جاسوسی معاون سابق روحانی؛ کِیس نفوذ در رده های بالای نظام

جاسوسی معاون سابق روحانی؛ کِیس نفوذ در رده های بالای نظام
دولت های کارگزاران و اصلاحات بیشترین نفوذی ها را به نام جریان خود ثبت کرده اند و از معاونت تا وزیر و نماینده مجلس را در رسانه های آمریکا و انگلیس را به خود اختصاص داده اند و انگار این ماجرا تمامی ندارد و حتی نفوذی های سابق نیز هنوز مشغول کار هستند.
نفوذ چگونه شکل می گیرد
 جاسوسی معاون سابق روحانی؛ کِیس نفوذ در رده های بالای نظام/ اژه ای: این فرد آن زمان به دشمن یاد می داد، برای پیروزی چه بگویید!/ روزنامه امریکایی: رفت و آمد موسویان به کاخ سفید همچنان ادامه دارد
دولت های کارگزاران و اصلاحات بیشترین نفوذی ها را به نام جریان خود ثبت کرده اند و از معاونت تا وزیر و نماینده مجلس را در رسانه های آمریکا و انگلیس را به خود اختصاص داده اند و انگار این ماجرا تمامی ندارد و حتی نفوذی های سابق نیز هنوز مشغول کار هستند.
 چندی پیش که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در نشست «بررسی ابعاد حقوقی نفوذ در عرصه اقتصاد سیاسی» به سخنرانی پرداخت اشکال مختلفی از نفوذ را همراه با نمونه های عینی و واقعی که در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است را بازگو کرد.
 
حجت الاسلام محسنی اژه ای  با بیان وجود دشمنی های بسیار نسبت به نظام و مردم بیان کرد: در مقابله با حق همیشه از ابزار «نفوذ» استفاده شده و استفاده می‌شود چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم.
 
وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به ماهیت جنگ نرم افزود: آیا یک تبعه آمریکایی و انگلیسی می تواند این کار را انجام دهد؟ طبیعتا خیر. چون باید فردی باشد که از جنس خود ما باشد. باید کسی باشد که بتواند در جایگاهی قرار بگیرد و منویات را پیاده کند. اگر فردی انگلیسی بیاید و در مسجد، فضای مجازی و کلا جامعه حرفی را بزند جامعه در دهانش می‌زند لذا باید کسی باشد که در رسانه‌ها حضور پیدا کند، در مساجد، محل کسب و کار، دانشگاه و ... بتواند حرف‌های خود را بیان کند و  بین زن و مرد حضوری فعال داشته باشد.... این فرد سعی می کند چهره خود را تا حد ممکن با موقعیت محل کار و اطرافیان همخوانی دهد و حتی تیپ و قیافه ،‌نحوه صحبت ، آرایش لباس و صورت خود را نیز تطبیق می دهد این جا است که وظیفه مهم ما شناسایی رخنه ها و خلاها است.
 
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به روش های مختلف نفوذ توسط دشمن به نمونه هایی که تا به حال رخ داده است اشره کرد.
 
نفوذ از طریق فرزندان:
 
محسنی اژه ای گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات ما فرزندان مسئولین هستند که بعضی از آنها اطلاع و توجه کافی ندارند ، برخی جوان هستند و دنبال کار می گردند و گاهی به خاطر طمع و شهوت ضربه هایی را می خورند، یادمان نرود که برخی از افراد بزرگمان از ناحیه فرزندانشان مسیر زندگیشان تغییر کرد و گاهی از این طریق ضرباتی متوجه نظام می شود.
 
شهوت، ابزاری برای جاسوسی
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه روش های نفوذ افزود: یکی از شگردهای قدیمی و گذشته دشمن استفاده از شهوت بوده است و چه کسانی به خاطر همین شهوت گرفتار نشدند و خود و خانواده و جریان حقی که در آنها بود ضربه خوردند و گاهی به گونه ای می شود که به حیثیت نظام ضربه وارد می شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا افزود: یکی از موضوعاتی که در ماه های اخیر اتفاق افتاده بود این بود که یک خانمی توانسته بود به یکی از مسئولین نزدیک شود و این خانم به قدری به آن فرد نزدیک شده بود که به دختر خود که در خارج از کشور است با خوشحالی گزارش و پیغام می داد که من به فلانی نزدیک شدم و به زندگی خصوصی،‌ جیب،‌کیف،‌پول و افکار وی دسترسی دارم و اگر فلان کار را بگویم این فرد خیلی راحت برایم انجام می دهد بنابراین آیا با این روند دشمن بر این فرد سوار نمی شود، آیا اگر کسی این نقطه ضعف را داشته باشد دشمن او را در دست خودش  نمی گیرد. در این جا دشمن می گوید اگر این فرد با ما همراهی کرد که ما به نهایت خواسته مان رسیده ایم اما اگر همراهی نکرد خودمان او را لو می دهیم و از گردونه نظام خارجش می کنیم این درحالی است که این فرد می توانست گوشه ای از بار نظام را بردارد اما او را حذف می کنند و از طرفی آبروی نظام را نیز می ریزند.
 
نفوذ در تیم مذاکره کننده هسته ای
 
محسنی اژه با اشاره به جاسوس اصطلاحی بودن یکی از افراد تیم مذاکره کننده هسته ای در زمان مذاکرات دولت اصلاحات که به وسیله دکترروحانی انجام میشد افزود: این فرد یکی از کارهایش این بود که به طرف مقابل یاد می داد که اگر شما می خواهید پیروز شوید چه بگویید و در نظام ما افراد روی چه چیزی حساس هستند و آنها را راهنمایی می کرد که چگونه مذاکره کنید!
 
با جست و جو در تاریخ به نام حسین موسویان از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای برمیخوریم.
 
 
حسین موسویان از مذاکرات دولت اصلاحات و دستگیری تا مذاکرات دولت اعتدال!
 
حسین موسویان که از موسسین حزب اعتدال و توسعه بوده، بدون هیچ تخصصی در حوزه دیپلماتیک و با تخصص مهندسی نفت(!) توسط دولت هاشمی رفسنجانی به عنوان اولین سفیر ایران در آلمان متحد انتخاب شده بود و در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی توسط حسن روحانی به عنوان معاون حسن روحانی و رئیس کمیسیون سیاست خارجی منصوب شد و درمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز معاونت امور بین الملل را برعهده داشت.
 
وی که به نوعی سخنگو و عضو تیم مذاکرات هسته ای در دولت اصلاحات بود نقش آفرینی های مهمی در عقب نشینی از حقوق هسته ای کشور انجام داد.
 
همانگونه که از صحبت های معاون اول قوه قضاییه پیداست نقش موسویان در ضربه زدن به کشور و دادن اطلاعات به دشمن غیر قابل انکار است و همین امر منجر به بازداشت وی توسط وزارت اطلاعات شد و به جرم اخلال در امنیت ملی به حبس نیز محکوم شد.
 
 
بعدها که جریان هایی در جهت تطهیر وی فعالیت کردند وزارت اطلاعات در بیانیه ای در این باره اعلام كرد: «با توجه به خبر منتشره در برخي رسانه‌ها و مطبوعات پنج‌شنبه مورخ ‌٢٨/٥/٨٩ به نقل از آقاي علي صالحي رييس سازمان انرژي اتمي كشور مبني بر عدم وجود جاسوس در تيم مذاكره كننده هسته‌يي دولت اصلاحات، وزارت اطلاعات قويا اعلام مي‌دارد با عنايت به راي صادره از سوي شعبه ‌١٥ دادگاه انقلاب اسلامي تهران كه قطعي گرديده است، به استناد ماده ‌٥٠٥ قانون مجازات اسلامي، آقاي حسين موسويان به جرم «جمع‌آوري اطلاعات طبقه‌بندي شده با پوشش مسوولين نظام و مامورين دولت و در اختيار قرار دادن اطلاعات مزبور به ديگران (افراد فاقد صلاحيت و بيگانگان)» به دو سال حبس تعزيري و پنج سال محروميت از مشاغل ديپلماتيك در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بين‌الملل ساير نهادها و ارگان‌هاي كشور محكوم گرديده است. لذا اقدام نامبرده مصداق روشن و كامل جاسوسي مي‌باشد.»
 
موسویان اما بعدا در سفر به آمریکا روابط خود با دشمن را ارتقا داد و حتی دیگر به ایران بازنگشت تا اینکه در دولت روحانی باز حرف و حدیث ها در مورد او پاگرفت و به عنوان یکی از افرادی که در مذاکرات دولت جدید نیز تاثیر گذار است توسط برخی رسانه مطرح شد.
 
هرچند وی هرگونه همکاری را با تیم مذاکرات دولت یازدهم را رد میکند اما حضور وی در مراسم ختم مادر ظریف وعکس های منتشر شده او در کنار تیم مذاکره فعلی در ایران که پای او را دوباره به کشور بازکرد این شائبه را ایجاد کرد که چه ارتباطی بین او و دولت جدید وجود دارد که این نفوذی بار دیگر به کشور بازگشت؟
 
موسویان در مراسم ترحیم مادر دکتر طریف در ایران
 
موضوع زمانی جالب تر میشود که پایگاه واشنگتن‌ فری بیکن در  گزارشی اعلام کرد، موسویان حداقل سه مرتبه میهمان کاخ سفید بوده است! این یعنی این نفوذی همچنان مشغول کار است.
 
حال باید منتظر ماند و دید مساله «نفوذی» که بیشترین تعداد را در دولت های اصلاحات و کارگزاران رقم زده است بار دیگر توسط نفوذی های سابق و احتمالا نفوذی هایی که در آینده مشخص میشوند برای کشور خسارت محض را به ارمغان آورده است.
 
 
منبع: رجانیوز



:: برچسب‌ها: جاسوسی معاون سابق روحانی؛ کِیس نفوذ در رده های بالای نظام ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 10 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: