مشاور امنیت ملی ترامپ بدنبال انتشار اسناد محرمانه برجام بود که برکنار شد!

مشاور امنیت ملی ترامپ بدنبال انتشار اسناد محرمانه برجام بود که برکنار شد!

افشاگری واشنگتن فری بیکن
 
مشاور امنیت ملی ترامپ بدنبال انتشار اسناد محرمانه برجام بود که برکنار شد!/ برکناری فلین برای جلوگیری از لو رفتن جزئیات توافق محرمانه با ایران بود
در این گزارش آمده است: این عملیات در درجه اول بر روی بی‌اعتبار کردن فلین به عنوان مخالف توافق هسته‌ای متمرکز شده است تا از این طریق تلاش‌های دولت ترامپ برای فاش کردن جزئیات محرمانه توافق هسته‌ای با ایران که مدت زیادی توسط دولت قبل مخفی مانده را متوقف نماید.
 خبر استعفای مایکل فلین ( Michael T. Flynn) مشاور امنیت ملی آمریکا در 13 فوریه و تنها بعد از 24 روز از تصدی  این پست از جمله مسائلی است که ابهامات بسیاری را به همراه داشته است.
 
 از جمله این ابهامات، چرایی استعفای فلین است که برخی معتقدند وی خود را فدای دونالد ترامپ کرده است. اما پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن(freebeacon) در خبری جالب توجه علت استعفای فلین را تلاش وی برای افشای اسناد محرمانه توافق هسته‌ای با ایران می‌‌‌‌‌‌‌خواند.(1)
 
 
این پایگاه خبری در گزارش خود مدعی شده است که مقامات طرفدار دولت اوباما پیش از روی‌کار آمدن دونالد ترامپ و از زمانی که نام فلین برای پست مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شده است کمپینی علیه وی راه‌اندازی کرده‌ تا از این طریق وی را بی‌اعتبار کرده و مانع انتشار اسناد محرمانه توافق هسته‌ای شوند.
 
در این گزارش آمده است:
 
این عملیات در درجه اول بر روی بی‌اعتبار کردن فلین به عنوان مخالف توافق هسته‌ای متمرکز شده است تا از این طریق تلاش‌های دولت ترامپ برای فاش کردن جزئیات محرمانه توافق هسته‌ای با ایران که مدت زیادی توسط دولت قبل مخفی مانده را متوقف نماید.
 
این پایگاه با نام بردن از بن رودز (Ben Rhodes) معاون اسبق مشاور امنیت ملی آمریکا به عنوان یکی از اعضای اصلی طراح این پروژه مدعی می‌شود که مایکل فلین آماده انتشار اسناد محرمانه توافق هسته ای بوده است به همین جهت پیش از انتشار آن باید از دست آن خلاص می‌شدند!
 
 
گزارش مورد اشاره اضافه می‌کند که برکناری فلین هرگز تصادفی نیست و اکنون هیچ کسی نمی‌داند که چه اتفاقی برای وی افتاده است. 
 
واشنگتن فری بیکن در ادامه به مقاله الی لیک(Eli Lake) کهنه خبرنگار مسائل امنیت ملی با عنوان ترور سیاسی مایکل فلین(the political assassination of Michael Flynn) در بلومبرگ ویو(bloomberg view)  می‌پردازد. لیک در این مقاله خود با اشاره به سابقه مایکل فلین در نقد سیاست خارجی دولت اوباما می‌نویسد که شهرت حاصل شده برای وی طی سال‌های گذشته به خاطر نقد‌های صریح فلین به سیاست خارجی دولت اوباما و به خصوص مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران بوده است و همین مسئله فلین را خار چشم موافقان توافق هسته‌ای کرده بود.(2)
 
گفتنی است که مایکل فلین کوتاه‌ترین دوره تصدی پست مشاور امنیت ملی در طول تاریخ ایالات متحده آمریکا را به نام خود ثبت کرده است و همچنان فرضیه‌های مختلفی درباره علت برکناری وی مطرح میشود.
 
 
1- http://freebeacon.com/national-security/former-obama-officials-loyalists-waged-campaign-oust-flynn/
2- https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-02-14/the-political-assassination-of-michael-flynn



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: فری بیکن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: