اعتراف ناخواسته وزیر اطلاعات علیه رئیس دولت

اعتراف ناخواسته وزیر اطلاعات علیه رئیس دولت
اظهارات وزیر اطلاعات دولت یازدهم در یک گفتگوی زنده تلویزیونی که در آن برنامه چگونگی انتخاب و پذیرفتن وزارت  اطلاعات را در دولت تدبیر و امید را برای نخستین بار تشریح کرد به سرعت با پوشش گسترده رسانه ها همراه شد و تاکنون بازتاب های فراوانی به همراه داشته است.
 
حجت الاسلام علوی که در برنامه زنده شبکه سیمای اصفهان حضور پیدا کرده بود، اعتراف کرد از پیشنهاد حسن روحانی برای قبول تصدی وزارت اطلاعات غافلگیر شده است، چرا که به اذعان خود آورده ای برای قبول این نهاد بسیار مهم کشور نداشته است. وزیر اطلاعات در این برنامه اظهار داشت: وقتی دکتر روحانی ما را برای همکاری صدا کرد به ایشان گفتم اقای دکتر ما اگر تبلیغ شما را کردیم، میخواستیم کار کشور به دست یک انسان عاقل بیفتد! ایشان گفت من می خواهم زحمت وزارت اطلاعات را به شما بدهم؛ بنده گفتم آقای دکتر روحانی با چه سابقه ای می خواهید بنده را انتخاب کنید؟! بنده شناختی از این حوزه  ندارم.
 
وزیر اطلاعات در ادامه بیان داشت: پس از مقاومت من و اصرار ایشان دکتر روحانی گفت از چه می ترسی از خدابخواه کمکت میکند. گفتم بله ولی از من حرکت از خدا برکت، من آورده ای ندارم. بعد آقای روحانی گفت: علوی تو آورده ای نداری؟ تو پسر حضرت فاطمه زهرا هستی. از مادرت کمک بخواه. فکر می کنی فرزندشان را رها می کنند و تنها می گذارند؟ این را که گفت من منقلب شدم و لرزه به بدنم افتاد و بغض کردم و اشک در چشمانم جمع شد. گفتم حالا که اسم مادرمو آوردی چشم! می پذیرم.
این اظهارات در حالی بیان می شود که در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری، حسن روحانی در اعتراض به رد صلاحیت برخی از داوطلبان، در کنایه به شورای نگهبان و  در تناقض با نگرش خود در انتخاب وزیر اطلاعات بر اهمیت تخصص کاندیداها تاکید کرد، تا آنجا که تخصص کاندیدها را مهمتر از تعهد آنها دانست.
 
روحانی اول بهمن 1394 در همایش استانداران، فرمانداران و معاونان و مدیران کل سیاسی و انتخابات با طرح این سوال که آیا امیرالمؤمنین علی (ع) هم زمانی که می‌خواستند، حاکم و فرمانداری تعیین کنند، فقط به نماز شب خواندن، حضور او در نماز جماعت، پرداخت زکات و امثال اینها توجه می‌کردند و یا توانمندی، کاربلدی، مدیریت و فهم او از جامعه را نیز ملاک عمل قرار می‌دادند؟ اظهار داشت: اگر فقط عبادت و ایمان ملاک بود، چه کسی از قنبر در کنار امیرالمؤمنین(ع) برتر بود؟ چرا حضرت علی(ع) او را فرماندار نکردند؟ حال آنکه امیرالمومنین (ع) حتی زیاد ابن ابیه پدر عبیدالله زیاد را بخاطر تخصص و مدیریت او منصوب کردند.
 
اعتراف مهم وزیر اطلاعات درباره روند انتصاب خود به عنوان وزیر این مجموعه حساس کشور علیرغم اذعان شخص وی در عدم نداشتن آشنایی و شناخت در این حوزه، ناخواسته پرده برداری از نوع نگاه دولت یازدهم در خصوص مدیریت کشور، به ویژه نگاه ساده اندیشانه به وزارت راهبردی اطلاعات است. تفکر تکنوکراتی که روح حاکم بر تصمیمات دولت یازدهم است، پیش از این همواره اظهاراتی از قبیل آنچه که حجت الاسلام علوی بیان کرد را  اظهاراتی پوپولیستی می دانست و آن را به نیروهای انقلابی منتسب می کرد. چه اینکه رئیس دولت یازدهم و دولتمردانش در این چهار سال به انحای مختلف دلسوزان و منتقدان را به بی سوادی و نظرات غیر تخصصی متهم کرده اند.
 
گفتنی است، این رفتار و گفتار دو گانه و متضاد حسن روحانی بار اولی نیست که رخ می دهد.مواقعی که پای منافع فردی و گروهی به میان می آید و انتخاباتی در پیش باشد رویکرد رئیس دولت تدبیر بر همین منوال است. وی اواخر سال گذشته استفاده از امکانات عمومی و دولتی را به نفع گروه و جناح خاصی در انتخابات را حرام دانست، اما درست فردای آن روز حزب حامی دولت اعتدال و توسعه که جمعی از وزرا در آن عضویت دارند، با صدور حکمی ازسوی این حزب و با امضای سخنگوی دولت، رئیس ستاد انتخابات این حزب را معرفی کرد.
 
حال باید به انتظار نشست و  در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نظاره گر رفتارهای انتخاباتی رئیس دولت یازدهم بود. آیا روحانی بار دیگر روبه روی خود خواهد ایستاد؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 8 فروردين 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: