ها ریخت. ناچار پا رو جنازه بچه ها گذاشتم و آمدم...

فقط ما سه نفر مانده ایم، اگر می گویید سه نفری حمله کنیم!

آن شب عملیات متوقف ماند و همه چیز کشید به روز دیگر. شب بعد یک گردان عملیات را آغاز کرد و رفت جلو و تعداد زیادی شهید و مجروح داد. آن شب هم عملیات موفق نبود و نتوانستیم خط دشمن را بشکنیم. عراق چنان این دژ را زیر آتش می گرفت که پرنده نمی توانست پر بزند. از قرارگاه تأکید داشتند که هر طور شده خط شکسته شود. بیشتر نیروها به شهادت رسیده بودند و دیگر امیدی نبود که آن شب کاری انجام شود.

من و حاج عباس کریمی و رضا دستواره رفتیم جلو. از روی شهدا رد شدیم و رفتیم دیدیم که به غیر از تعدادی نیرو بیشتر بچه هایی که جلو رفته اند همه به شهادت رسیده اند. تأکید برای شکستن خط به خاطر این بود که با متوقف شدن عملیات در این قسمت عملیات در جزیره هم به مشکل برخورده بود.

آن شب حاج همت پشت بیسیم دائم می گفت:" آقا از قرارگاه می گویند باید امشب خط شکسته شود"... نیمه های شب پس از دیدن شرایط و اوضاع به این نتیجه رسیدیم که واقعا هیچ راهی وجود ندارد. رحیم صفوی آمده بود روی خط بیسیم و ما مستقیم صدای او را می شنیدیم که می گفت: هرطور هست باید خط شکسته شود. من پشت بیسیم یک طوری مطلب را رساندم که: آقاجان فقط ما سه نفر مانده ایم اگر می گویید سه نفری حمله کنیم! وقتی فهمیدند که وضعیت مناسب نیست گفتند؛ برگردید عقب.

شبهای بعد حمله از کنار دژ منتفی شد و بنا شد برای عبور از کانال محورهای دیگر را انتخاب کنیم. برای عبور از کانال هر شب یکی از گردانها مأمور انداختن پل روی کانال و عبور از آن می شد. دست آخر قرار شد چند نفری از بچه های تخریب شناکنان از کانال عبور کنند و آن سو سنگرهای دشمن را خفه کنند و پس از باز کردن معبر در میدان مین، نیروهای دیگر، این سوی کانال پل بزنند و رد بشوند. بچه های تخریب پریدند تو آب که بروند آن طرف اما زیر آتش سنگین دشمن موفق به این کار نشدند.

آخرین شب عبور از کانال را به عهده من گذاشتند. یک مقدار محور را تغییر دادم و رفتم سمت دیگر. دوباره از بچه های تخریب تعدادی شناگر انتخاب کردیم و رفتیم پشت خط. شب خیلی عجیبی بود. بین رضا دستواره و حاج عباس کریمی از یک طرف و حاج همت هم از طرف دیگر درگیری لفظی پیش آمد. آن دو می گفتند: امشب نباید این کار انجام شود و حاج همت هم می گفت: دستور از بالاست و امشب باید از کانال رد بشویم. بعد از درگیری لفظی شدیدی که پیش آمد بنابر این شد که کار انجام شود. حاج همت هم به من گفت: برو جلو و این کار را انجام بده.

آتش عراقیها امان از همه بریده بود. بعد از اینکه از آن محور ناامید شدیم قرار شد لشکر داخل جزیره برود. با حاج همت و چند نفر دیگر از بچه ها رفتیم داخل جزیره برای شناسایی تا پشت سرمان هم نیروها بیایند. در جزیره نیروها برای تردد باید از پلهایی که به پل خیبری معروف شدند استفاده می کردند یا از هاورکرافت. بعد از شناسایی برگشتیم و به همراه تعدادی از بچه های تخریب به داخل جزیره رفتیم. البته زمانی که ما در طلائیه عمل می کردیم گردان مالک به فرماندهی" کارور" در جزیره عمل می کرد و کارور نیز همان جا به شهادت رسید.

جزیره تقسیم شده بود به دو محور: محور شمالی و محور جنوبی. هواپیماهای دشمن به شدت جزیره را بمباران می کردند. شاید در یکروز نود هواپیما هم زمان جزیره را بمباران می کردند. در جزیره نیروها فقط رو دژها جا گرفته بودند و بقیه منطقه آب و نیزار بود. یکهو می دیدی ده فروند هواپیما به ستون یک دژ را بمباران می کنند و می روند. حاج همت می گفت:" بی پدر و مادرها انگار برای مرغ و خروس دانه می پاشند.

نزدیک خط یک آلونک گلی بود که ظاهرا از قبل بومیها آن را ساخته بودند. حاج همت بیسیم و تشکیلات مخابراتی را در آنجا مستقر کرده بود و با فرماندهان در ارتباط بود. بعد از اینکه نیروها در جزیره مستقر شدندف من و حاج همت سوار موتور شدیم تا برویم عقب ببینیم وضعیت چه طور است.

شهید همت: "مثل اینکه خدا ما را طلبیده"

در آن چند ساعتی که ارتباط با خط مقدم قطع شده بود حاج همت به من گفت: حالا هی نیرو از این طرف می فرستیم که برود و خبر بیاورد ولی هرکس رفته برنگشته. یک سه راهی به نام سه راهی مرگ بود که هرکس می رفت محال بود بتواند از آن عبور کند. حاج همت به مرتضی قربانی- فرمانده لشکر۲۵ کربلا- گفت: یکی دو نفر را بفرستند خبر بیاورند تا ببینم اوضاع چه شکلی است. قربانی گفت: من هیچکس را ندارم، هرکس را فرستادم رفت و برنگشت. حاجی سری تکان داد و راه افتاد سمت جزیره. قبل از راه افتادن جمله ای گفت که هیچوقت یادم نمی رود:" مثل اینکه خدا ما را طلبیده".

بعد از رفتن حاجی من با یکنفر دیگر راه افتادم سمت جزیره و آمدیم داخل خط. عراقیها هنوز به شدت بمباران می کردند. رفتیم جایی که نیروها پدافند کرده بودند. وضعیت خیلی ناجور بود. مجروحان زیادی روی زمین افتاده بودند و یا زهرا می گفتند و صدای ناله شان بلند بود. سعی کردیم تعدادی از مجروحان را به هر شکلی که بود بفرستیم عقب.

جنازه عراقیها و شهدای ما افتاده بودند داخل آب و خمپاره و توپ هم آنقدر خورده بود که آب گل آلود شده بود. بچه ها از شدت تشنگی و فقر امکانات، قمقمه ها را از همین آب گل آولد پی می کردند و می خوردند. حاج همت با دیدن این صحنه حیلی ناراحت شد. قمقمه بچه ها را جمع کرد و با پل شناور کمی رفت جلو و در جایی که آب زلال و شفاف بود آنها را پر کرد و آمد. تو خط درگیری به شدت ادامه داشت. عراق دائم بمباران می کرد. ما نمی توانستیم از این خط جلوتر برویم. حاج همت به من گفت: شما بمان و از وضع خط مطلع باش. بیسیم هم به من داد تا با عقبه در ارتباط باشم و خودش برگشت عقب.

دیدار محبوب در جزیره مجنون؛ سه راهی شهادت

وقتی حاجی در حال بازگشت به طرف قرارگاه بوده تا در آن جا فکری به حال خط مقدم بکند در همان سه راهی مرگ به شهادت می رسد. پس از رفتن حاج همت به سمت عقب یکی دو ساعتی طول نکشید که خط ساکت شد. همان خطی که حدود یک ماه لحظه ای درگیری در آن قطع نشده بود و این سبب تعجب همه شد. ما منتظر ماندیم. گفتیم شاید باز هم درگیری آغاز شود.

صبح فردا هوا روشن شد اما باز هم از حمله دشمن خبری نشد. اطلاع نداشتیم که چه اتفاقی افتاده است. بی خبر از آن بودیم که در جزیره سری از بدن جدا شده و حاج همت بی سر به دیدار محبوب رفته و دستی قطع شده همان دستی که برای بسیجیان در خط آب آورد. جزیره با شهادت حاجی از تب و تاب افتاد. بالاخره زمانی که اطمینان حاصل شد از حمله عراقی ها خبری نیست، تصمیم گرفتم به عقب برگردم.

در حالی که به عقب برمی گشتم در سه راهی چشمم به پیکر شهیدی افتاد که سر در بدن نداشت و یک دست او نیز از بدن قطع شده بود. از روی لباسهای او متوجه شدم که پیکر مطهر حاج همت است اما از آنجا که شهادت ایشان برایم خیلی دردناک بود همان طور که به عقب می آمدم خود را دلداری می دادم که نه این جنازه حاج همت نبود. وقتی به قرارگاه رسیدم و متوجه شدم که همه دنبال حاجی می گردند به ناچار و اگر چه خیلی سخت بود اما پذیرفتم که او شهید شده است.

شب همان روز بدن پاک حاجی به عقب برگشت و من به قرارگاه فرماندهی که در کنار جاده فتح بود رفتم. گمان می کردم همه مطلع هستند اما وقتی به داخل قرارگاه رسیدم متوجه شدم که هنوز خبر شهادت حاجی پخش نشده است. روز بعد متوجه شدم که جنازه حاجی در اهواز به علت نداشتن هیچ نشانه ای مفقود شده است. من به همراه شهید حاج عبادیان و حاج آقا شیبانی به اهواز رفتیم. علت مفقود شدن جنازه حاج همت نداشتن سر در بدن او بود.

چند روز قبل از شهادت حاج عبادیان مسئول تدارکات لشکر یک دست لباس به حاجی داده بود و ما از روی همان لباس توانستیم حاجی را شناسایی کنیم و پیکر مطر ایشان را به تهران بفرستیم. پس از فروکش کردن درگیریها به دو کوهه و از آنجا هم برای تشییع جنازه شهید همت به تهران رفتیم. پس از تشییع در تهران جنازه شهید همت را بردند به زادگاهش"قمشه"- شهر رضای سابق- و در آنجا به خاک سپردند. البته در بهشت زهرا نیز قبری به یادبود او بنا کردند".


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
عقده گشایی عادل الجبیر
کشورهای عربی که در طول چند دهه از شکل گیری کشور جعلی رژیم صهیونیستی شکست های مفتضحانه ای از این رژیم متحمل شده اند در اقدامی از سر عناد و کینه وزی و برای تشدید جنگ شیعه و سنی و ضربه زدن به ایران و محور مقاومت، حزب الله را که مایه مباهات جهان اسلام و شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شده بود به عنوان گروهی تروریستی معرفی کردند.

به گزارش الف، عربستان بعد از شکست طرح های مداخله جویانه اش در کشورهای مختلف منطقه ای نظیر عراق، یمن، بحرین و علی الخصوص در سوریه، درصدد انتقام گیری از ایران و نیروهای محور مقاومت مانند حزب الله و الحشد الشعبی افتاده است. به همین دلیل شورای وزیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با هدایت عربستان ۱۲ اسفند ماه در بیانیه پایانی سی و سومین نشست خود در تونس، حزب الله لبنان را گروهی تروریستی خواند.

حزب الله تنها نیروی جهان عرب است که از سال ۲۰۰۰ تا کنون در قالب مقاومت اسلامی لبنان موفق شده بخش اعظم این کشور را از اشغال ارتش رژیم صهیونیستی آزاد کند. همچنین عملیات نظامی ارتش اسرائیل موسوم به ریشه کنی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نه تنها ریشه این حزب را نکند که موفق شد ضربات سنگینی به اسرائیل وارد کند.

اما اوج مانور و بروز قدرت نظامی حزب الله را باید در جنگ سوریه مشاهده کرد؛ جایی که ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله به پیشروی های فوق العاده ای دست یافت؛ به گونه ای که نیروهای تروریستی تکفیری که متکی به حمایت ها و پشتیبانی کشورهای غربی، عربی و ترکیه هستند شکست های بزرگی متحمل و زمین گیر شده اند.

اما عادی شدن روابط کشورهای عربی با اسرائیل که در راستای منزوی سازی ایران و نیروهای محور مقاومت در چند سال اخیر پدیدار شده، در تروریستی معرفی کردن حزب الله به اوج خود رسید و بدون شک این اقدام در درجه اول در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی بوده است.

در واقع تنها چند روز پس از آنكه شبكه ۱۰ اسرائیل گزارش داد یك هیئت بلندپایه از كابینه نتانیاهو به ریاض سفر و با مقامات آل‌سعود دیدار و گفت‌وگو كرده است، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه در كاخ پادشاهی خود با مارك شنایر، خاخام سرشناس صهیونیستی دیدار كرده است. بر اساس گزارش جروزالم پست، پادشاه بحرین در این دیدار خواستار افزایش سطح درگیری‌های جهان عرب با حزب‌الله لبنان تا حد امكان شده و تأكید كرده كه اتحادیه عرب باید حزب‌الله لبنان را به عنوان یك گروه تروریستی به رسمیت بشناسد.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داده که پادشاه بحرین در دیدار اخیرش با مارک شنایر در منامه گفت: گشودن کانال‌های دیپلماتیک میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل مطرح است. اسرائیل نه تنها قدرت دفاع از خود را دارد بلکه از کشورهای عربی نیز می‌تواند دفاع کند.

البته عربستان برای تضعیف حزب الله و حمایت از برخی گروه های لبنانی، قبلاً اقدامات دیگری نظیر کارشکنی در تعیین رئیس جمهور لبنان و لغو کمک ۴ میلیارد دلاری به ارتش این کشور نیز انجام داده بود.

اگر چه تروریستی نامیدن حزب الله با بی میلی کویت و عمان، مخالفت های الجزایر، لبنان و عراق صورت گرفت اما ظاهراً عربستان تلاش هایی را برای پیش بردن هدفی مشابه در اتحادیه عرب را نیز آغاز کرده است. همچنین پایگاه استراتفور به نقل از یک سیاستمدار لبنانی گزارش داد که عربستان سعودی می خواهد یک گروه شبه نظامی در میان اردوگاه آوارگان سوری در لبنان علیه حزب الله ایجاد کند. به همین دلیل است که برخی معتقدند حزب الله با توطئه ای روبه رو است که صحنه گردانی آن را کشورهای غربی به عربستان سپرده اند تا در مراحل بعدی نیز اسرائیل وارد درگیری برای تضعیف هر چه بیشتر حزب الله شود.

در این راستا روزنامه الاخبار لبنان كه روابط نزدیكی با حزب‌الله دارد گزارش داده كه مسئولان امریكایی در دیدار با مسئولان لبنانی در واشنگتن اعلام كردند اسرائیل به آنها ابلاغ كرده كه برای جنگی جدید با حزب‌الله لبنان آماده می‌شود.

اخیراً نیز خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد بود در یک سفر محرمانه عادل الجبیر به همراه خالد الحمیدان، رئیس دستگاه اطلاعات این کشور به اراضی اشغالی رفته است که در آن طرفین مبادرت به هماهنگ کردن طرح هایشان علیه سوریه و لبنان نموده اند.

اما یک نکته واضح و مشخص است که توان رزمی حزب الله در این سالها و در جنگ با گروه های تکفیری به شدت افزایش یافته و در جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی، این گروه در مرزهای لبنان متوقف نخواهد شد و شهرک های اسرائیلی در شمال سرزمین های اشغالی نیز از این نبرد در امان نخواهند بود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
رویترز هم تایید کرد: بانک‌های خارجی نمی‌توانند با دلار با ایران معامله کنند!

 

خبرگزاری رویترز با اشاره به بی‌میلی موسسات مالی خارجی نسبت به از سرگیری روابط با ایران، این مسئله را «سردردی سیاسی» برای دولت حسن روحانی توصیف کرد.

فارس:  خبرگزاری رویترز روز شنبه با اشاره به اظهارات مقامات ایرانی که از بی‌میلی بانک‌های خارجی برای معامله با ایران سخن می‌گویند، به نقل از یک مقام بانکی نوشت هیچ یک از بانک‌های خارجی نمی‌توانند با دلار با ایران معامله کنند.

رویترز با اشاره به خروج نام بانک‌های ایرانی از فهرست بانک‌های تحریمی سامانه تبادلات بین بانکی موسوم به «سوئیفت»، نوشت است: «به عنوان بخشی از کاهش تحریم‌ها، ماه گذشته اغلب بانک‌های ایران بار دیگر به شبکه پرداخت بین‌المللی سوئیفت متصل شدند، که این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تراکنش‌های برون مرزی با بانک‌های خارجی را از سر بگیرند. با این حال، به دلیل نگرانی‌های حقوقی موسسات خارجی، فعالیت واقعی، همچنان بسیار محدود مانده است.»

«الکس ترسبی» مدیر اجرایی «نشنال بانک» ابوظبی، بزرگترین بانک امارات، این هفته گفت که در واقع تحت شرایط فعلی، هیچ یک از بانک‌های خارجی نمی‌توانند با استفاده از دلار، با ایران تراکنش داشته باشند.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است: «این مسئله علاوه بر آنکه اقتصادی است، دردسری سیاسی هم برای دولت حسن روحانی به شمار می‌آید، چراکه منتقدان محافظه‌کار او در پارلمان، از اینکه توافق هسته‌ای مزایای مورد انتظار را به همراه نمی‌آورد، انتقاد کرده‌اند.»

در روزهای گذشته چندین نفر از مقامات دولت و بانک مرکزی از خودداری بانک‌های اروپایی از برقراری رابطه مالی با ایران از بیم جریمه شدن از سوی آمریکا، خبر داده‌اند.

بر اساس توافق هسته‌ای، تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران همچنان پابرچا مانده و همین امر موسسات مالی خارجی را از رابطه با تهران هراسان کرده است. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
روحانی : برخی تحریمها لغو نشده‌اند، باید مذاکره کنیم!
روحانی و نوش‌دارو پس از مرگ سهراب
 

عقب‌نشینی روحانی از مواضع چندماه گذشته خود: برخی تحریمها لغو نشده‌اند، باید مذاکره کنیم!/ آیا دولتی که قلب رآکتور اراک را با سیمان پر کرد می‌خواهد درب پارچین را هم گل بگیرد؟

در حالی که طی ماههای گذشته و در طول فرآیند برجام، منتقدان با استنادات دقیق خود ادعای "لغو همه تحریمهای مالی، اقتصادی و بانکی در نتیجه برجام" را نادرست و نشدنی معرفی می‌کردند، دولتی‌ها با مغرض یا کمسواد خواندن آنها همچنان بر ادعای خود اصرار می‌کردند. اما حالا و با گذشت بیش از چهل روز از اجرایی‌شدن برجام، رئیس‌جمهور نیز به این مساله اعتراف کرد.

حسن روحانی در نشست خبری دیروزش رسما از ادعای چندماه گذشته خود درباره "لغو تمام تحریمهای مالی، بانکی و اقتصادی"عقب‌نشینی کرد.
به گزارش رجانیوز روحانی در نشست خبری دیروز خود با اعتراف تلویحی به اینکه پس از برجام همه تحریم‌ها لغو نشده گفت: «ممکن است یک شرکت بیمه‌گر که آمریکایی‌ها در آن سهم دارند مقداری تعلل کند یا سوئیفت فلان بانک درست نشده باشد که البته این شرایط در مسئله هسته‌ای نبوده است بلکه تحریم دیگری بوده که مردم می‌خواهند تمام این تحریم‌ها برداشته شود و ما می‌توانیم به هیأت مذاکره‌کننده اجازه دهیم در رابطه با بقیه تحریم‌ها نیز مذاکره کند که به نتیجه‌ای مانند برجام برسیم.»


سخنان حسن‌روحانی درباره لغونشدن "تمام تحریمها" و لزوم "مذاکره درباره بقیه تحریم‌ها" را می‌توان اعترافی دیرهنگام و البته مهرتأییدی بر درستی سخن منتقدان برجام در ماههای گذشته دانست.
در حالی که طی ماههای گذشته و در طول فرآیند برجام، منتقدان با استنادات دقیق خود ادعای "لغو همه تحریمهای مالی، اقتصادی و بانکی در نتیجه برجام" را نادرست و نشدنی معرفی می‌کردند، دولتی‌ها با مغرض یا کمسواد خواندن آنها همچنان بر ادعای خود اصرار می‌کردند. اما حالا و با گذشت بیش از چهل روز از اجرایی‌شدن برجام، رئیس‌جمهور نیز به این مساله اعتراف کرد.

این اعتراف روحانی در حالی بود که او فروردین سال جاری دراین‌باره گفته بود: «طبق این چارچوب همه تحریم‌ها چه مالی، اقتصادی و بانکی در همان روز اجرای توافق لغو خواهد شد. قرار ما در طول مذاکرات همواره لغو تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی بوده است و هیچگاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم و اگر این موضوع بود، تفاهمی صورت نمی‌گرفت.» روحانی چند روز بعد و در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته ای نیز با تاکید و مانور تبلیغاتی روی مساله گفته بود: «ما هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد مگر آنکه در اولین روز اجرای توافق تمامی تحریم های اقتصادی به مورخ همان روز لغو شود.»

روحانی 23 تیر درگفتگوی زنده تلویزیونی پا را فراتر از این گذاشته و مدعی "رفع همه تحریمها، حتی تحریمهای تسلیحاتی" می‌شود. او می‌گوید: «تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق، و حتی تحریم تسلیحاتی نیز  کنار گذاشته می‌شود و برای 5 سال نوعی محدودیت ایجاد شده و سپس لغو می‌شود، در زمینه تحریم‌های اشاعه‌ای نیز کالاهای دو منظوره‌ در کمیته‌ای بررسی می‌شود.»

 


روحانی همچنین 22آبان نیز با تاکید بر این نکته گفته بود: «در این دوره باید اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر کشورهای 1+5 اقدامات خودشان را انجام دهند بگونه ای که در روز اجرا همه تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی رفع و برداشته شود و ایران هم به تعهداتی که داده تا آن روز همزمان عمل می کند.»

اما حال و چهل و چند روز پس از اجرایی‌شدن برجام، روحانی در نشست‌خبری خود رسما ادعای چندماهه‌اش را رد کرد. اعترافی دیرهنگام که نه رنگ و بویی از اشتباه‌بودن ادعای گذشته دولت، بلکه نشان از تصمیم جدید دولت برای واردشدن به فازجدید مذاکرات با طرف غربی را دارد. روحانی درباره تحریمهایی که پس از برجام لغو نشده و راهکارش برای رفع آنها می‌گوید: «این شرایط در مسئله هسته‌ای نبوده است بلکه تحریم دیگری بوده که مردم می‌خواهند تمام این تحریم‌ها برداشته شود و ما می‌توانیم به هیأت مذاکره‌کننده اجازه دهیم در رابطه با بقیه تحریم‌ها نیز مذاکره کند که به نتیجه‌ای مانند برجام برسیم.»


این سخنان حسن‌روحانی در حالی است که برجام نه به تعبیر حسن‌روحانی «تابان مثل آفتاب» بلکه به تعبیر رهبری دارای "نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود." ضعفها و ابهاماتی که همین عدم لغو همه تحریمهای مالی، بانکی و اقتصادی یکی از نتایج آن است.

اما موضوع سایر تحریمهای باقی‌مانده که روحانی پیشنهاد می‌کند هیات مذاکره‌کننده ایران برای مذاکره درباره آنها نیز اجازه داشته‌باشد، "مسائل حقوق‌بشری و تسلیحاتی" هستند. دراین‌باره باید گفت که باتوجه به اینکه دولت در برجام کارنامه قابل‌دفاعی ندارد مشخص نیست اگر اجازه مذاکره‌ درباره دستاوردهای دفاعی و تسلیحاتی کشور را داشته باشد چه نتیجه‌ای به بار خواهد آمد. بعید نیست تیم مذاکره‌کننده‌ای که پرکردن قلب رآکتور اراک را پیروزی می‌داند و به تعبیر رهبری سعی در نادیده‌گرفتن" هزینه‌های سنگین پرداخت شده" برجام دارد درباره دستاوردهای نظامی اجازه مذاکره بیاید؛ پارچین را نیز گل بگیرد و کارخانه‌های ساخت موشک و صنایع دفاعی را برای اعتمادسازی تعلیق و تعطیل کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
پوتین برای تنبیه ایران، فروش اس 300 را متوقف کرد
 
نشریه کویتی «الجریده» مدعی شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستوری صادر کرده که بر اساس آن  ارسال سیستم دفاع ضد موشکی اس سیصد  به ایران متوقف شود. 

به گزارش «تابناک» این نشریه کویتی مدعی شده است که ایران پیش تر به روسیه قول داده بود که تجهیزات پیشرفته نظامی را که از روسیه دریافت می کند در اختیار حزب الله لبنان قرار ندهد؛ اما ایران این به این قول خود پایبند نبوده است و موشک های زمین به هو اس ای 22 را که از روسیه خریداری کرده را در اختیار حزب الله لبنان قرار داده است و ولادیمیر پوتین در واکنش به این نقض عهد ایران ارسال تجهیزات سیستم دفاع ضد موشکی به ایران را متوقف کرده است. 
پوتین برای تنبیه ایران، فروش اس 300 به ایران را متوقف کرد
یک منبع مطلع به روزنامه الجریده گفته است بعد اینکه مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل اطلاعات در اختیار گذاشتن تجهیزات پیشرفته روسی از طرف ایران به حزب الله را در اختیار مقامات کرملین گذاشته اند، پوتین دستور تنبیه ایران را صادر کرده است. بنا بر این گزارش این سیستم دفاع موشکی در مناطقی از لبنان که حزب الله در آنجا حضور دارد مستقر شده است. 

منابع رژیم صهیونیستی معتقدند که این سیستم دفاع موشکی امنیت جنگنده های آنان را که آزادانه در آسمان لبنان پرواز می کنند را به خطر خواهد انداخت. برخی دیگر هم در آوریل سال گذشته گزارش دادند که جنگنده های اسرائیلی به پایگاه دفاعی ضد موشکی حزب الله که مجهز به سیستم اس ای 22 بوده حمله کرده است. 

الجریده البته به این بسنده نکرده و گزارش داده است که روسیه در مساله سوریه هم با ایران اختلاف نظر پیدا کرده است و ایران گفته است که نیروهایش را از سوریه بیرون بکشد. 

این نشریه همچنین مدعی شده که مقامات روسیه به ایرانیان گفته اند که در مساله سوریه با ایران اتفاق نظر ندارند و برای پیدا شدن راه حلی سیاسی که بتواند بحران پنج ساله سوریه را به پایان برساند، نیروهای ایرانی باید از سوریه خارج شوند. 

لازم به ذکر است قرارداد خرید سیستم دفاع ضد موشکی اس 300 از روسیه چندین سال است که بین ایران و روسیه منعقد شده است. در سال 2010 در زمان ریاست جمهوری مدودف در روسیه وی به بهانه قطعنامه شورای امنیت و تحریم فروش سلاح به ایران، فروش این تجهیزات به ایران را به حالت تعلیق در آورد و متعاقبا ایران از روسیه در نهادهای بین المللی شکایت کرد. 

پس از شکایت ایران، روس های خواستار این شدند که به جای پرداخت اصل پول دریافتی از ایران، سود آن و همچنین جریمه فسخ یک طرفه قرار داد، ایران محصولات روسی بخرد که در همان زمان این درخواست با انتقاد رسانه ها و افکار عمومی ایرانیان مواجه شد. 

پس از توافق ایران و کشورهای 1+5 و ایران، ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه ارسال سیستم اس 300 را به ایران از سر خواهد گرفت و در دیدارهایی که بین مقامات دو کشور انجام شد، ترتیبات و توافقات اجرایی شدن این معامله مورد تایید طرفین قرار گرفت و طرفین از خبرهای خوش در این باره سخن گفتند. اما عملا هیچ اتفاقی نیفتاد و ایران همچنان منتظر دریافت این سیستم دفاعی از سوی شریک نامطمئن خود ماندند. 

اگر خبر نشریه کویتی درست باشد، باید گفته که برگ زرین دیگری بر پرونده بد گمانی تاریخی ایرانیان بر روس ها افزوده شده است. بد بینی که هیچگاه طرف روسی حتی نیاز احساس نکرده است که برای رفع آن نزد ایرانیان تلاش بکند. 

پیشینه خبر 

ایران در دسامبر سال 2005 قراردادی به ارزش 800 میلیون دلار برای فروش 65 سامانه S-300 PMU-1 از سوی روسیه به ایران امضاء نمود و  166 ميليون و 800 هزار دلار به عنوان پيش پرداخت اين قرارداد به روسيه پرداخت كرد؛ قراردادی که عملاً از سال 2007 از انعقادش سخن به میان آمد اما چند سال طول کشید تا رسماً فروشش تایید شد.

با این حال تاخیرها در تحویل این سیستم به ایران آنچنان طولانی شد که با صدور قطعنامه سازمان ملل همزمان گشت و دیمیتری مدودیف رئیس‌جمهور روسیه در سال ۲۰۱۰ در راستای اجرای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت دستوری را صادر کرد که به موجب آن فروش هرگونه موشک و جنگ‌افزارهای دیگری چون تانک‌های جنگی، خودروهای زرهی، ادوات توپخانه‌ای کالیبر بالا، کشتی‌ها و هواپیما و هلیکوپترهای نظامی به ایران ممنوع شده ‌بود.
 
در واکنش به این امر، ایرانی‌ها یک درخواست غرامت ۴ میلیارد دلاری را به دیوان بین‌المللی داوری فرستادند. روس‌ها در تلاش برای صرفنظر کردن ایران از درخواست غرامت، سیستم تور ام-۱ را به جای آن پیشنهاد دادند که گفته شد توسط ایران رد شده‌است. آنتی ۲۵۰۰ نیز پیشنهاد دیگر روسها بود. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در سفری که به مسکو داشت گفته بود که تهران تمایلی ندارد به جای سامانه اس ٣٠٠ از روسیه سامانه آنتی-٢۵٠٠ دریافت کند.


پس از تفاهم لوزان، مقامات روس به دنبال فرصتی برای فروش تجهیزات نظامی به ایران هستند. رسانه‌های غربی گزارش داد، مقامات روس امیدوارند با برداشته شدن تحریمهای موشکی ایران، ارزش قراردادهای موشکی این دوکشور از 11 میلیارد دلار به 13 میلیارد دلار افزایش یابد و اجرایی شدن پروسه انتقال سامانه اس 300 به ایران در همین راستا خواهد بود. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممنوعیت تحویل سامانه های موشکی دفاع هوایی اس سیصد به ایران را لغو کرده است.


در این همان زمان الهه کولایی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل روسیه در گفت و گویی با «تابناک» این گمانه را مطرح کرد که ممکن است باز هم روسیه در ارسال اس 300 تعلل کند و با کارت ایران در مقابل غرب بازی کند. او در این باره گفت: «روس ها نشان داده اند در تنظیم رابطه خود با غرب به ویژه امریکا از اهرم ایران همواره بهره گرفته اند. بنابراین در این زمینه سایه این رفتار بر تصمیم گیری های موجود افتاده است و نمی توان تصویر روشنی در این زمینه داد. چرا که ما اطلاع دقیق از آن چه در پس پرده سیاست در حال رخ دادن است، نداریم. بنابراین من فکر می کنم پیش از هر چیز باید منتظر پیامدهای رفتاری این دستور باشیم.»

پیشتر هم نصرت‌الله تاجيک در یادداشتی در «تابناک»،  به نقش روابط گرم روسیه و رژیم صهیونیستی و تاثیر این ارتباط بر روابط ایران و روسیه  پرداخت و نوشت با اشاره به تنش میان روسیه و ناتو و بالا گرفتن بحث پیوستن گرجستان به ناتو که خطری برای روسیه محسوب می‌شود، تجهیز ارتش گرجستان توسط رژیم صهیونیستی که برخلاف منافع استراتژیک روسیه است را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد رژیم صهیونیستی برای آنکه مسکو در اقدامی مقابله جویانه، اس 300 را به ایران واگذار نکند، فروش و ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته به گرجستان را متوقف کرده است؛ تحلیلی که بیش از یک سال بعد توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی غربی مورد توجه قرار گرفت.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
سردار سلیمانی در کنار فرمانده ارتش پاکستان+تصویر
 
صفحه منتسب به سردار سلیمانی در اینستاگرام عکسی از حاج قاسم در کنار فرمانده ارتش پاکستان را به اشتراک گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفحه منتسب به سردار سپاه پاسداران در اینستاگرام تصویری قدیمی را از وی به همراه فرمانده ارتش پاکستان منتشر کرده است.

حاج_قاسم سليماني و فرمانده ارتش پاکستان.




:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
فانتوم 4 معرفی شد: باهوش‌ترین پهپاد DJI

 

شرکت DJI یکی از مدعیان صنعت پهپادهای جهان است و قصد دارد جایگاه برتر خود را در بازار حفظ کند. این شرکت به صورت پیوسته محصولات جدیدی را به بازار عرضه می‌کند و امروز نیز از پهپاد جدیدی به نام Phantom 4 رونمایی کرده که باهوش‌ترین پهپاد تولید شده توسط این شرکت تا به امروز است.

 

فانتوم 4 در حال حاضر بهترین مدل از یک پهپاد خودآگاه مصرفی هست که کاربران عادی می‌توانند آن را خریداری کنند. این پهپاد می‌تواند به صورت خودکار پرواز کند، موانع را پشت سر بگذارد و حتی کاربران را ردیابی کند. به این ترتیب این پهپاد نمونه‌ای کامل از یک ربات پرنده ضد تصادف است زیرا حتی کاربران نمی‌تواند به عمد این ربات را به دیوار بکوبند.
این پهپاد در قسمت جلو به دو دوربین و در قسمت عقب نیز به دو دوربین دیگر مجهز شده است، یک دوربین اصلی 4K نیز وظیفه ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها را بر عهده دارد. تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های فانتوم 4 به نرم افزار دید کامپیوتری این پهپاد منتقل می‌شود تا یک الگوی سه بعدی از محیط پیرامونی ربات تهیه شده و پهپاد بتواند به صورت هوشمند از میان تمام موانع عبور کند.

 

کاربران می‌توانند قابلیت ضد تصادف این پهپاد را غیرفعال کنند، اما این ویژگی برای کاربران حرفه‌ای بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا می‌دانند که فانتوم 4 چندان ارزان قیمت نیست. شرکت DJI همراه با این پهپاد از ویژگی جدید دیگری به نام TapFly پرده برداری کرده است که به تازه کاران امکان می‌دهد برای کنترل پهپاد از دسته کنترل آن استفاده نکرده و روی فید ویدیویی زنده آن ضربه بزنند.

 

فانتوم 4 به ویژگی دیگری نیز به نام ActiveTrack مجهز است. اگر کاربر قصد داشته باشد یک سوژه خاص را تعقیب کرده و به صورت پیوسته آن را در فریم ببیند، تنها کافی است یک دایره دور آن رسم کند. به این ترتیب کامپیوتر داخلی پهپاد یک مدل سه بعدی از سوژه تهیه کرده و به صورت خودکار آن را تعقیب می‌کند.

 

با توجه به گرد آوری تمامی این ویژگی‌ها می‌توان انتظار داشت که فانتوم 4 چندان ارزان قیمت نباشد. فانتوم 4 در حال حاضر قابل پیش خرید است و DJI قیمت 1400 دلار را برای جدیدترین محصول خود تعیین کرده است.

فانتوم 4
 
فانتوم 4منبع : www.shahrekhabar.com


:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
با بزرگترین ناو هواپیما بر جهان آشنا شوید!
 

با بزرگترین ناو هواپیما بر جهان آشنا شوید!

با بزرگترین ناو هواپیما بر جهان آشنا شوید!

ناو های هواپیما بر را می توان به مانند یک شهر کوچک بر روی آب دانست.شهری که برای زندگی تنها به امکانات درون خود وابسته است و کیلومترهای با خشکی فاصله دارد.وظیفه این ناوها حفاظت و ایجاد امنیتی است که برای عملی کردن آن نیازمند پرواز هواگردهای قرار گرفته بر روی خود هستند.در بسیاری از موارد اطلاعات چندانی از مکانیزم های کامپیوتر و الکترونیکی آنها در دست نیست اما اینبار شما را با بزرگترین ناو هواپیما بر جهان آشنا خواهیم ساخت.یک غول مدرن شناور بر روی آب!با ما همراه باشید.

ناو هواپیمابر USS Enterprise اولین ناو هواپیمابر اتمی دنیا محسوب می‌شود که پیشران آن از تعداد هشت راکتور اتمی و تعداد 4 محور شفت تشکیل شده‌است و هر راکتور متصل به دو محور شفت است. استفاده از پیشران اتمی تحولی در ناوهای هواپیمابر بوجود آورد و باعث شد تا استفاده از ناوهای هواپیمابر راحتتر شود برد این ناوها افزایش یابد و یا سایر مزیت‌ها و ویژگی‌هایی را بوجود آورد که این خصوصیات هم‌اکنون نیز در ناوهای هواپیمابر کلاس Nimitz دیده‌می‌شوند. ساخت ناو در سال 1958 و در کارخانه‌ی کشتی‌سازی Newport News آغاز شد و در 24 سپتامبر 1960 به آب انداخته شد. Enterprise در 25 نوامبر 1962 و با فرماندهی کاپیتان Vincent P. DePoix رسما وارد خدمت شد. بعدها بروزرسانی‌های متعددی بر روی ناو انجام گرفت. نام این ناو از یکی از شناورهای مورد استفاده در جنگ جهانی دوم گرفته شده‌است. این ناو بزرگترین شناور نیروی دریایی ایالات متحده است که 342 متر طول دارد و وزن جابجایی آن 89900 تن است. تنها شناورهای تقریبا هم اندازه با این ناو، ناوهای هواپیمابر کلاس Nimitz می‌باشند. این ناو یکی از قدیمیترین شناورهای حال حاضر ایالات متحده محسوب می‌شود که به گفته‌ی مقامات ایالات متحده بین سال‌های 2012 تا 2014 از رده خارج خواهد شد. پورت خانگی این ناو پورت Norfolk واقع در ویرجینیاست و افسر فرمانده آن در حال حاضر کاپیتان Ronald Horton است.

ناو USS Enterprise طلایه دار ناوهای هواپیمابر اتمی دنیا محسوب می‌شود. پیشران ناو قادر است سرعت این غول بزرگ را به 35 گره برساند و نیروی محرکه ناو را برای مدت 5 سال تامین کند که این مقدار انرژی برای 20 بار چرخیدن به دور کره زمین به همراه 100 هواپیما کافی است. رادارهای آرایه‌ی فازی نصب شده در این ناو قدرت راداری مناسبی را برای آن بوجود آورد. بعدها از این سیستم راداری در شناورهای مجهز به سیستم AEGIS و تعداد زیادی از شناورهای نظامی دیگر استفاده شد. طی سالیان گذشته بروزرسانی‌های متعددی بر روی ماشینری، هواپیماها، سیستم‌های الکترونیکی، تسلیحات و راکتورهای (تجدید سوخت) ناو صورت گرفته است. ورود این ناو به ناوگان سطحی ایالات متحده قدرت هوایی نیروی دریایی ایالات متحده را افزایش داد و باعث ایجاد جهشی در تکنولوژی ساخت ناوهای هواپیمابر شد، جهشی در حال حاضر منجر به ساخت ناوهواپیمابر CVN-78 شده‌است. Enterprise احتمالا در سال 1914 یعنی بعد از 54 سال خدمت از ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده خارج خواهدشد؛ به همین علت به این ناو لقب \"دختر پیر دریاها\" داده‌شده است.

با توجه به به اینکه دختر پیر مدت زیادی در ناوگان ایالات متحده مشغول به خدمت بوده‌است در ماموریت‌های مختلفی شرکت داشته که در اینجا به دو مورد اشاره خواهیم کرد. بحران کوبا ناو USS Enterprise مدتی پس از وارد به خدمت شدن در اولین ماموریت مهم خود به کارگرفته شد. در آن زمان هواپیماهای جاسوسی U-2ایالات متحده موفق به کشف یک سایت موشکی مربوط به شوروی واقع در خاک کوبا و در فاصله‌ی 140 کیلومتری از بندر کالیفرنیا شدند. این سایت موشکی خطری جدی برای ایالات متحده بوجود می‌آورد و مقامات آمریکایی به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که از جمله‌ی این واکنش‌ها می‌توان به انتقال تعداد زیادی از واحدهای نظامی این کشور به بندر کالیفرنیا اشاره کرد. پرزیدنت Kennedy ذستور انتقال واحدهای هوایی و دریایی به منطقه را صادر کرد و از مقامات شوروی خواست تا پروژه‌ی ساخت سایت موشکی در خاک کوبا را متوقف کنند. بحران پیچیده‌تر شد ناوUSS Enterprise جهت کمک به ناوهای هواپیمابر USS Independence, USS Essex وUSS Randolph به منطقه اعزام شد. بحران روز به روز پیچیده تر می‌شد در 24 اکتبر احتمال وقوع جنگ به شدت افزایش یافته‌بود به همین علت سری دوم از واحدهای نظامی ایالات متحده جهت ایجاد فشار بیشتر و تنگ‌تر کردن محاصره‌ی کوبا به منطقه اعزام شدند. اما چهار روز بعد یعنی 28 اکتبر پس از انجام مذکراتی پنهانی بحران خاتمه یافت.حادثه‌ی سال 1969 در ژانویه‌ی 1968، USS Pueblo توسط قایق‌های گشتی کره‌ی شمالی به اسارت درآمد و باعث ایجاد یک بحران بین‌المللی گشت. مقامات نیروی دریایی ایالات متحده تصمیم گرفتند Enterprise را به منطقه اعزام کنند. صبح روز 14 ژوئن 1969 در حالی که یکی از هواپیماهای F-4 Phantom در حین بلند شدن بود گرمای حاصل از موتور به طور ناخواسته باعث گرم شدن یکی از راکت‌هایMK-32 Zuni و انفجار آن شد. این انفجار باعث ایجاد آتش سوزی و انفجارهای پی‌در‌پی دیگر شد. آتش بلافاصله مهار شد اما در این حادثه 27 نفر کشته و 314 نفر مجروح شدند، تعداد 15 فروند هواپیما از بین رفتند و عرشه‌ی ناو دچار آسیب جدی شد. به همین علت ناو جهت انجام تعمیرات به Pearl Harbor واقع در هاوایی منتقل شد. تعمیرات در مارس 1969 به پایان رسید.

خصوصیات سفارش ساخت:

 15 نوامبر 1957 شرکت سازنده: شرکت کشتی‌سازی Newport News قیمت: 451.3 میلیون دلار شروع ساخت: 4 فوریه 1958 تاریخ به آب انداختن: 24 سپتامبر 1960 تاریخ ورود به خدمت:‌ 25 نوامبر 1961 خروج از خدمت: 2013 تا 2015 (احتمالی) رده‌بندی: CVN-65 پورت خانگی: NS Norfolk وضعیت کنونی: فعال وزن جابجایی (فول): 93500 تن طول: 342 متر عرض: 40.5 متر آبخور: 12 متر سرعت: بیش از 30 گره (بیش از 58 کیلومتر بر ساعت) برد عملیاتی: نامحدود خدمه خدمه‌ی ناوبری: 3000 نفر 150 افسر، 150 مهندس و 2700 دریانورد خدمه‌ی هوایی: 1800 نفر 250 خلبان و 1550 پرسنل پشتیبان حسگرها: رادار کاوش هوایی سه بعدی AN/SPS-48 رادار کاوش هوایی دو بعدی AN/SPS-49 سیستم جنگ الکترونیک و فریب تسلیحات \"\"Decoy : سیستم جنگ الکترونیک AN/SLQ-32 و لانچرهای Mark 36 SRBOCتسلیحات: دو دسته لانچر هشت تایی موشک‌های NATO Sea Sparrow چهار توپ 20 میلیمتری فالانکس دو لانچر RIM-116 (منابع مختلف تسلیحات متفاوتی را ذکر کرده‌اند.) ظرفیت حمل هواپیما: بیش از 90 فروند شعار: Ready on Arrival; The First, the Finest; Eight Reactors, None Faster نکات: طراحی ناو توسط 915 مهندس انجام شده و تعداد 16100 نقشه فنی رسم شده است. 1006 کیلومتر کابل الکتریکی و 60 کیلومتر لوله‌ی تهویه در ناو بکارفته‌است.



:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
اخراج ایرانی‌ها از امارات طی ۳ سال
 
معاون رئیس پلیس دبی در جدیدترین حمله لفظی به ایران، خواستار اخراج تمام ایرانی‌های ساکن امارات شد.

به گزارش تسنیم، «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی و نزدیک به «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در ادامه جنجال‌آفرینی خود در شبکه‌ اجتماعی توئیتر خواستار اخراج ایرانی‌ها از امارات شد.

خلفان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد طی سه سال باید از تمام ایرانی‌های که در دبی کار می‌کنند و کاری تجاری دارند، بخواهیم که امارات را ترک کنند و مجوز تجاری آنها لغو شود؛ فرزندان ما به باز کردن مغازه‌های تجاری به جای ایرانی‌ها بیشتر نیاز دارند تا ایرانی‌ها.

وی تاکید کرد تا زمانی که ایران و حزب‌الله به ادعای وی در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس مداخله می‌کنند، این کشورها دست‌بسته نخواهند نشست.

خلفان مدعی شد: احترام ما به ایرانی ها زیاد است اما با کمال تاسف خیری در آنها نیست.

وی سپس خواهان تحریم کالاهای ایرانی توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس شد و کشورهای مذکور را تشویق به این کار کرد.

این درخواست مقام اماراتی در پی تشدید فضای ضد ایرانی و ضد حزب‌الله است که عربستان به همراه دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه تهران به راه‌ انداخته‌اند.

سیاست عربستان علیه ایران پس از مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» و «امضای توافق هسته‌ای» میان ایران و شش کشور موسوم به گروه «۱+۵» تشدید شده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
کشف موشک "استرلا" در مرز اردن و سوریه؟!+تصاویر
اخیرا محموله ای از موشک "استرلا" در مرز اردن و سوریه کشف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ همسایگان سوریه اقدامات گسترده ای را از سال ۲۰۱۱ میلادی برای تقویت گروه های تروریستی موجود در سوریه انجام دادند که از جمله مهمترین آن ها می توان به حمایت تسلیحاتی از تروریست ها اشاره کرد.

اخیرا محموله ای از موشک های "استرلا" و ادوات ساخت ترکیه در مرز اردن و سوریه کشف شده است که برخی نیت ها را از توزیع این تجهیزات نظامی نشان می دهد که همسایگان سوریه در این اقدامات دخالت ویژه دارند.

نیروهای اردنی به تازگی در مرز این کشور با سوریه، یک محموله قاچاق تسلیحات نظامی را توقیف کردند که حامل شمار زیادی موشک دوش پرتاب و تسلیحات برای تروریست های در حال جنگ در سوریه بود. نیروهای اردنی به صورت روزمره با قاچاقچیان تسلیحات نظامی که با کامیون اقدام به قاچاق تسلیحات نظامی به سوریه می کنند، مواجه هستند. 

کشف موشک
رای الیوم در گزارشی اعلام کرد که روزانه انواع مختلف سلاح از جمله مهمات، بمب های دست‌ساز و مسلسل‌‌های ساخت چین یا ترکیه در مرز اردن با سوریه کشف و ضبط می شود. موشک های دوش پرتاب   "استریلا" (یا "استرلا" یا "سام 7") که برای هدف قرار دادن بالگرد در ارتفاع کم، به کاربرده می شود نیز از جمله تسلیحات کشف شده در مرز اردن با سوریه است.

**موشک "استرلا"
 
"کا۳۲ استرلا ۲ " با  نام پیمان آتلانتیک شمالی "سام 7" شناخته می‌شود که یک موشک دوش پرتاب برد بلند بوده و می تواند انواع هواپیماها و بالگردها را هدف قرار دهد و ضمنا یک آسمان امن با این موشک ایجاد می شود. 


"استرلا" اولین نسل از  موشک "سام 7 " زمین به هوا قابل حمل توسط نفر ساخت  اتحاد جماهیر شوروی سابق  به شمار می‌رود که در سال ۱۹۶۸ وارد خدمت گشته و تولید انبوه آن در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. 


کشف موشک


کشف موشک

کشف موشک
این موشک با وزن قریب به 15 کیلوگرم  (وزن موشک و لانچر)، طول 140 سانتی متر، سرعت بیش از 400 متر بر ثانیه، برد 3 تا 4 کیلومتر در تمامی جنگ هایی که از ابتدا تاکنون بوده حضور داشته است. 

در منطقه غرب آسیا موشک های دوش پرتاب در جبهه های مختلف به کار گرفته شده و هواپیماها و بالگردهای مختلفی را سرنگون کرده است. کشورهایی همچون آلبانی، بوتسوانا، لبنان، مصر، گرجستان، غنا، هند ، عراق ، اندونزی و ... از این موشک در نیروهای مسلح خود استفاده می کنند.  

این درحالی است که مقامات اردنی اغلب در بیانیه های رسمی خود از ذکر نوع تسلیحاتی که در مرز این کشور با سوریه کشف وضبط می شود، خودداری کرده و تنها به ذکر این مطلب که مقادیری تسلیحات قاچاق توقیف شده است، اکتفا می کنند.

عربستان سعودی و ترکیه در یک ماهه اخیر تهدید کرده اند که به شورشیان در سوریه سلاح ها و موشک های ضد تانک خواهند داد و این اقدام در راستای مبارزه با نظام  "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه خواهد بود. 

**تلاش سعودی در تحویل موشک های ضد هواپیما به تروریست ها 

"عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی  گفت: هیچ جایی برای  "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه در آینده این کشور نیست. اگر نظام سوریه و هم پیمانانش جدیت به خرج ندهند، طرح جایگزینی را برای سوریه بدون اسد خواهیم داشت. الجبیر گفت: بشار اسد باید میان برکناری به شکل مسالمت آمیز یا برکناری با زور یکی را انتخاب کند.

وی همچنین افزود: گفتگوها درباره عملیات زمینی در سوریه با ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا همچنان ادامه دارد. اگر ائتلاف آمریکا تصمیم بگیرد دست به عملیات زمینی در سوریه بزند عربستان آماده مشارکت در عملیات است.

وزیر خارجه سعودی عنوان داشت: زیر خارجه عربستان افزود: مشخص است که دست‌یابی معارضان به موشک‌های زمین به هوا می‌تواند موازنه قوا را در سوریه تغییر دهد؛ همان‌گونه که در افغانستان پیش از این تغییر داد.

کشف موشک
"الجبیر " در گفتگو هفته نامه  "اشپیگل "  اعلام کرد: ارائه موشک های زمین به هوا به معارضان سوری می تواند نتیجه جنگ زمینی را تغییر و بشار اسد را شکست دهد. آنها با استفاده از این موشک ها می توانند حملات بالگردها و هواپیماها را خنثی کنند؛ اما باید مراقب بود این سلاح ها به دست افراد نادرست نیفتد. 

به نوشته "ایندیپندنت" این مقام سعودی مشخص نکرد چگونه می‌توان این امکان را فراهم کرد که سلاح ها به دست افراد نادرست نیفتد؛ زیرا عناصر گروه تروریستی داعش همچنان در تلاش برای تصرف مناطق مختلف و گسترش قلمرو خود هستند. آنها همچنین سعی دارند گروه های تروریستی دیگر -- از جمله القاعده -- را به خود ملحق کنند.

تحویل موشک های زمین به هوا (دوش پرتاب) به مخالفان مسلح و تروریست های داعش و جبهه النصره با هدف سرنگونی جنگنده های "مسکو-دمشق" صورت می گیرد ؛ چرا که در این یک ماهه اخیر عملیات ریف دمشق با قدرت و قوت پیش می رود و "داریا" در محاصره است. 

ترکیه و رژیم سعودی قصد دارند با تحویل موشک های ضد هواپیما ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و پیشروی های نیروهای سوری را کند کنند که تاکنون موفق به انجام این کار نشده اند.


:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
بحران سوریه و سفر داود اوغلو به تهران؛ آینده بشار اسد به کجا می انجامد
 
احمد داووداوغلو، در اولین سفر خود به ایران در مقام نخست‌وزیر ترکیه، شامگاه جمعه، ۱۴ اسفند در رأس هیئتی متشکل از وزرای اقتصاد، گمرک و تجارت، ارتباطات و توسعه، حمل و نقل و انرژی این کشور وارد تهران شد. سفر داود اوغلو دو روز ادامه می یابد و او دیروز با روحانی، جهانگیری و ظریف ملاقات کرد.

نگاهی به وزاریی که داود اوغلو را در این سفر همراهی می کنند نشان دهنده موضوعات احتمالی است که قرار است بین طرفین مورد بحث و مذاکره قرار گیرد. بحران سوریه، احتمال قدرت گیری بیشتر کردهای سوریه در منطقه، بحران در روابط آنکارا با مسکو، پرداخت غرامت گازی ۲ میلیارد دلاری ایران به ترکیه، گسترش و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور در دوران پسابرجام، حضور نیروهای نظامی ترکیه در عراق و ... احتمالاً از مهمترین موضوعاتی هستند که دو طرف به مذاکره و رایزنی درباره آنها خواهند پرداخت.

بحران سوریه و آینده بشار اسد
بدون شک مهمترین مسئله ای که در سفر داود اوغلو به تهران درباره آن بحث و گفت و گو شده؛ موضوع سوریه است.

رابطه دو کشور ایران و ترکیه در جریان بحران سوریه به شدت به سردی گرائید؛ چرا که دو طرف در بحران سوریه دقیقاً روبه روی هم قرار گرفتند. در حالی که ایران بر این عقیده بود که دولت قانونی دمشق، بشار اسد است و این مردم سوریه هستند که می بایست آینده سیاسی این کشور را رقم بزنند اما دولت ترکیه، عربستان و کشورهای غربی با حمایت از گروه های مسلح تروریستی در پی سرنگونی نظام سوریه بوده اند.

علاوه بر شکل گیری فضای تنش آلود بین دو کشور بر سر سوریه، اظهارات مداوم و چند باره اردوغان که ایران را به عنوان متهم اصلی درگیری های خاورمیانه معرفی کرد، موجب تشدید بیشتر تنش ها بین دو کشور شد.

اما در چند ماه اخیر معادله و توازن جنگ با حمایت مستشاری ایران و نیروهای حزب الله و دخالت روسیه به طور کامل به نفع دولت سوریه تغییر پیدا کرد. این در حالی است که ترکیه و عربستان خط قرمز خود را شخص بشار اسد قرار داده اند و به همین دلیل مذاکرات سوریه تا کنون نه تنها به نتیجه مشخصی دست پیدا نکرده بلکه داعیه استقلال طلبی کردهای سوریه که در نزدیکی مرزهای ترکیه مستقر هستند به شدت افزایش پیدا کرده که این امر می تواند دولت آنکارا با چالش های اساسی در آینده روبه رو سازد.

به همین دلیل است که رجب طیب اردوغان هنگام بازگشت از سفر گینه در گفتگو با خبرنگاران در هواپیما درباره سفر داود اوغلو به ایران گفت: وضعیت در منطقه خیلی حساس و خیلی خیلی جدی است. در این میان جناب نخست وزیر به ایران سفر خواهند کرد. این سفر هم خیلی مهم است و امیدوارم که جناب نخست وزیر با نتایج خیری از آنجا بازگردد.

همچنین روز شنبه مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، عنوان کرده بود که آنکارا تلاش می‌کند روابط خود با ایران را بهبود ببخشد، اگر چه طرفین در رابطه با چگونگی حل بحران سوریه اختلاف نظر دارند. داود اوغلو نیز روز شنبه در ایران گفته بود که ترکیه و ایران باید برای پایان دادن به تنش‌های فرقه‌ای در منطقه به دیدگاه مشترکی برسند.

این اظهارات چند روز پیش از آغاز گفت‌وگوهای صلح سوریه در ژنو بیان می‌شود. البته ناگفته پیداست بحران سوریه در حال حاضر به موضوعی پیچیده تبدیل شده که چشم انداز رسیدن به یک توافق و اجماع بین المللی در کوتاه مدت درباره آن چندان واضح و روشن نیست.

توسعه روابط اقتصادی
بحران سوریه، تنها یکی از دلایل سفر رسمی داود اوغلو به ایران است. بعد دیگری این سفر، مسائل اقتصادی و تجاری می باشد.

نخست‌وزیر ترکیه، وزیران اقتصاد، گمرک و تجارت، ارتباطات و توسعه، حمل و نقل و انرژی و ۱۶۰ نفر از بازرگانان ترکیه را با خود به تهران آورده است و به نظر می رسد ترکیه نیز همچون دیگر کشورها تلاش دارد تا روابط تجاری- اقتصادی خود با ایران را در دوران پسابرجام گسترش دهد. در چشم انداز میان مدت روابط اقتصادی دو کشور قرار است به بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد. داوود اوغلو به سرمایه‌گذاران ترک پیشنهاد داده تا در شهرهای جذاب و مهمی مانند تبریز، شیراز، اصفهان و دیگر شهرهای ایران برای رونق گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

با توجه به این توضیحات می توان گفت اگر چه بعید است که سفر داود اوغلو در بعد سیاسی به نتایج مشخص و کوتاه مدتی دست یابد اما احتمالاً در حوزه اقتصادی، روابط دو کشور رونق بیشتری خواهد یافت.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
عکس: روحانی‌ای که از درخت آویزان شده

شهرستان بندرگز عرصه فعالیت روحانی جوانی است که از احترامی بالا در میان مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان برخوردار است.

 
 
 
 
برچسب ها: سید هادی علوی


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
صادق خرازی

"تک نگاری یک دیپلمات خاص"

 
بعد از سقوط دولت موقت و البته لیبرال مسلک مهدی بازرگان در آبان 1358 ، "کراوات"  مهمترین و شناخته شده ترین مظهر غربی در لباس بود از لباس رسمی مقامات دولتی ایران حذف شد، بعد از آن دیپلمات های جمهوری اسلامی به همراه کت و شلوارهای مشکی، پیراهنی سفید به سبک روحانیون به تن می کردند که به "یقه سفید" یا "یقیه دیپلماتیک" شهرت داشت، اما تنها دیپلمات ایرانی که می تواند کروات به گردن بیاویزد و هرگاه خواست به وضعیت  "یقه سفید"بازگردد، سید صادق خرازی است.

به گزارش پارسینه، صادق خرازی روحانی زاده ای با پیوندهای خوشاویندی محکم از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب، شاید همین نشانه های کوچک اما مهم کافی باشد که تیتر این تک نگاری(بر وزن فیلم مشهور  دیوید فینچر )"مورد عجیب صادق خرازی " باشد!



پدر سیدصادق، آیت الله سید محسن خرازی بر خلاف سایر روحانیون که غالبا کسوت روحانی را از پدر به ارث می برند، فرزند یکی از تجار معروف تهران بود و سید صادق نوجوانی خود را در حجره پدربزرگ گذراند تا تجارت و کسب را بیاموزد  تا بعدها تجربه معامله و چانه زنی در کسب را به عرصه دیپلماسی و لابی گری هم منتقل کند.


عموی نامدار سید صادق؛ سید کمال خرازی ، وزیر خارجه هشت ساله اصلاحات و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در سالهای جنگ است، سید کمال خرازی ناظم مدرسه علوی بود، مدرسه ای که خاستگاه بسیاری از شخصیت ها و معتمدان امروز و دیروز نظام است، پیوندی مجسم از دین و دنیا، علم و دین، این مدرسه در سالهای اول انقلاب، همان نقشی را ایفا کرد که امروز "دانشگاه امام صادق(ع)" دارد. از سوی دیگر، پسر سیدصادق داماد سید محمد رضا خاتمی است و خواهرش هم عروس رهبرمعظم انقلاب.


رهبرمعظم انقلاب و سید صادق خرازی(1387)/عکس: سایت شخصی خرازی

اما شگفتی های صادق خرازی منحصر به اینها نیست، خرازی ( یا به بیان بهتر خرازی ها) یکی از معدود بازیگران اصلاح طلب صحنه سیاست ایرانی است که روابط چندان نزدیکی با "هاشمی رفسنجانی" و جریان کارگزاران ندارد، خرازی ها استثنایی جالب از فصل مشترک "اصلاح طلبان و "رهبری نظام" محسوب می شوند که دوره اصلاحات، نقش ویژه ای در تحولات آن دوره را بر عهده داشتند، بر همین اساس، شاید بتوان خرازی را سرحلقه یکی از معدود لابی های واقعا موجود اصلاح طلب (و نه خیالی و انتزاعی) در عرصه دیپلماسی ایرانی دانست،یک لابی کوچک اما موثر با ابزارهای فرهنگی و رسانه ای گسترده  که می تواند برای طرفهای مقابل در غرب و شرق "اعتماد آفرین" شود. 

اما شگفتی های صادق خرازی 47 ساله بازهم منحصر به اینها نیست، او یکی از مشهورترین صاحبان کلکسیون نسخ نفیس و قدیمی خطی است که اتفاقا خود هم خط بسیار خوشی دارد، سید صادق خرازی اوقات فراغت خود را صرف جمع اوری و نگه داری و خرید و فروش این نسخه های خطی می کند و البته علاقه خاصی به سیگار برگ اصل کوبایی دارد و خبرنگارانی که در خانه مجللش در شمال تهران به دیدن او رفته اند می دانند که عادت دارد در هنگام مصاحبه سیگار برگ بکشد، دوستان و اطرافیان نزدیک خرازی او را به "نظمی آمیخته با وسواس" می شناسند و اینکه خرازی علاقه دارد در منظر اطرافیانش به عنوان"میلیاردر خاکی و باصفا" شناخته شود.

خرازی در کنار فعالیت های دیپلماتیک و لابی گری هایش در امور فرهنگی نیز دستی بر آتش دارد، عضویت در هیات امنا نهادهایی چون سازمان میراث فرهنگی،انجمن مفاخر علمی-فرهنگی،بنیاد ایرانشناسی،دانشگاه مدیریت استراتژیک،شهر کتاب،خانه کتاب،کتابخانه ملی،کتابخانه و موزه ملی ملک(متغلق به آستان قدس)، عضو انجمن ایکوم ایران ، موسسه فرهنگی هرمس را در کارنامه خود دارد.



فرزند خرازی، داماد خاتمی

نگاهی به لیست مسئولیت ها و مشاغل سید صادق خرازی بهترین مکمل برای تکمیل شگفتی های خرازی است؛ مسئولیت های صادق خرازی به روایت خودش:

معاون ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع  1988-1983
 
      ·  عضو شورای مرکزی ستاد پشتیبانی جنگ 1988-1983
 
      ·  عضو شورای عالی پدافند ملی 1988-1985
 
      ·  مشاور مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی 1989-1986
 
      ·  مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی 1989-1988
 
      ·  سفیر ایران در سازمان ملل متحد 1995-1989
 
      ·  مشاور شهردار تهران 1997-1995
 
      ·  مشاور وزیر امور خارجه 1998-1995
 
      ·   نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد برگزاری اجلاس سرانOIC 1998-1999
 
      ·  دستیار ویژه وزیر خارجه 2000-1999
 
      ·  معاون پژوهشی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران 2002-1995
 
      ·  معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی وزارت امور خارجه 2002-1998
 
      ·  عضو هیئت مذاکرات قطعنامه 598 2000-1988
 
      ·  سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه 2006-2002
 
      ·  مشاور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت 2003-1999
 
      ·  مشاور وزیر امور خارجه 2005-2002
 
      ·  مشاور شهردار تهران  تاکنون-2005

از صادق خرازی به عنوان ترتیب دهنده اصلی ملاقات خاتمی-شیراک(2005) یاد می کنند، همچنین از وی به عنوان مغر متفکر و طراح اصلی نامه محرمانه ای که  گفته می شود دولت ایران رسما در سال 2003 به آمریکا نوشت، یاد می شود، بعد از پایان دوره اصلاحات و بعد از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد ، خرازی به عنوان مشاور ارشد سید محمد خاتمی به او پیوست و  سفرهای زنجیره ای خاتمی به اروپا، آمریکا و آسیا را ترتیب داد،این همراهی تا آنجا پیش رفت که در هنگامه کاندیداتوری ناکام سید محمد خاتمی در زمستان 1387 ، به عنوان "سخنگوی ستاد انتخاباتی خاتمی" هم معرفی و منصوب شد اما این دولت، دولت مستعجل شد.


مرور بخشی از سفرنامه مکتوبی که صادق خرازی از این سفرها نگاشته است، خالی از لطف نیست:(سفرنامه مالزی 18 بهمن 1384/ سه شنبه به تهران بازگشتیم.سید بزرگوار ما حسابی از سرماخوردگی رنج می برد. حالت تب و التهاب در درون هواپیما باعث شد تا آقای خاتمی وضعیت نا مطلوب پیدا کند که حسابی نگرانی حال ایشان شدیم. هرچه بلد بودیم خواندیم و به آقای خاتمی فوت کردیم که صحت و عافیت خود را بازیابند.

نیمه های شب آقای خاتمی از خواب برخواست رفت و وضو ساخت او به خاطر آن شب که شب تاسوعا بود، منقلب بود. از داخل کیفش مفاتیح کوچکش را باز کرد و زیارت عاشورا می خواند. قطرات اشک از گوشه چشمانش جاری و صورت و محاسنش را مرطوب ساخته بود.محاسن سفید و روشنی که با ترنم اشک های پاک برای سیدالشهداء علیه السلام برق می زد! ما از نسل پاک امیر المومنین علی بن ابی طالب هستیم. به این روزها که می اندیشم به ایام سخت و تلخی که بر اجدادمان و خاندان آل الله رفته است منقلب می شویم. 



صادق خرازی ارتباط نزدیک و خانوادگی با دکتر سیدحسین نصر نظریه پرداز اسلام سنتی در جهان معاصر هم دارد بطوری که خرازی کتاب "قلب اسلام" دکتر نصر را برای "نشر نی" به فارسی ترجمه کرده است.


صادق خرازی،اواخر دهه شصت شمسی


خرازی همراه با  سید محمد خاتمی در کنار اهرام ثلاثه مصر 1385

به گزارش پارسینه، اما بعد از سکوت طولانی صادق خرازی در سال 1388 و حوادث بعد از  انتخابات ریاست جمهوری ( که البته به دلیل دست و پنجه نرم کردن خرازی با یک بیماری جانکاه و سخت هم بود) او  در اولین روزهای کاری سال جدید (15 فروردین) در مصاحبه ای مفصل با سایت "ایران دیپلماسی" (متعلق به خودش) نکاتی را بیان کرده است که فرازهایی از آن قابل توجه است و شاید سرآغاز فصل جدیدی از فعالیت های این دیپلمات خاص باشد:

 چند پرونده ای که در شورای حکام بوده و به شورای امنیت رسیده چه سرانجامی داشته است. یکی پرونده کره شمالی بوده که از دست نهادهای بین المللی خارج شده و آمریکا آن را دو جانبه پیگیری می کند. یکی پرونده لیبی بود که باز هم براساس مناسبات آمریکا و لیبی حل شد و یکی هم پرونده عراق بود که متاسفانه به گونه دیگری رقم خورد و یک پرونده هم پرونده ایران است و بالاخره پرونده دیگر هم پرونده باز اسرائیل در موضوع هسته ای است که ظاهراً کسی قصد یا جرات رسیدگی به آن راندارد.

***

البته تصورم این است که اگر با آمریکایی ها وارد مذاکره شویم، در موضوعات مختلف از جمله موضوع هسته ای با آن ها می توان به توافقی برسیم که با برخی از کشورهای اروپایی نمی توانیم به آن دست یابیم.»میدان همکاری ایران و آمریکا دنیای وسیعی از همکاری هاست در همین مسئله فلسطین ما می توانیم با آمریکایی ها گفت و گو کنیم.

***

رهبری دیدگاه های استراتژیکی دارند. ایشان دنبال این نیست که ایران یک قدم بردارد و آمریکایی ها دو قدم عقب تر بروند؛ سیاست خارجی جزوی از مدیریت رهبری نیست بلکه جزوی از قلمرو رهبری است. منتهی ما در شیوه ها و روش ها و نحوه کلام و بیان حرف داریم. اگر کسی هم از اصلاح طلبان رفته واداد گی انجام داده است ما تایید نمی کنیم. قرار نیست ما در قالب یک بسته هر چیزی که برای آن دوره گفتند (اصلاحات) قبول کنیم و هر چیزی که این دوره بوده را رد کنیم. اگر دولت احمدی نژاد به صورت منطقی وارد گفت وگو با آمریکا بشود و بتواند حق مردم ایران را بگیرد، نه تنها ما انتقاد نمی کنیم بلکه از او حمایت هم می کنیم؛ «عقلای سیاسی که در راس آن رهبری هستند مخالف مذاکره نیستند اما مذاکره ای که مشخص باشد که برای چیست و دستور کار آن چیست و روی میز چه چیزی قرار می گیرد و آیا از مذاکره می توانیم موفق بیاییم بیرون یا خیر.»  



چشم انداز اتاق ویژه سفیر ایران در پاریس به سلیقه سیدصادق خرازی


کانادا-آیت الله مصباح یزدی-صادق خرازی(با سبیل و سیگار)دکتر محمد رضی،حجت السلام علی مصباح یزدی-۱۳۶۹


خاندان خرازی ها در لندن(1386) به همراه دکتر دامغانی
     


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
سروده مقام معظم رهبری


من از اشکی که میریزد ز چشم یار میترسم
از آن روزی که مولایم شود بیمار میترسم!
.
همه ماندیم در جهلی شبیه عهد دقیانوس
من از خوابیدن مهدی درون غار میترسم!
.
رها کن صحبت یعقوب و کوری و غم و فرزند
من از گرداندن یوسف سر بازار میترسم!
.
همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن
از اینکه باز عاشورا شود تکرار میترسم!
.
سحر شد آمده خورشید اما آسمان ابریست
من از بی مهری این ابرهای تار میترسم!
.
تمام عمر خود را نوکر این خاندان خواندم
از آن روزی که این منصب کنم انکار میترسم!
.
طبیبم داده پیغامم بیا دارویت آماده است
از آن شرمی که دارم از رخ عطار میترسم!
.
شنیدم روز وشب از دیده ات خون جگر ریزد
من از بیماری آن دیده خونبار میترسم!
.
به وقت ترس و تنهایی، تو هستی تکیه گاهم
مرا تنها میان قبر خود نگذار، میترسم!
.
دلت بشکسته از من، لکن ای دلدار رحمی کن
که از نفرین و از عاق پدر بسیار میترسم!
.
هزاران بار رفتم، ولي شرمنده برگشتم
ز هجرانت نترسیدم ولی این بار میترسم!
.
دمی وصلم ، دمی فصلم، دمی قبضم، دمی بستم
من از بیچارگیِ آخرِ این کار میترسم!



:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
ادعای روزنامه ترکیه‌ای: نام مسی درقرآن آمده ‌است!

ادعای روزنامه ترکیه‌ای: نام مسی درقرآن آمده ‌است!

یک روزنامۀ ترکیه ایِ نزدیک به حزب اردوغان، ادعا کرد که نام "لیونل مسی" ستارۀ تیم بارسلونا، در قرآن کریم آمده است.

 "سلیمان کراکولوک" در مقاله ای در روزنامۀ "میلاد" که به حزب حاکم ترکیه نزدیک است، ادعا کرد که نبوغ مسی، ناشی از ذکر او در آیه 275 سورۀ بقره است که تصریح دارد: "لا یَمَسُّهُ الّا المُطَهَّرون".

به نوشتۀ وبگاه یوروسپورتِ عربی، نویسندۀ این مقاله، برداشتِ عجیبِ خود از این آیه را از تفسیرِ مفتی منطقه باغچیلار در استانبول استنباط کرده است. این مفتی بر این باور است که مصدر "مَس" که در این آیه آمده است، به معنی "لَمس" یا "لمس" به وسیلۀ برخورد است.

نویسندۀ این مقاله در ادامه ادعا می کند که لیونل مسی، ترجمۀ زندۀ این آیه است، زیرا با هر مدافعی که او را لمس کند، برخورد می کند. وی همچنین ادعا می کند که علت نبوغ این بازیکن آرژانتینی، به این آیه وابسته است، زیرا او کاملاً نماد بیرونی این آیه است.!!

این گونه تفسیرها در حالی در روزنامۀ نزدیک به حزب اسلام گرای ترکیه مطرح می شود که تنها هدفِ آن جلب نظر مخاطبانی است که این روزها مجذوب بازی های جذاب لیونل مسی هستند. غافل از این که این گونه تفسیرها، به گفتۀ پیامبر اسلام (ص) آتش جهنم را در پی دارد. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: مَن فَسَّرَ القرآنَ بِرَأیهِ فَلیَتَبَوّأ مَقعَدَهُ مِنَ النّار. "هر کس قرآن را به اساس هوای خود تفسیر کند، جایگاه خود را در جهنم آماده کرده است".

منبع:شبکه العالم



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
هاشمي اگر تنها نبود، اين قدر التماس سيدحسن را نمي کرد
بررسي تحليلي نتايج انتخابات خبرگان – قسمت چهارم

منتخبان خبرگان چه می گویند!؟ /هاشمي اگر تنها نبود، اين قدر التماس سيدحسن را نمي کرد/آيت الله قريشي خطاب به هاشمي: سخن شما فقط دشمنان خدا و رسول را شاد کرد!

در چنين شرايطي بيش از پيش روشن مي شود چرا هاشمي اين قدر التماس سيد حسن را مي کرد تا راهي خبرگان شود. هاشمي اگر تنها نبود، اين قدر محتاج سيد حسن نمی شد و اگر شکسته نشده بود، نمي کوشيد در لواي نام او خود را بازسازي کند. رأي بالای او در تهران بيش از پيش مرهون حضورش در دو ليست بود...

گروه سياسي - قسمت چهارم: بازي را فقط در تهران نبايد ديد! هاشمي از همان اول هم اساساً اين قدر بين مجتهدين کشور جايگاه نداشت که بتواند در کشور ليست ببندد؛ درست از همين رو بود که دست به دامن ليست طرف مقابل شد تا با جا دادن مشترکين در فهرست خود، هم اوضاع نابسامانش را رفو کند و هم با طرح ريزي بازي تهران، ورود غيرمشترکين ليست جامعه مدرسين به خبرگان را دشوار نمايد. با اين همه و با وجود تمام تلاش هايي که از سوي طرف مقابل شد و با وجود طرح ريزي ضدانقلاب و خارج نشين ها و نيز با وجود اشتباه هايي که توسط آقايان مدعي اصولگرايي در فهم صحنه صورت پذيرفت، در نهايت احمد جنتي به خبرگان راه يافت تا حتي بازي در تهران هم به پايان نرسد. اما اگر از تهران کمي فاصله بگيريم و کاملاً واقع بينانه و بي طرفانه تغييرات نمايندگان در استان ها و نيز مواضع و گرايش آنها را رصد کنيم، بيش از پيش درخواهيم يافت هاشمي چقدر تنهاست!

در گام بعد بد نيست نگاهي به مواضع چهره هاي ديگر خبرگان داشته باشيم.

 

آيت الله محمدعلي تسخيري

مشاور رهبري است در امور جهان اسلام. معلوم نيست با مواضعي که دارد، اصلاح طلبان چگونه در تهران به او رأي داده اند. چهره اي تقريب مذاهبي است. بهمن ماه 91 همايشي براي تجليل از او در تهران برگزار شد. در برپايي اين همايش دستگاه هايي چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، جامعه المصطفي العالميه، مجمع جهاني اهل بيت عليهم السلام، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، نمايندگي آيسسكو در ايران، نمايندگي يونسكو در ايران، معاونت ارتباطات بين الملل دفتر مقام معظم رهبري(دام ظله العالي)، وزارت امور خارجه، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، شهرداري تهران، سازمان بورس و اوراق بهادار، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، سازمان تبليغات اسلامي و دانشگاه مذاهب و سازمان فرهنگي هنر شهرداري تهران مشارکت داشتند.

حجت الاسلام علي اكبر رشاد، رييس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در خصوص او مي گويد:«آقاي تسخيري يك شخصيت جامع‌الاطراف و ذو‌الابعادي است اما آنچه از صفات بارز و برجسته ايشان بايد به حساب بيايد اين است كه ايشان در عين آن كه بر وحدت و تقريب بين فِرَق و مذاهب اسلامي تاكيد دارد، بر حقانيت مكتب اهل بيت(ع) پافشاري خاص و اصرار ويژه مي‌كند و اين توفيق و ظرفيت را داشته كه بين اين دو جهت‌گيري، رابطه‌اي كاملاً منطقي ايجاد كند. بنابراين از نظر بنده آيت الله تسخيري صلاگر ولايت و وحدت تواماً است و فكر مي‌كند از بارزترين وجوه شخصيت ايشان جمع اين دورويكرد معرفتي و رفتاري است.»

آيت الله تسخيري معتقد است:«فتنه 88 يک حرکت شيطاني بود. اين‌هايي که در داخل فتنه را اجرايي کردند بر اساس هواي نفس انجام دادند. واضح است که شياطين اکبر و اصغر به سران فتنه القا کردند. اين‌ها از نقص ديني که اين‌ سران فتنه داخلي داشتند استفاده کردند و اين حرکت انجام گرفت. من يادم هست آن‌وقت در يک مصاحبه‌اي گفتم که آيا اين آقاياني که شعار مي‌دهند و فتنه را مديريت مي کنند، حتي تهاجم به يک مقدسي از مقدسات را فروگذار کردند که مطرح نکنند؟ يا آنکه ضد همه ي مقدسات و ضد همه ي ارزش‌ها حرکت کردند؟‌ اينها چيزي براي آينده نگذاشتند. اولاً قانون اساسي‌مان را انکار کردند؛ ولايت‌فقيه که ميراث امام ازيک‌طرف و مورد تأکيد ائمه طاهرين از طرفي ديگر است را مورد اهانت قرار دادند. به قرآن جسارت کردند؛ به اباعبدالله جسارت کردند؛ همه ي مقدسات را؛ اين‌ها حتي به آن چهره انساني جمهوري اسلامي که ضد صهيونيزم است هم جسارت کردند. مگر نگفتند که نه غزه نه لبنان؛ جانم فداي ايران! اين آقايان مسئله ي ايران را مطرح کردند تا مسائل مقاومت عليه صهيونيزم که بزرگ‌ترين ميکروب جهاني است را کُند کنند. معلوم بود که اين‌ها همه ي صفات شيطاني را نشان دادند. روز عاشوراي 88 همه ي صفات و فضائل اهل‌بيت و فضائل جمهوري اسلامي را انکار کردند. من معتقدم 9دي جوهر ملت مسلمان را نشان داد؛ آن حرکتي که آن روز 9 دي انجام گرفت، توانست به عون خداوند همه ي اين آرزوهاي منحرفين و مصلحت طلب‌ها و همه ي آن‌هايي که خط شيطان را طي کردند، همه را مفتضح کرده و سرجايشان بنشاند. 9دي روز نزول رحمت الهي بود.»

او در پاسخ به خبرنگار که معتقد بود "کسانيکه سران فتنه را به فتنه انگيزي تحريک کردند، امروز هم بحث شورايي کردن رهبري را براي حمله به‌نظام ولايت‌فقيه آغاز کردند..."، با صراحت مي گويد:«بله؛ متأسفانه بعضي‌ فتنه گري مي کنند و تيول آن‌ها  هم اين مسائل را مطرح مي‌کنند. ما تجربه کرديم؛ شوراهاي مختلفي داشتيم؛ نظير شوراي قضايي. شورا نقش يک ولي عادلِ مخلصِ آگاه را نخواهد داشت. به ‌اضافه آنکه در قانون اساسي امروز، مسئله ي شورايي شدن که قبلاً بود، حذف شده است. بعد از اصلاح قانون اساسي، مطرح کردن اين حرکت با هدف تضعيف ولي‌فقيه صورت مي گيرد. در حقيقت طرح اين مسئله يعني يک حرکت ارتجاعي که ما به چيزي که تجربه کرده و به علت ناکارآمدي آن، حذفش کرديم، بازگرديم.»

او مي افزايد:«مسئله ي شوراي رهبري مسئله اي است که خيلي نابجا مطرح شد. معتقدم مسير انقلابي ما در 88 تصحيح شد. مي‌خواستند بيايند و تلقين کنند ملتمان به آن ايده‌هاي انحرافي معتقد است ولي ملت مان اين تهديد را به فرصت مبدل کرد.»

 

آيت الله دکتر علي اکبر کلانتري

از شاگردان مبرّز آيت الله سبحاني است که مورد تجليل آيت الله مکارم نيز قرار داشته. بيست جلد کتاب در گرايش هاي مختلف علوم اسلامي نوشته. رياست دانشکده الهيات دانشگاه شيراز را برعهده داشته است. در بيانيه ي جمعي از روحانيون و فضلاي استان فارس و دانش آموختگان سطوح عالي حوزه در حمايت از او اين چنين مي خوانيم:«بصيرت، شجاعت، شفافيت و صراحت ايشان در دفاع از اسلام، انقلاب، امام و رهبري، در فتنه ها و چالش هاي پس از انقلاب امري نيست که مربوط به سنوات اخير و پس از فتنه 88 بوده باشد. اين جمع و نيز ديگران به خوبي فتنه 1387 را به ياد دارند. در آن ايام نيز حضرت آيت الله دکتر کلانتري با دغدغه خاطر، دلسوزي و برخورد عالمانه با آن فتنه، ضمن آگاهي بخشي به طلاب جوان، به گونه اي فعال در عرصه ي رسانه هاي مکتوب، به دفاع از اسلام و انقلاب و هجمه هاي غربزده هاي داخل عليه خاندان رسالت مشغول بودند. در فتنه 88 نيز با شجاعت، شفافيت، صراحت و البته به خلاف عده ي زيادي، با ژرف انديشي و مواجهه ي عالمانه به دفاع از فرمايشات رهبر عزيزمان پرداختند و سخنراني هاي ايشان موجود و گواه بر اين مهم است. اما به نظر مي آيد از مهمترين خصايص اين مجتهد نوانديش و عالم به زمان خويش، ايمان قلبي حاصل از اجتهاد علمي ايشان، نسبت به ولايت مطلقه فقيه است که از مهمترين و اساسي ترين شروط نمايندگان مجلس خبرگان رهبري است.»

او تصريح کرد:«در شيراز يکي از روحانيون اعلام کرد هر فقيهي داراي ولايت است؛ اين مطلب غلط است و خيلي خطرناک است. هر فقيهي فقاهت دارد و مي تواند فتوا بدهد اما ولي امر فقط يک نفر است و اگر اين گونه نباشد جامعه دچار هرج و مرج مي شود.»

آيت الله کلانتري همچنين در واکنش به طرح ماجراي شوراي رهبري تصريح کرد:«اگر رهبر واحد باشد، اين واحديت به رهبر جامعه اقتدار و نفوذ کلمه مي دهد اما اگر شوراي رهبري باشد هم در تصميم گيري و هم به جايگاه خدشه وارد مي شود. نظريه شوراي رهبري از لحاظ عقل، شريعت و از ديدگاه عقلا هيچ جايگاهي ندارد. گر چه مشورت در قرآن آمده است اما همين قرآن نيز مي فرمايد در تصميم گيري به خدا توکل کن. (امر به صورت مفرد آمده، يعني در امور با ديگران مشورت کن اما هنگام تصميم گيري، خودت تصميم بگير)؛ ديدگاه شوراي رهبري وجاهت علمي و قانوني ندارد.»

او بعد از انتخابات هم طي بيانيه اي تصريح کرد:«ملت بزرگ ايران، با حضور ميليوني خود در اين عرصه، بصيرت و ولايت مداري خود را به منصه ظهور رسانيد و با رهبر فرزانه خود تجديد ميثاق کرد.» آيت الله کلانتري مستقل وارد صحنه ي انتخابات شده بود.

 

آيت الله سيد مصطفي موسوي اصفهاني

مديرحوزه علميه همدان و عضو جامعه مدرسين است. معتقد است آيت الله جنتي کوه محکم انقلاب است. مي گويد:«شوراي نگهبان و آيت الله جنتي خصوصا در زمان حيات حضرت امام(ره) نيز مورد تهاجم واقع مي شد زيرا بر اساس قانون عمل مي کند و اين براي برخي افراد ناخوشايند است.» آيت الله موسوي تصريح مي کند:«آيت الله جنتي مانند کوهي محکم در مواضع اسلامي و انقلابي خود پا برجا هستند و به همين دليل مورد هجمه دشمنان و معاندان نظام قرار مي گيرند.»

او تصريح مي کند:«يکي از مسائل مهمي که در انتخابات بايد مورد دقت عموم مردم عزيز ما قرار بگيرد اين است که مواظب باشند افراد نفوذي در مجلس پيدا نشوند؛ رأي نياورند. افراد نفوذي اگر خداي ناکرده در مجلس شوراي اسلامي و در مجلس خبرگان نفوذ پيدا کنند خطر بسيار بزرگي است. مقام معظم رهبري فرمودند که مواظب باشيد افرادي در مجلس نيايند که همان حرفي را که خارجي ها مي زنند، آمريکايي ها مي زنند، امثال اينها مي زنند، اينها هم بشوند بوق و بشوند همان مبلّغ ها. افراد نفوذي اينچنين اند. افرادي که در فتنه شرکت داشتند، افرادي که فتنه را هنوز بعد از چندين سال محکوم نکردند، افرادي که انسان مي تواند کاملا بدست بياورد که ورودشان در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان باعث نفوذ افرادي مي شود که هماهنگ با نظام نيستند، بايد قبل از رأي دادن، با شناسايي دقيق مواظب باشيم که چنين افرادي در دو مجلس وارد نشوند.»

او زمزمه طرح موضوع شوراي رهبري از سوي برخي اشخاص را خطري بزرگ مي داند و معتقد است:«اين موضوعي است که در زمان امام(ره) حل شد و تغييرات لازم در قانون داده شده بنابراين طرح آن ضرورتي ندارد.»

 

آيتالله سيدابوالحسن مهدوي

نواي زيبا و گرمش در کنار توجه خاص او به وجود مقدس حضرت وليعصر(عج) و مباحث اخلاقي از او شخصيتي متفاوت ساخته است. کميل خواندن ها و ندبه خواندن هايش در اصفحان مشتري هاي بسيار دارد. او در عين اينکه چهره اي فرهنگي است، در سياست ورزي نيز انقلابي و قاطعي است.

آيت الله مهدوي تصريح مي کند:«برخي طرح شوراي رهبري را مطرح کردند که اين تخطي از اصول نظام است، اين هم راهبرد دشمن براي تضعيف انتخابات است، برخيها نيز در بحث فتنه بحث حصر سران فتنه را زير سؤال بردند که آن نيز در جهت تضعيف انتخابات است، برجستهسازي نام برخي عزيزاني که شهرتي هم دارند و صلاحيتشان تأييد نشده است هم از راهکارهاي دشمن است.»

او مي گويد:«مرحوم امام (ره) فرمودند هشدار مي دهم تضعيف و توهين به آقايان شوراي نگهبان امري خطرناک است.»

آيت الله مهدوي تأکيد مي کند:«از دولتي که نام تدبير و اميد بر خود گذاشته انتظار مي رود اميدش به انرژي داخل کشور و جوانان باشد و ملت نيز از او مي خواهد اميدش را به دشمن معطوف نکند چرا که اميد به دشمن اميد کاذب است.»

فایل یکی از مناجات های آیت الله مهدوی:

Monajat004Mahdavi.mp3 | دانلود فایل

 

آيت الله سيد ابراهيم رييسي

معاون اول قوه قضائيه، دادستان کل کشور و دادستان ويژه روحانيت است. او عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز، رئيس شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما و عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري نيز هست.

او مي گويد:«امام فرمود "شما اگر حرفي زديد و حرکت کرديد که دشمن تاييد کرد در آن کار ترديد کنيد." ما بي بي سي رو دوست اين نظام نمي‌دانيم، حتما ما موضعگيري هاي نظام حاکم بر انگليس را دوستدار اين نظام نمي‌دانيم، ساختار روحانيت ممکن است يک جا چند کانديدا را نماينده کند و جايي ديگر چند تا ديگر و هيچ اشکالي ندارد چون آزاد است؛ اما اگر ديديم که بي بي سي دارد براي ما مي‌دمد بايد ترديد کرد؛ زيرا اقدامي که بي بي سي ازش خوشش بيايد در جهتي است که او راضي است، بنابراين اعضاي خبرگان ديديم در اين چند مدت نسبت به اقدامات بي بي سي اعلام موضع و مواضع خود را بيان کردند.»

آيت الله رئيسي که اخباري مبني بر واگذار شدن پيگيري مهدي هاشمي به او منتشر شده بود، پس از حاشيه سازي هاي خانواده هاشمي تصريح کرد:«دستگاه قضايي وظيفه خود را هم در دادگاه بدوي و هم دادگاه تجديدنظر انجام داده و نتيجه آن اعلام شده است که اين نتيجه چه مورد خوشايند افراد باشد و چه نباشد، آنچه که در دستگاه قضايي انجام شده مبتني و مستند به پرونده يا قوانيني بوده است که طبق سيري در دستگاه قضايي به طور روشن بيان شده است.»

 

آيت الله محسن حيدري

نماينده خوزستان است. در واکنش به اظهارات برخي از مسئولان و طيفي خاص در مورد وظايف شوراي نگهبان، مي گويد:«به صورت کلي کساني که روحيه ديکتاتوري و استبداد دارند، نمي خواهند قانون حاکم باشد. دوست دارند مفري داشته باشند تا آن چيزي که باب دلشان باشد به کرسي بنشيند.» او با بيان اينکه مخالفت با شوراي نگهبان موضوعي تازه نيست و زمان امام خميني(ره) نيز اين انتقادها مطرح بود، ادامه مي دهد:«در زمان حضرت امام(ره) هم اين مخالفت با شوراي نگهبان مطرح بود که حضرت امام(ره) با قاطعيت از شوراي نگهبان در مقابل مخالفين حمايت کرد.»

آيت الله حيدري تصريح مي کند:«بعد از رحلت امام(ره) هم همواره کساني که خودشان را چپ، خط امام، اصلاح طلب، اعتدالي و ... مي ناميدند و هر زماني يک عنواني براي خودشان يدک مي‌کشند، با شوراي نگهبان مخالفت مي کردند؛ چراکه که شوراي نگهبان طبق مُر قانون مي‌خواهد عمل کند و اين موضوع مورد پسند آنها نيست.»

اوبا تاکيد برانيکه نظارت استصوابي شوراي نگهبان برگرفته از متن قانون است، مي گويد:«آنهايي که معترض به نظارت استصوابي هستند اول بياييد قانون را تغيير دهند، بعد بگوييد شوراي نگهبان چرا به وظيفه قانوني‌اش عمل نمي‌کند. وقتي که قانون برايش وظيفه معين کرده شوراي نگهبان شرعا و قانونا نمي‌تواند تخلف کند و اگر تخلف کرد، بايد در برابر خدا و در برابر ملت پاسخگو باشد.»

او مي افزايد:«آنهايي که مي آيند شوراي نگهبان را به چشم تشبيه مي‌کند، اين هم يک مغلطه اي بيش نيست، چون که شوراي نگهبان صرف چشم نيست... ما دو نوع نظارت داريم که يک نظارت به اصطلاح ناظر بدون تصميم‌گيري است. به ناظر صرفا گزارش مي‌دهند و ناظر غير از گزارش هيچ چيز در اختيار ندارد. مانند يک ديده بان در جنگ که دشمن را رصد مي‌کند، اما اين ديده‌بان فرماندهي نمي‌کند و در جنگ دخالتي ندارد بلکه فقط واقعيت‌ها را به فرمانده منعکس مي کند. نظارت ديگري وجود دارد که ناظر حق تصميم‌گيري بر طبق قانون را دارد، مانند يک مهندس ناظر در رابطه با يک پروژه ساختماني. مهندس اين‌طور نيست فقط گزارش دهد بلکه به پيمانکار مي‌گويد اينجا اشتباه کردي، طبق ضابطه و قانون عمل نکردي، بايد اين را منهدم کني، اين طور درست کني و ... اين مهندس ناظر نظارتش فرق مي‌کند با ديده‌بان لذا شوراي نگهبان فقط ديده بان نيست. شوراي نگهبان نظارتش از تيپ دوم است، مثل همين مهندس ناظر است که اعمال نظر مي‌کند چون که نظارت بر انتخابات به صورت استصوابي است نه استطلاعي.»

او در خصوص شورای رهبری هم می گوید:«چنین شورایی در قانون وجود ندارد و مطرح کردن آن فقط برای ایجاد شکاف و اختلاف بوده است.»

 

آيت الله علي معلمي

امام جمعه ي قائمشهر است. مي گويد:«کسي با تعامل دنيا مخالف نيست اما اگر عدهاي تعامل با دنيا را در ارتباط با آمريکا مي‌بينند، مخالف اينگونه تعاملات هستيم.» تصريح مي کند:«عده‌اي درباره تأثير تحريمها حرف‌هاي عجيب و غريبي مي‌زنند، ما استقلال خود را از دست نداديم، کساني که امروز کشور را ضعيف نشان مي‌دهند، به دشمن خدمت مي‌کنند.»

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري مي گويد:«مردم مشکل را مي‌فهمند و در برابر آن مقاومت مي‌کنند، اما در طول اين دو سال در هنگام مذاکرات، اقتصاد و معيشت مردم و اقتصاد مقاومتي تاکنون چه برنامه‌اي ارائه کرديد؟»

او با بيان اينکه عدهاي بهجاي اينکه راه چاره اساسي را جست‌وجو کنند، تنها به مذاکرات دل بسته‌اند، مي گويد:«ملت در برابر همه تحريم‌ها ايستادگي کرد، بايد از توان و مقاومت مردم استفاده کرد و با ارائه طرح و ايده مناسب، مشکلات موجود را برطرف کرد.»

با اشاره به اينکه هرچه مشکلات کشور را به تحريم‌ها ربط دهيم، دشمن توقع خود را افزايش ميدهد، تأکيد مي کند:«با اين روشها ملت را به ذلت مي‌کشانيد، بايد بهدنبال عزت نظام و ملت باشيد.»

او در خصوص ماجراي عدم احراز صلاحيت سيد حسن هم مي گويد:«در قضيه ي انتخابات خبرگان، يک مصوبه اي دارد شوراي نگهبان؛ آنهايي که ابتداءً وارد مي شوند، بايد در امتحان شرکت کنند. خب اين را مي دانستند؛ مي دانستند که بايد در امتحان شرکت کنند. اعلام شده بود. حالا اگر طرف برود ثبت نام بکند، ولي نرود در امتحان شرکت کند، بايد ديگري فرياد کند که چرا فلاني را رد کردند؟  خُب خودش خودش را رد کرد! اگر نمي خواست در امتحان شرکت کند چرا ثبت نام کرد؟ ثبت نام کرد؛ مي بايست در امتحان شرکت مي کرد. ثبت نام کرد؛ در امتحان شرکت نکرد. اينکه مي گويند فلاني مي گفت که فلان کس اين رتبه ي علمي را دارد، سودي ندارد. قانون مي گويد شوراي نگهبان بايد احراز کند. اين که آدم تصور کند شوراي نگهبان خطّي و جناحي عمل مي کند، اين حدس  و گمانِ اين و آن است. واقعاً اعضاي فقهاي شوراي نگهبان، آدم هاي سنگين، آدم هاي عادل و معتدل و منظّمي هستند. يک مصوباتي دارند، يک روالي دارند. بايد طبق آن روال کار پيش برود.»

 

آيت الله سيد علي اکبر قريشي

نماينده مردم آذربايجان غربي است. بعد از ماجراهاي فتنه 88 در نامه اي که خطاب به هاشمي اين چنين نوشت:«اين نامه دوم است که به محضرتان ارسال مي‌شود جناب آقاي هاشمي اينجانب سيد علي اکبر قريشي حدود ۲۷ سال سه دوره و نيم در مجلس خبرگان در حضور حضرتعالي بوده و هميشه شما را تاييد کرده‌ام از زحماتي که درباره انقلاب کشيده‌اند و مرارت‌هايي که ديده ايد واقفم شما از اول از ارکان انقلاب بوده و داراي فضائل و مناقب بي شماريد و چندي بار تا مرز شهادت رفته‌ايد و شهيد زنده‌ايد و مقام معظم رهبري درباره شما فرمودند: هيچ کس براي من مثل هاشمي نمي‌شود.

و يکي از سه ياور خميني مي‌باشيد کافي است که عرض بکنم در فتنه حسنعلي منصور در عرض ۲۴ ساعت، ۹ ساعت زير ضربات شلاق بوده و چندين بار بحالت اغماء افتاده‌ايد و اگر فضائل و گذشته درخشان شما را بگويم مثنوي هفتاد من کاغذ شود ولي متاسفانه در انتخابات اخير رياست جمهوري که موج مخالفت با انتخابات صحيح در گرفت و اغتشاشات خياباني شروع گرديد، اين موج دامن شما را نيز گرفت و مرتب بر وسعت آن افزوده گرديد و مي‌توانستيد خود را کنار بکشيد اما نکشيديد و اين مايه اندوه و غم ماها شد.

آنگاه که مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز آن دفاع جانانه را از شما کردند من براي جنابعالي نامه نوشتم و در آن نامه عرض کردم اول استخاره کردم اين آيه آمد ”يثبت الله الذين آمنو في الحياه الدنيا…” من استخاره را براي شما نوشتم و گفتم: جناب آقاي هاشمي دفاع مقام معظم رهبري همه مشکلات را حل کرد کافي است که شما اولا از ايشان تشکر کنيد و به مردم بگوييد حساب من از فرزندم يا فرزندانم جداست همانطور که آيه الله خزعلي کردند. متاسفانه به نامه ام عمل نشد.

از آن طرف راديو و تلويزيون خبر داد که اين هفته نماز جمعه را آقاي هاشمي خواهد خواند. من فکر کردم ديگر کار تمام است و جناب آقاي هاشمي گذشته ها را اصلاح کرده و جبران مافات خواهد فرمود. ولي متاسفانه کار بعکس شد. گذشته ها اصلاح نشد که هيچ حتي بر آنها افزودند شد. شما مراجعه به قانون را مايه ي حل مشکلات معرفي کرديد و بلافاصله خواستار آزادي زنداني‌ها شديد.

آيا منظورتان آن بود کساني که مسجد سوزانده اند، کساني که بنزين ريخته و ماشين ها را آتش زده اند، کساني که با خود بمب حمل کرده و مي‌خواستند ميان مردم منفجر کنند که اطلاعات آنها را گرفت و کساني که به قول شهردار تهران ۴۰ ميليارد تومان خسارت زده‌اند و… آزاد شوند و قانون درباره ي آنها به کار گرفته نشود؟ دفاع شما از اين اشخاص واقعا از عجائب است!

فرموديد در مملکت بحران هست. بحران کجا بود؟ آيت الله يزدي در جواب نامه سرگشاده شما فرمودند من در مملکت بحراني نمي‌بينم جناب آقاي هاشمي اين سخن شما فقط دشمنان خدا و رسول را شاد کرد و با آب و تاب به همه جا مخابره کردند که براي اولين بار يکي از ارشد مسئولان از وجود بحران خبر مي‌دهد.

فرموديد احساسات عده‌اي جريحه دار شده بايد ترميم شود. اين سخن نيز توجيه ندارد. شما يک آدم مقبولي را که از نظر خدا و رسول اکرم مقبول باشد معرفي کنيد که احساساتش جريحه دار شود يقينا نمي توانيد و اگر منظورتان احساسات آنهايي است که طبل ابطال را به صدا در آوردند و يا آنهايي که محارب با خدا و رسول و مصداق “ويسعون في الارض فساد اند” بگذار هزار بار احساسات آنها جريحه دار شود. در خاتمه من از خداوند مقلب القلوب خواستارم به شما آن توفيق را عطا فرمايد آن همه سوابق درخشان را به ثمن بخس نفروشيد.»

 

آيت الله علي اسلامي

اهل قزوين است. ميگويد:«مسئولين قدر مردم را بدانند و به آمريکا و انگليس دل نبندند.» معتقد است:«باوجود وعده لغو تحريم‌ها هيچ اتفاقي نيفتاده و فشارهاي اقتصادي بر مردم زيادتر شده.» تأکيد مي کند:«همان‌طور که مقام معظم رهبري پيش از مذاکرات پيش بيني کرده بودند تحريم‌هاي جديد وضع شده و سياست لبخند به دشمن نتيجه‌اي نداشته است.»

امام جمعه تاکستان در خصوص ثبت نام برخي از اصحاب فتنه 88 و حاميان آن‌ها در انتخابات اخير خبرگان و مجلس شوراي اسلامي مي گويد:«هر کسي که به شوکت و عظمت اسلام و نظام جمهوري اسلامي ضربه بزند در روز عاشورا و عزاي امام حسين سوت و کف بزند و حسينيه به آتش بکشد، قطعاً و يقيناً بايد از مسئوليت‌هاي کشوري دور بماند چرا که هر لحظه در صدد ضربه زدن به اسلام و نظام است. شوراي محترم نگهبان و هيئت‌هاي نظارتي استاني بر اساس وظيفه ذاتي خود مکلف هستند با قدرت جلوي ورود کساني که فتنه و انحراف ايجاد کردند را بگيرند و اجازه ورود فتنه گران و حاميان فتنه را به انتخابات آتي ندهند که بار ديگر اين فتنه گران به مسئوليت برگردند.»

او معتقد است:«طرح موضوع شوراي رهبري در شرايط حساس کنوني تأمل برانگيز است و دشمنان را شاد مي کند.» مي گويد پيگيري اين خط توسط دشمنان، نشان از توطئه هاي دشمنان نظام براي بي ثباتي و نفوذ دارد.

 

حجت الاسلام عسگر ديرباز

مثل بسياري از چهره هاي ديگر حضورش در ليست اعتدال را تکذيب کرد. عنوان کتاب هايش جالب است: "تجرد در ادراک حکمت متعاليه"، "نقد امکان در فلسفه کانت از منظر ملاصدرا"، "مباني اقتصاد خرد در جامعه اسلامي"، "توسعه پايدار در پرتو تعاليم اسلامي" و "مباحثي در فلسفه اقتصاد". سرپرستي دانشگاه قم به او واگذار شد.

معتقد است:«اگر نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري تفکر لزوم وابستگي به غرب را حتي به صورت ضعيف داشته باشند، اين تفکر غلط در جايي ظهور و بروز پيدا مي‌کند که سبب جلوگيري از پيشرفت و عدم خود باوري مي‌شود اما اگر در اين زمينه به خود باوري رسيده و متکي به خويش باشيم مي‌توان در عين استفاده از فناوري‌هاي غرب با استفاده از بومي سازي به ساير کشورها وابسته نشويم.»

مي گويد:«مقام معظم رهبري بارها نسبت به مسئله نفوذ هشدار داده اند و دشمن نيز از هر طريق ممکن، به ويژه انتخابات به دنبال نفوذ در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري است.»

تأکيد مي کند:«خوشبختانه شوراي نگهبان با حساسيت مسئله صلاحيت ها را بررسي کرد و افرادي که اهل مسامحه با غرب و دشمنان بودند، نتوانستند از اين فيلتر عبور کنند... شوراي نگهبان، حافظ نظام و قانون است و مقابل کساني که دلباخته غرب باشند، مي ايستند و با حساسيت از نفوذ دلباختگاه غرب به مراکز مهم تصميم گيري جلوگيري مي کند.»

 

آيت الله عبدالمحمود عبداللهي

به صراحت در خصوص دليل مطرح شدن شوراي رهبري مي گويد:«در طول اين 38 سال انقلاب، محوري ترين جايگاهي که سرنوشت مسائل مختلف را مشخص و هدايتگري مي نمايد و جامعه و مردم را با لحاظ گرايشها و سليقه ها و ديدگاه هاي مختلف منسجم مي نمايد، رهبري است؛ بنابر اين استکبار جهاني چشم طمع به تغيير و ايجاد خلل در اين محور دوخته اند. تکيه کردن بر عنوان شوراي رهبري مي تواند از اين انگيزه سرچشمه بگيرد.  ولي در عين حال روشن است که خبرگان و همه ارکان در مسير قانون اساسي حرکت مي کنند و در قانون اساسي فعلي، بعد از بازبيني که به امر حضرت امام انجام شد، گزينه اي به عنوان شوراي رهبري وجود ندارد.»

او تصريح مي کند:«بايد بررسي کرد که چرا در شرايط فعلي، افرادي که مواضع ضد نظام دارند، در داخل و خارج، تحريص و تشويق به ورود در انتخابات مي کنند. بعضي محکومين فتنه که مدتي است ازحبس آزاد شده اند، بار ديگر در شهرهاي مختلف از جمله اصفهان فعال شده و در رابطه با انتخابات خط دهي مي کنند.»

او مي گويد:«بعضي افراد در قالب تعامل، اعتدال، اصلاح يا تابلوهاي ديگر به دنبال اين هستند که از خط و خطوط و معيارهاي مدنظر امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب فاصله بگيرند که بايد به اين موضوع توجه داشت.»

عضو مجلس خبرگان رهبري در خصوص عزل و نصب افراد متهم به همراهي با فتنه توسط دولت و رأي ندادن نمايندگان مجلس به چنين افرادي گفت:«اگر هيئت دولت و رياست جمهوري مي‌خواهند تعامل حفظ شود، نبايد کساني که متهم هستند ولو اثبات اتهام نشده باشد در رأس امور حساس قرار گيرند.»

 

در چنين شرايطي بيش از پيش روشن مي شود چرا هاشمي اين قدر التماس سيد حسن را مي کرد تا راهي خبرگان شود. هاشمي اگر تنها نبود، اين قدر محتاج سيد حسن نمی شد و اگر شکسته نشده بود، نمي کوشيد در لواي نام او خود را بازسازي کند. رأي بالای او در تهران بيش از پيش مرهون حضورش در دو ليست بود. جامعه روحانيت مبارز نيز با وجود انتقادهايي که به مواضع هاشمي داشت، نخواست او را به سوي اصلاح طلبان و فتنه گران بيش از اين هل دهد؛ از همين رو نام او را نيز در فهرست خود نگه داشت. آرايش کانديداهاي خبرگان در سراسر کشور اما نشان مي دهد هاشمي با وجود توفيق در تهران، خيلي بيشتر از آنکه تصور مي شود تنهاست. اين تنها شدن را نيز بيش از همه بايد حاصل راديکال تر شدن مواضع او در سال هاي اخير قلمداد کرد. هاشمي براي کسب اعتبار نزد اصلاح طلبان به سمت آنها نيل کرد؛ فارغ از آنکه بداند با چنين اقدامي بيش از پيش از انقلابيون فاصله خواهد گرفت.

منبع : سایت رجا نیوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
هدف نخست وزیر ترکیه از سفر به ایران چیست؟
با توجه به تحولات اخیر میدانی در سوریه و تحرکات همزمان و هماهنگ اخیر عربستان و ترکیه برای مداخله در سوریه، خبر تصمیم نخست وزیر ترکیه برای سفر به تهران برای بسیاری غیرمنتظره بود. با این حال، پرداختن به چرایی و دلایل این سفر غیرمنتظره نخست وزیر ترکیه به تهران ضروری به نظر می‌رسد.
 
 
روز چهارشنبه دوازدهم اسفند، دفتر نخست وزیر ترکیه خبری را منتشر کرد که تنها برای دیپلمات ها و مقامات رده بالای این دو کشور غیر منتظره نبود. بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیر ترکیه، داوداوغلو در روزهای جمعه و شنبه 4 و 5 مارس (14 و 15 اسفند) در رأس هیأتی اقتصادی و سیاسی به ایران خواهد آمد. 
 
به گزارش «تابناک»، با توجه به تحولات اخیر میدانی در سوریه و تحرکات همزمان و هماهنگ اخیر عربستان و ترکیه برای مداخله در سوریه، این خبر برای بسیاری غیرمنتظره بود. با این حال، پرداختن به چرایی و دلایل این سفر غیرمنتظره نخست وزیر ترکیه به تهران ضروری به نظر می‌رسد. پاسخ به چرایی سفر نخست وزیر ترکیه به تهران را باید در دو سطح اقتصادی و سیاسی ـ امنیتی ارزیابی کرد. 

اهداف اقتصادی 


در این سفر قرار است وزرای اقتصاد، گمرک و تجارت، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و توسعه، کار‌شناسان و مسئولان دولتی و شماری از نمایندگان اصحاب رسانه‌ای مهم ترکیه، داوداوغلو را همراهی کنند. با مشاهده ترکیب هیأت ترک، اهداف اقتصادی سفر برجسته می‌شود. 

پس از حصول و اجرایی شدن توافق هسته‌ای و اعلام برداشته شدن تحریم‌های بین المللی و پس از حضور هیأت‌های تجاری از کشورهای مختلف دنیا، این اولین سفر یک هیأت بلندمرتبه اقتصادی سیاسی ترکیه به ایران است. پیش از هر چیز، لازم است نگاهی به حجم مبادلات میان این دو کشور در چندین سال اخیر بیندازیم.

در حالی که اشتهای کشورهای جهان برای استفاده از فرصت‌های تجاریِ ایجادشده در ایران پس از رفع تحریم‌های اقتصادی افزایش یافته است، ترکیه به دلیل سیاست خارجی‌اش نتوانست حتی از قراردادهای تجاری خاصی که از پیش با ایران داشت، بهره‌مند شود. یک توافق‌نامه ترجیحی، محصول مذاکراتی بود که یک دهه به طول انجامید و از یکم ژانویه ۲۰۱۵ رسماً اجرایی شد. 

در این توافق، تعرفه‌های گمرکی ۱۴۰ محصول ترک و ۱۲۵ محصول ایرانی با هدف تجارت دوجانبه به ارزش ۳۵ میلیارد دلار تا پایان آن سال، کاهش یافت. روزی که توافق مذکور اجرایی شد، نیهات زیبکجی، وزیر اقتصاد وقت ترکیه، آن را «آغازی بسیار مهم برای تجارت، دوستی و همکاری سیاسی و اقتصادی میان ترکیه و ایران» خواند. 

اما دیری نپایید که خوشبینی‌ها در روابط تجاری میان تهران ـ آنکارا خاتمه پیدا کرد و ناامیدی جای آن را گرفت. به طوری که حجم مبادلات تجاری دوجانبه در پایان سال ۲۰۱۵ تنها ۹.۷ میلیارد دلار بود و نه تنها به هدف نزدیک نشد، بلکه از آمار ۱۳.۷ میلیون دلاریِ سال ۲۰۱۴ نیز پایین‌تر بود. واردات ترکیه از ایران ۳۸ درصد کاهش یافت و به ۶.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسید و صادراتش به ایران نیز با کاهشی ۵.۷ درصدی، رقم ۳.۶۶ میلیارد دلار را تجربه کرد. 

با توجه به اینکه ترکیه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ایران خریده، کاهش صادرات نشان می‌دهد که ترکیه خرید کالاهای ایرانی غیرگازی را کاهش داده است. به همین ترتیب، صادرات برخی محصولات ترکیه مانند غذا، آهن و فولاد، مواد شیمیایی و محصولات زیرشاخه صنایع موتوری که انتظار می‌رفت بعد از توافق افزایش یابد، هنوز جامه عمل به خود نپوشیده است. 

کاهش حجم مبادلات تجاری -از سال ۲۰۱۲ تا کنون- نشان می‌دهد که روابط تجاری ترک‌ها و ایرانیان به سمتی می‌رود که دو همسایه تنها کالاهای ضروری را از یکدیگر بخرند. در سال ۲۰۱۲، با وجود تحریم‌ها، حجم مبادلات تجاری ۲۱.۸۹ میلیارد دلار بود؛ سال ۲۰۱۳ به ۱۴.۵ دلار کاهش یافت و دو سال بعد از آن با افتی دیگر، به ۹.۷ درصد، یعنی پایین‌ترین میزان چهارسال گذشته‌اش رسید. 

اما دلیل این سیر کاهشی در روابط اقتصادی میان این دو کشور چه می‌تواند باشد؟ 


چندی پیش «ر‌ها چاموراوغلو»، نویسنده‌ای که کار‌شناس روابط ایران ـ ترکیه است و پیشتر نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان بوده، در گفت وگو با المانیتور گفت: سیاست ترکیه در قبال سوریه عامل اصلی کاهش روابط تجاری دوجانبه است. او در این رابطه گفت: «چند وقتی است که جناح‌های نزدیک به دولت در ترکیه، لحن منفی و غیردوستانه‌ای علیه شیعیان به خود گرفته‌اند. همین شعار‌ها علیه بشار اسد نیز به کار گرفته می‌شوند که به ‌نوعی، شیعه شناخته می‌شود. از آن سوی، روستاهای محاصره‌شده شیعیان در سوریه و وضعیت حزن‌انگیز در آن‌جا مورد توجه ترکیه نیست. ترکیه ضمنی در مسأله اعدام آیت‌الله نمر، از سعودی‌ها حمایت کرد و گفت که این امر مسأله ای داخلی است. همین مورد نیز بر روابط ترکیه با ایران اثرگذار بود». 

چامور اوغلو تأکید کرد که روابط سیاسی، عامل مهمی در پیوندهای اقتصادی است. او گفت: «دولت در اقتصاد ایران نفوذ بالایی دارد و این بدان معناست که تصمیم‌های حکومتی نقش مستقیم بر روابط تجاری خواهند داشت». وی افزود: «اعداد و ارقامی که حالا می‌بینید، پایین‌تر هم خواهند رفت، مگر آن‌که روابط ترکیه و ایران بهتر شود. نباید فراموش کرد که ایران اکنون گزینه‌های بیشتری به دلیل رفع تحریم‌ها دارد». 

چاموراوغلو با اشاره به این‌که یکی از مزایای تجارت میان ایران و ترکیه، مسأله سهولت حمل و نقل است، گفت: «اگر ترکیه بتواند سیاست‌های خود در سوریه و عراق را به طریقی مدیریت کند که با ایران منافع مشترک داشته باشد، حجم تجارت فی‌مابین می‌تواند تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش یابد». 

بنابراین، قطعا مواضع متعارض تهران-آنکارا در سوریه و عراق تأثیر مستقیمی بر کاهش حجم مبادلات تجاری میان آن‌ها داشته است. به نظر می‌رسد در وضعیت کنونی، این شرایط بیش از آنکه به ضرر ایران باشد، به ضرر ترکیه است. چراکه در دوران پسابرجام ایران جایگزین‌های بیشتری برای تجارت خارجی دارد؛ اما در صورت تداوم این وضعیت، ترکیه منافع اقتصادی زیادی را در نتیجه رقابتی شدن بازار اقتصاد ایران و حضور کشورهای دیگر در بازار ایران از دست خواهد داد. 

بنابراین، مقامات ترکیه به این نتیجه رسیده‌اند که نباید از رقابت‌های بین المللی برای حضور بیشتر در اقتصاد ایران عقب بمانند و هدف عمده از سفر اوغلو به تهران را باید در همین راستا ارزیابی کرد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که «تحریم‌های پنهان» متقابل میان این دو کشور با سفر نخست وزیر ترکیه به تهران از میان برداشته خواهد شد یا خیر. به نظر می‌رسد به رغم همه اختلاف نظرهای دو کشور در سوریه، باید منتظر گشایش اقتصادی در روابط میان دو کشور در آینده نزدیک با توجه به مزیت‌های نسبی اقتصادی طرفین باشیم و سفر داود اغلو می‌تواند نقطه عطفی در این زمینه باشد. 

اهداف سیاسی-امنیتی


بدون شک اگر بخواهیم در میان اهداف سیاسی-امنیتی هدف عمده‌ای را پیدا کنیم که در دستور کار هیأت ترکی قرار دارد، موضوع سوریه و مسائل مرتبط با آن است. ترکیه خواستار کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در سوریه است و در مقابل ایران از حامیان اصلی بشار اسد در منطقه محسوب می‌شود. رویترز می‌گوید، سفر داود اوغلو فرصتی است تا این دو همسایه اختلافات بر سر مساله سوریه را کاهش دهند. 

به نظر می‌رسد در این سفر، دو طرف بحث‌های جدی در مورد سوریه و اختلافات فی مابین داشته باشند. به نظر می‌رسد مهم‌ترین محورهای مورد بحث در مورد سوریه را باید شامل موارد زیر دانست: 

نخست، اوغلو می‌خواهد به ایران اطمینان دهد که نزدیکی و همکاری نظامی اخیر میان عربستان و ترکیه در سوریه برای مقابله با ایران نیست و ایران را هدف قرار نخواهد داد. در واقع، آنکارا می‌خواهد نشان دهد در شرایط کنونی به رغم اختلاف نظر‌ها در سوریه، روابط با ایران به اندازه روابط با عربستان مهم است. 

دوم، ممکن است آنکارا طرح جدیدی در مورد حل و فصل بحران سوریه و کاهش اختلافات فی مابین داشته باشد و بخواهد آن را با مقامات ایران در میان بگذارد. 

سومین محور مورد بحث ممکن است مسأله کرد‌ها باشد. با توجه به اینکه کردهای سوریه در وضعیت کنونی تحولات سوریه همکاری و هماهنگی نزدیکی با ایران و روسیه دارند و در مقابل روابط پرتنشی نیز با ترکیه دارند، ممکن است نخست وزیر ترکیه در این سفر از ایران بخواهد تحرکات اخیر کردهای سوریه در مقابل ترکیه را کنترل کند. در واقع، از آنجایی که پیشروی‌های کردهای شمال سوریه معضلات امنیتی زیادی را در مرزهای ترکیه به وجود آورده و این معضلات امنیتی می‌تواند به درون جامعه کرد ترکیه نیز سرایت کند، به همین دلیل از ایران تقاضا خواهد شد کرد‌ها را کنترل کند و تحرکات آن‌ها صرفا محدود به مرزهای سوریه شود. 

موضوع محتمل چهارم شاید انتقال پیامی از ترکیه به روس‌ها باشد. قطعا اگر پیامی باشد که باید از آنکارا به مسکو منتقل شود، محتمل‌ترین و بهترین مسیرش تهران خواهد بود. محتوای این پیام می‌تواند هشدار و یا ازسرگیری روابط و کاهش تنش باشد. 

در پایان فارغ از اهداف سفر، این سفر قطعا نقطه عطفی در بهبود روابط تهران-آنکارا خواهد بود و می‌تواند زمینه‌های همکاری‌های سیاسی-اقتصادی هر چه بهتر میان دو کشور را فراهم آورد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
رابطه ظریف و احمدی نژاد؟
خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«انتقادات بی‌پرده سیدمهدی هاشمی از اصولگرایان»،«احمدی نژاد، عامل اصلی شکست اصولگرایان!»،«شغل جدید بذرپاش بعد از نمایندگی»،«حمله یک امام جمعه به معاون رئیس جمهور» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
 
 تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 تولید مشترک یا خالی کردن انبار خودروهای دهه ۷۰ پژو؟

نادر قاضی پور با تاکید براینکه قراردادهای جدید منعقد شده بین ایران خودرو و پژو باید شفاف سازی شود،گفت:باید مشخص شود که هدف از انعقاد قراردادهای جدید تولید مشترک و صادرات بخشی از محصولات به نام ایران است، یا پژو تنها با هدف صادرات به ایران و خالی کردن انبار خودروهای دهه 70 خود قرارداد منعقد کرده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با آغاز همکاری با خودروسازان اروپایی،خودروسازان داخلی باید نسبت به توقف تولید خودروهای قدیمی و ارتقای کیفیت سایر محصولات اقدام کنند. این خبر در خانه ملت منتشر شده است.

 برخی نمایندگان از وکیل‌الدوله‌ها هم بدترند

مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که، برخی منتقدان و مخالفان دولت با توجه به گرایش برگزیدگان انتخابات دور دهم مجلس اعلام می‌کنند که مجلس دهم به سوی وکیل‌الدوله شدن پیش می‌رود، آیا این امر می‌تواند صحت داشته باشد و چه آسیبی به جامعه خواهد زد؟ گفنت: آنهایی که در دولت نهم و دهم تنها اقدامات دولت را تائید و سکوت می‌کردند از وکیل‌الدوله هم بدتر شدند، چرا در آن زمان چنین اعتراضات و یا انتقاداتی را مطرح نمی‌کردند؟ بارها مقام معظم رهبری در دولت کنونی بر همدلی و همراهی دولت و ملت تاکید داشته‌اندزیرا بحث و جدل اقدام درستی نیست و باید قانون و عقلانیت بر روابط میان دولت و مجلس حاکم باشد. حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به جای نصیحت کردن نمایندگان مجلس دهم خود را نصیحت کند که به جای تهمت زدن و آبروی مردم را بردن، براساس منطق و اخلاق در مجلس سخن بگوید، بجای محکومیت شخص در دادگاه به راحتی پشت تریبون توسط این شخص با الفاظ بدی محکوم می‌شوند. این شخص که خود روزی وکیل‌الدوله بود، امروز دیگران را وکیل‌الدوله می‌نامد و در آن زمان بسیاری از نمایندگان منتقد کنونی از تمام مواضع دولت نهم و دهم دفاع کردند. در صورتی که ما همانی بودیم که هستیم، هیچ‌گاه به هیچ وزیری در دوران نمایندگی خود تذکری ندادم اما در دولت یازدهم بارها و بارها به وزیر بهداشت و درمان تذکر داده‌ام و این تذکرها تنها درخواست به تمکین به قانون توسط وزیر بوده است و بیان تذکر به معنای قبول نداشتن دولت نیست. در بسیاری از اوقات نیز از این دولت دفاع کردم و این امر هم به معنای تایید و موافقت با تمامی اقدامات آن‌ها نیست اما این اشخاص که امروز تهمت وکیل‌الدوله بودن را به نمایندگان مجلس دهم می‌زنندند. این مصاحبه در سایت باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

 انتقادات بی‌پرده سیدمهدی هاشمی از اصولگرایان

سیدمهدی هاشمی فعال سیاسی اصولگرا و رییس کمیسیون عمران مجلس نهم داشت: به عقیده بنده لیست ائتلاف اصولگرایان نتوانست همه سلایق و تخصص‌ها را در خود جای دهد اما لیست غیراصولگرایان این نقص را نداشت. بنده لیست ائتلاف اصولگرایان را به هیچ وجه قبول نداشته و ندارم. سربسته بگویم این لیست کارشناسی و منطقی تهیه نشد. آن چیزی که موجب تغییر اقبال مردم به جریان اصلاح طلبان شد، عملکرد اصولگرایان در مجلس و دولت است. مردم یک بار دیگر به غیراصولگرایان فرصت دادند تا خودشان را نشان دهند. اگر از این فرصت به خوبی استفاده کردند باز مردم این فرصت را برای‌شان تمدید خواهند کرد اما اگر از این فرصت به درستی استفاده نکردند این فرصت از آنان گرفته می‌شود. مردم با هیچ فرد و جریانی عهد اخوت نبسته‌اند. مردم دوست ندارند امانت‌شان را به دست فرد یا افرادی بسپارند که امانت‌دار نباشند و بلکه بدتر، در امانت خیانت کنند. مردم به کارگزاران و مسئولانی که خدمت کردند، چه در دوره طاغوت و چه در دوره جمهوری اسلامی، احترام می‌گذارند. مردم برای مسئولانی که خیانت‌کارند ارزشی قائل نیستند. آقای هاشمی رفسنجانی روزگاری رییس مجلس، رییس جمهور، رییس مجمع تشخیص و خبرگان بوده است. گاهی اقبال عمومی بیشتر بوده و گاهی کمتر شده. ایشان در دایره انقلاب است ولی آقای منتظری از دایره انقلاب خارج شد و حذف شد. مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌اند. مردم عملکرد بنی‌صدر، بازرگان، رجایی، هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌ژاد و روحانی را دیده‌اند. این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.

 به خاطر تخریب‌ها رای به فهرست جامعه مدرسین کاهش داشت

آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در کشور بیش از ۸۰ درصد به فهرست جامعه مدرسین رای دادند که در دوره قبل این رقم ۹۰درصد بود که این کاهش ۱۰ درصدی به دلیل تخریب‌هایی بود که توسط دیگران صورت گرفت. از همه کسانی که تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگرفتند و به همان فهرست جامعه مدرسین برای مجلس خبرگان و به فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان برای مجلس شورای اسلامی رای دادند تشکر می‌کنم. این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

 

 

 

 

اختلاف بین اینستاگرام و تلگرام

مدیران اینستاگرام درحرکتی ناجوانمردانه لینک‌های به اشتراک گذاشته‌شده کاربرانش به تلگرام را فیلتر کردند. فیس‌بوکی‌ها که مالک اینستاگرام هستند، دو ویژگی add me / Follow me را به‌سوی تلگرام و حتی اسنپ چت برداشتند. چندی پیش نیز واتس اَپ که متعلق به فیس‌بوک است لینک‌های تلگرام را مسدود کرده بود تا کاربران نتوانند تبادل لینک کنند. این اقدام باعث شد تا پاول دوروف، مؤسس و مدیر تلگرام در توئیتی به این اقدام اینستاگرامی ها اعتراض کند. وی ضمن اعتراض یادآور شد در حالی لینک به تلگرام را فیلتر کرده‌اند که لینک به لینکداین، توئیتر، فیس‌بوک، VK و Periscope همچنان بدون مشکل کار می‌کند و مدیران اینستاگرام بدون اعلام قبلی دست به این کار زده‌اند. این در حالی است که اپلیکیشن تلگرام به‌سرعت در حال افزایش کاربر بوده و جالب اینکه روزانه 35 میلیون عکس توسط کاربران تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شود که این رقم در اینستاگرام به 70 میلیون می‌رسد! به همین خاطر مدیران اینستاگرام از بابت تلگرام احساس خطر کرده‌اند و دست به فیلتر تلگرام زده‌اند. این خبر در شبکه های اجتماعی تلگرام در حال دست به دست شدن است.

 دولت سه ماه ابتدایی سال را با تنخواه اداره می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احتمال ارائه تنخواه به دولت برای اداره کشور در سه ماه ابتدایی سال ۹۵ خبر داد. غلامرضا مصباحی مقدم گفت: رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان تذکر دادند که دولت لایحه چند دوازدهم بودجه را ارائه دهند تا مجلس در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده زمان لازم را برای بررسی لایحه بودجه را داشته باشد. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یک راه دیگر که به نظر می رسد دولت متمایل به آن است، این است که مجلس بودجه را دربست تصویب کند. این کار اصلا به مصلحت نیست. عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما برای تصویب بودجه ۹۵نیازمند برنامه هستیم گفت: برنامه ششم دیر به مجلس ارائه شد و مجلس فرصت لازم برای بررسی آن را ندارد. علاوه بر این چیزی که تحت عنوان برنامه به مجلس داده شد، تنها احکامی برای اجرای برنامه است. نیاز داریم که دولت یکسال اجرای برنامه پنجم را تمدید کند تا بودجه ۹۵ در قالب برنامه پنجم بررسی شود.خبرگزاری مهر این خبر را منتشر کرد.

 احمدی نژاد، عامل اصلی شکست اصولگرایان!

عضو جبهه ایستادگی در خصوص عدم اقبال مردم نسبت فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان؛ عنوان کرد: حضور برخی از چهره ها تحت عنوان " یاران احمدی نژاد " اصلی ترین دلیل رای نیاوردن نسبت فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان در تهران بود و باعث شد اقبال مردم نسبت فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان از بین برود. حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز با اشاره به شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران؛ بیان کرد: علت اصلی شکست اصولگرایان در استان تهران هشت سال تخریب جریان اصولگرایی توسط محمود احمدی نژاد است و قطعا اگر احمدی نژاد یک جمله در نقد فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان صحبت می کرد، به طور حتم این فهرست در تهران رای می آورد.کنعانی مقدم درباره رابطه فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان و محمود احمدی نژاد؛ تشریح کرد: از نظر بنده احمدی نژاد می خواست با تربیت پایداری ها آرای خاموش جامعه را به سمت خود جلب کند. اینکه بعضی ها می گویند: اگر احمدی نژاد از ائتلاف اصولگرایان حمایت می کرد اصولگرایان در تهران رای می آوردند، یک نظریه و فرضیه کاملا اشتباه و غلط است.این خبر در سایت نامه نیوز منتشر شده است.

 مدعی جدید برای کرسی ریاست مجلس

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اظهار داشت: 60 درصد از کاندیداهای مورد حمایت حزب مردمی اصلاحات در سراسر کشور در دور اول راهی مجلس شده‌اند و 20 تا 15 درصد از کاندیداهای مورد حمایت ما نیز که مستقل و میانه هستند به دور دوم راه یافتند.وی افزود: من معتقدم که اکثریت مجلس متعلق به هیچ یک از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، بلکه اکثریت مجلس متعلق به مستقل‌ها و اعتدال‌گرایان است.فومنی با بیان اینکه جریان سوم به این راحتی ریاست مجلس را از دست نمی‌دهد، گفت: البته ما مایلمیم برای ریاست مجلس با هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا تفاهم کنیم اما علی‌رغم همه همکاری‌ها معتقدیم که ریاست مجلس دهم متعلق به جریان سوم است.دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت که این حزب در مرحله دوم نیز از همه کاندیداهای مستقل و اعتدال‌گرا محکم و قوی حمایت خواهد کرد.این اظهارات فومنی در گفتگو با فارس بیان شده است.

 شغل جدید بذرپاش بعد از نمایندگی

مهرداد بذر پاش که از ورود به مجلس دهم باز مانده است، بعد از پایان دوران نمایندگی اش در مجلس نهم وقت بیشتری را صرف پستی خواهد کرد که از سوی رئیس سازمان صدا و سیما به وی داده شد.مهرداد بذرپاش در در ۲۰ اردیبهشت سال جاری طی حکمی از سوی «محمد سرافراز» مدیررسانه ملی به دبیری قرارگاه تخصصی ماهواره منصوب شد. این قرارگاه با هدف بررسی نقش ماهواره‌ها و چگونگی برخورد با تهاجم فرهنگی دشمن، تشکیل شده است.احتمالا بعد از دوران نمایندگی آقای بذرپاش علاوه بر مدیریت روزنامه وطن امروز به عنوان صاحب امتیاز؛ تمرکز بیشتری روی قرارگاه ماهواره ای خواهد داشت. البته بذرپاش پس از جدا شدن از دولت احمدی نژاد مدتی راهی بنیاد تعاون سپاه شده بود و بعید نیست دوباره راهی بنیاد تعاون سپاه شود.این خبر توسط خبرگزاری مهر منتشر شده است.

 

جانشین احتمالی آیت الله طبسی

شنیده ها حکایت از آن دارد که سیدابراهیم رئیسی جانشین آیت الله طبسی در آستان قدس رضوی خواهد شد.رئیسی، هم اینک تولیت امامزاده صالح را عهده دار است و همزمان دادستان کل کشور نیز است.بر اساس شنیده های انتخاب همچنین آیت الله علم الهدی نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی را به عهده خواهد گرفت.این ادعا توسط سایت انتخاب منتشر شده است.

  

احمد توکلی تکذیب کرد

احمد توکلی در متنی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد نوشت:

« بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و عصر جمعه همگی به خیر

متوجه شدم متنی درباره آقای هاشمی و خانواده ایشان به نقل از من در برخی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده. فارغ از این که حق و باطل در این متن مغشوش و درهم ریخته است اما هر کس که با قلم و ادبیات سیاسی من آشنا باشد، متوجه می‌شود این متن مربوط به اینجانب نمی‌باشد و اطلاع ندارم با چه نیتی ساخته و به این نام جعل و توزیع شده است. با این حال مواضع من در این موارد مشخص است و سابقا در رسانه ها منتشر شده استگفتنی است چندیست که متنی منتسب به احمد توکلی با عنوان دفاعیه برای هاشمی رفسنجانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

 شکست سنگین ورزشی‌ها در انتخابات مجلس!

با وجود اینکه افراد ورزشی زیادی برای حضور در مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده بودند اما هیچ یک از آن‌ها موفق به جلب نظر مردم نشدند و رای نیاوردند. اسامی برخی قهرمانان و مسئولان ورزشی که قصد حضور در مجلس را داشتند اما یا انصراف دادند، یا تائید صلاحیت نشدند و یا رای نیاوردند، به شرح ذیل است:

بهنام محمودی (ملی‌پوش سابق والیبال)، آرش میراسماعیلی (ملی‌پوشان سابق جودو)، محمد رویانیان (مدیرعامل اسبق پرسپولیس)، مجید خدایی (ملی‌پوش سابق کشتی)، فاطمه هاشمی(رئیس فدراسیون ورزش پیوند اعضا)، سید مهدی هاشمی (رییس فدراسیون تیراندازی)، غلامرضا جعفری (رییس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازیهای بومی محلی)، حمید سیفی (ملی‌پوش سابق کشتی)، افشین داوری (رییس سابق فدراسیون دوومیدانی)، عزیز محمدی (رییس سابق سازمان لیگ فوتبال)، مهرزاد خلیلیان (مدیر عامل سابق سپاهان)، صادق درودگر (مدیرعامل سابق ملوان بندرانزلی)، جواد خیابانی (گزارشگر فوتبال)، هادی حسینی (مدیر کل سابق تربیت بدنی مازندران)، مقداد نجف‌نژاد (مدیر عامل سابق استقلال). ایسنا این گزارش را منتشر کرده است.

 افکارتان را عوض کنید آقای قاضی‌پور

حمیده زرآبادی، اولین منتخب مردم قزوین در انتخابات مجلس دهم در نامه‌ای به نادر قاضی‌پور به اظهارات او پاسخ داد. در بخشی از این نامه می‌خواینم: جناب آقای قاضی پور، سخن مشهوری وجود دارد از یکی از زنان سیاستمدار جهان که در جایی گفته است: مراقبِ افکارتان باشید که کلمات را می‌سازند، مراقب کلماتتان باشید که رفتارتان را می‌سازند، مراقب رفتارتان باشید که تبدیل به عادتتان می‌شود، مراقب عادتتان باشید که شخصیت تان را می سازند و مراقب شخصیت تان باشید که سرنوشت تان را رقم می‌زنند. اکنون نیز سخن بنده به عنوان یک زن با جنابعالی این است که افکار خودتان را در مورد "زن" به عنوان موجودی محجور و طفیلی، عوض کنید و دست کم ذهن خود را در جوار شعاع درخشان کارنامه زنانی متمرکز کنید که تاریخ شیعی از زبان مصلحانه و نافذ آنان در مجالس مردانه رنگ و بو گرفته است و تاریخ معاصر، بشریت امروز را مدیون بهره‌مندی از حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌داند. سایت انتخاب این نامه را منتشر کرده است.

 

زندگی شخصی رهبر انقلاب به فقرا نزدیک است

رئیس کمیته امداد امام خمینی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران: اکنون مشاهده می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب زندگی شخصی خود را به فقرا نزدیک کرده است و دولت نیز در موضوع حمایت از فقرا حساس است و اقداماتی انجام داده که البته این اقدامات کافی نیست. وی همچنین به برخی شایعات واکنش نشان داد و گفت: در اینجا صراحتاً اعلام می‌کنم که منابع ما به هیچ کشور خارجی نمی‌رود و کمک‌های ما صرفاً به آنها فکری است چرا که آنها منابع خود را دارا هستند. خبرگزاری فارس متن این سخنرانی را منتشر کرده است.

 مگر مردم تهران به لیست انگلیسی رای دادند؟

کاظم جلالی که پنجشنبه شب در حسینیه قلعه شاهرود سخن می گفت: افزود: اینکه گروهی به یک کشور بیگانه نسبت داده شوند و سپس از سوی مردم انتخاب شوند، توهین به مردم است.وی با بیان اینکه ،رقابت انتخاباتی جنگ بین امام حسین(ع) و یزید نیست، افزود:کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شدند همه فرزندان انقلاب هستند، بعضی ها گفتند لیست انگلیسی، مگر مردم در تهران به لیست انگلیسی رای دادند؟

جلالی گفت: روحانیت محور است و ما اسلام را از روحانیت یاد گرفتیم ولی از آبروی اسلام مایه گذاشتن برای مسائل جزئی اشتباه است. نماینده مردم شاهرود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، رقابت های سیاسی را به جنگ و دعوا و تعارض نباید تبدیل کنیم، افزود: رفتن افراد به مجلس در اختیار مردم است و خودشان تصمیم می گیرند. او افزود: چهره های خدمتگذار را نباید تخریب کرده و آخرت خود را به پای دنیای کسی بفروشیم، نفاق، دو رویی و چاپلوسی از مشکلات ماست، با هم صادق باشیم و درست حرکت کنیم، که حرکت در مسیر رهبری همان درست عمل کردن است. جلالی گفت: این نگاه مارکسیست هاست که هدف وسیله را توجیه می کند، در شهر معلمان دین و اخلاق و شهری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از 20 دقیقه پیرامون عنصر شاهرودی صحبت کرده نباید این بداخلاقی ها باشد. وی گفت: به این نتیجه رسیدیم که بعضی روش هایی که در اصولگرایی وجود دارد درست نیست و ما نسبت به برخی روش ها نقد داریم، باید کشور به سمت عقلانیت پیش رود. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

 انتقاد بی‌سابقه داریوش ارجمند از «مختار»

داریوش ارجمند بازیگر نقش‌هایی همچون مالک اشتر و حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در ساخته‌های داوود میرباقری، انتقادات تندی نسبت به سریال «مختارنامه» وارد کرد.ارجمند در بخشی از صحبت‌های تازه‌اش در دیدار با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفته است علاقه‌ای به بازی در سریال «مختارنامه» نداشته: «اصلاً دوست نداشتم در سریال مختارنامه بازی کنم، با دلیل و منطق به شما می‌گویم که سریال مختارنامه ایراد بسیار زیادی داشت و ساخت چنین سریالی به صرفه نبود.» او در ادامه گفت: «من رفتار مختار را رفتار شیعه نمی‌دانم زیرا او که خود را مدعی رهروی از امام علی (ع) می‌دانست، نباید قاتلان امام حسین (ع) و یارانش را به آن شکل مجازات می‌کرد، زیرا شما می‌دانید که رفتار امام علی (ع) با ضاربش چقدر منصفانه بود.»از نظر داریوش ارجمند، رفتار «مختار» رفتار شیعه نیست و زمان 12 ساله و بودجه 66 میلیاردی این سریال به صرفه نبوده است. ارجمند همچنین نحوه کشته‌شدن مختار در این سریال را دروغ خواند. ایسنا به نقل از کانال ایران این خبر را منتشر کرده است.

 

 نفوذ شبکه ۶۰۰ نفره در رسانه‌ها

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تلاش جبهه ضدانقلاب برای جلوگیری از راهیابی نیروهای انقلاب به مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: ما قبل از این موضوع هم از یک شبکه 600 نفره نفوذ در رسانه‌ها مطلع شدیم و این موضوع را از طریق تذکر با امضای جمعی از نمایندگان به وزیر ارشاد گفتیم.وی با بیان اینکه این عناصر نفوذی در رسانه‌ها و روزنامه‌ها در حال تخریب چهره‌های انقلابی بودند، تصریح کرد: سیستم‌های نظامی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران به طور کامل بر این شبکه‌های نفوذی واقف و مسلط هستند، اسناد بسیار دقیق و ریزی دارند و از قبل هم بخشی از این اسناد را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دادند که ما هم مطلع باشیم و از جایگاه قانونی بتوانیم آن را پیگیری کنیم. این مصاحبه را فارس منتشر کرده است.

 حمله یک امام جمعه به معاون رئیس جمهور

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در نماز ‌جمعه کرج به حماسه ملت ایران و حضور گسترده آنها در انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و با انتقاد از اظهارات یکی از معاونان رئیس‌ جمهور در مقطع حساس انتخابات، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای در شرایط حساس اظهارات نسنجیده‌ای را بیان می‌کنند که خوراک تبلیغاتی برای جنگ رسانه‌ای علیه کشور فراهم می‌سازند.حسینی‌همدانی ادامه داد: اینکه می‌گویند در یکی از روستاهای کشور مردم مجبور به فروش مواد مخدر هستند و تمام مردان آن روستا اعدام شده‌اند.

 خاطره جنجالی قاضی‌پور غیرواقعی بود!

قاضی‌پور گفته آنچه درباره قدرت‌الله علیخانی به عنوان خاطره تعریف کرده، غیرواقعی بوده و از این بابت متأسف است. صحبت‌های قاضی‌پور که اخیراً منتشر شده و در بخشی از آن خاطره‌ای درباره علیخانی مطرح کرده بود، در این روزها جنجالی شده است.نماینده مردم ارومیه در مجلس، در گفت‌وگو با «خانه ملت» در واکنش به اخباری که از وی درباره حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله علیخانی منتشر شده بود، عذرخواهی کرد.وی با بیان اینکه "آقای علیخانی از چهره‌های برجسته و ارزشمند ادوار گوناگون مجلس است"، تاکید کرد: بنده برای ایشان همیشه احترام فراوان قائل بوده‌ام و افتخار دارم وی از رفقای خوب ما و مورد تکریم و ارادت همه نمایندگان و دوستان است.قاضی‌پور افزود: اینجانب در میان شور و شوق انتخاباتی هواداران، مطلبی بیان کردم که اشتباه و غیرواقعی بود و ضمن اظهار تأسف، امیدوارم سوءتفاهمات برطرف شود.

 رابطه ظریف و احمدی نژاد؟

محمد جواد ظریف در برنامه دید در شب حضور پیدا کرد و در مقابل دوربین این برنامه گفتگویی مفصل به مجری سابق صدا و سیما داشت. آقای ظریف در این مصاحبه به موضوعات مختلفی پرداخت و به سوالات و پرسش های متفاوتی هم پاسخ داد.ظریف در بخشی از این گفت گو در رابطه با نظرش در رابطه با محمود احمدی نژاد بیان می کند:« احمدی نژاد علاقه ای به بنده نداشتند و من هم ارادتی به سیاستهای ایشون نداشتم. در دولت احمدی نژاد شش سال خانه نشین شدم.»



:: موضوعات مرتبط:
اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
نظر اردوغان درمورد سفر داوداوغلو به ایران
رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه در آستانه سفر نخست وزیر این کشور به تهران گفت: امیدوارم جناب نخست وزیر با نتایج خیری از این سفر بازگردد.
 
 
رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه در آستانه سفر نخست وزیر این کشور به تهران گفت: امیدوارم جناب نخست وزیر با نتایج خیری از این سفر بازگردد.

به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان هنگام بازگشت از سفر گینه ، در گفتگو با خبرنگاران در هواپیما درباره سفر داوداوغلو به ایران گفت: وضعیت در منطقه خیلی حساس و خیلی خیلی جدی است. در این میان جناب نخست وزیر به ایران سفر خواهند کرد. این سفر هم خیلی مهم است و امیدوارم که جناب نخست وزیر با نتایج خیری از آنجا بازگردد.

خبرگزاری ایرنا این اظهارات اردوغان را به نقل از سایت‌ سون دقیقه منتشر کرده است.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عصر جمعه عازم جمهوری اسلامی ایران است. این اولین سفر یک هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران است.

انتظار می رود در این سفر وزرای اقتصاد، گمرک و تجارت، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و توسعه، کارشناسان و مسئولان دولتی و شماری از نمایندگان اصحاب رسانه ای مهم ترکیه، داوداوغلو را همراهی کنند.

منابع نخست وزیری ترکیه نیز ضمن با اشاره به اینکه ، برنامه این دیدار از یک هفته قبل طرح ریزی شده است، اعلام کردند: این دیدار از این نظر نیز که در آستانه مذاکرات صلح سوریه در نهم مارس در ژنو انجام می گیرد، حائز اهمیت می باشد.

آخرین بار رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در ماه آوریل از این دیدار داشت.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394