پذیرش امریه سربازی از سوی وزارت علوم/ واگذاری پروژه‌های مورد نیاز صنعت به دانشگاه‌ها

پذیرش امریه سربازی از سوی وزارت علوم/ واگذاری پروژه‌های مورد نیاز صنعت به دانشگاه‌ها
 
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان می توانند برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود از روز یکشنبه لغایت سه شنبه سوم اسفند ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.
 
**حذف پایان نامه از مقطع کارشناسی با هماهنگی وزیر علوم در دست بررسی است
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحمیل نگارش پایان نامه به دانشجوی مقطع ارشد، مسئله فروش پایان نامه را باب می کند و دانشجویان به جای نوشتن به سمت خریدن سوق داده می شوند.
 
وی بیان کرد: اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر به حذف پایان نامه از دوره کارشناسی دارند تا فروش آن در خیابان های کشور از بین برود و اعضای این شورا در حال تحقیق بیشتر بر روی این مسئله هستند و برای عملیاتی شدن آن لازم است این موضوع با هماهنگی وزیر علوم اجرا شود.
 
**اعلام نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 96 دانشگاه آزاد
فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره آزمون های پزشکی کارشناسی ارشد و دکتری 96 این دانشگاه گفت: آزمون ارشد و دکتری 96 دانشگاه آزاد با آزمون وزارت بهداشت ادغام شده و بصورت سراسری برگزار می شود.
 
وی با اشاره به زمان ثبت نام متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی ارشد گروه پزشکی 96 از یکم لغایت 15 اسفند ماه 95 اظهار داشت: دفترچه راهنمای ثبت نام قبل از شروع زمان ثبت نام و تا نیمه دوم بهمن ماه از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir  قابل دسترس است.
 
**وزارت علوم امریه سربازی پذیرش می کند
مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم برای بخش سامانه جامع جدید خود نیازمند نیرو است که برای پاسخ به این نیاز اقدام به جذب امریه سربازی از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کرده و فراخوان پذیرش امریه سربازی برای این مرکز در قالب اطلاعیه ای به دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور ارائه شده است.
 
مهلت ارائه مدارک متقاضیان واجد شرایط امریه سربازی در این مرکز تا پایان دی ماه تعیین شده است و متقاضیانی که فرم درخواست را زودتر ارسال کنند، در اولویت پذیرش قرار می گیرند.
 
**اجرای "آمفا" بین 10 مرکز آموزش زبان فارسی فعال داخلی در بهمن ماه 95
فرج اله طالبی معاون اجرایی مرکز و گسترش زبان فارسی، ایرانشناسی و اسلام شناسی در خارج از کشور وزارت علوم درباره تافل فارسی گفت:  یک تست در بهمن ماه 95 و تستی دیگر در اردیبهشت ماه 96، بین 10 مرکز آموزش زبان فارسی فعال در داخل دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.
 
تست اولیه مختص دانشجویان خارجی مراکز آموزش زبان فارسی داخل کشور (مثل موسسه دهخدا، مرکز بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، اصفهان و مشهد) است.
 
وی عنوان کرد: از سال آینده آزمون بین المللی توسط سازمان سنجش یکی قبل از ترم مهرماه و دیگری قبل از شروع ترم بهمن ماه همه ساله به عنوان ملاک ورود به دانشگاه‌های ما برگزار می شود.
 
**اعلام قیمت نهایی عتبات دانشگاهیان
محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه هزینه‌ سفر به عتبات عالیات، تحت تأثیر نرخ ارز در بازار داخلی، تعیین می‌شود، گفت: حدود قیمت زمینی عتبات، یک میلیون و 149 هزار و 150 تومان و قیمت هوایی از (ایستگاه تهران) یک میلیون و 820 هزار و 550 تومان و همچنین قیمت نهایی عتبات سایر استان ها نیز بر اساس فاصله ایستگاه پروازی و با توجه به دوری و نزدیکی به مرز متفاوت است.
 
**فهرست 136 موسسه اعزام دانشجو به خارج به روز شد
کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین به روز رسانی، لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.
 
در این به روز رسانی، فهرست 84 موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و 52 موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد. موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچگونه فعالیت در خصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد و غیره نخواهند داشت.
 
**آغاز بررسی رشته‌های یک بار پذیرش دانشگاه آزاد
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در حال بررسی رشته ها با شرایط یک بار پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد هستیم تا رشته هایی که شرایط پذیرش مجدد دانشجو برای دفعات و سال های بعد را دارند، مشخص کنیم لذا نتایج به زودی به دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.
 
وی افزود: دانشگاه آزاد یکی از زیرنظام های آموزش عالی است؛ بنابراین یک زیر نظام برای دستگاه بالاتر خود شرط نمی گذارد و این دانشگاه تابع مقررات آموزش عالی است.
 
**پروژه‌های مورد نیاز صنعت به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به هماهنگی و ارتباط وزارت علوم با حوزه های مختلف صنعت بیان کرد: در هفته پژوهش، تفاهم نامه همکاری در حوزه کارآموزی بین 2 مجموعه وزارت علوم و وزارت صنعت و معدن منعقد شد.
 
وی با اشاره به این تفاهم نامه گفت: در واقع با این تفاهم نامه از ظرفيت صنعت برای دوره های کارآموزی دانشگاهها و مراکز پژوهشی استفاده می کنیم چون یکی از مشکلات اصلی ما این بود که در دانشگاه علاوه بر عدم برگزاری این دوره ها، فضای رفتن دانشجویان به مراکز صنعتی وجود نداشت.
 
**ایجاد زمینه مناسب برای جذب فارغ‌التحصیلان در صنعت
محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: سیاست گذاری برای هدایت پژوهش ها در حوزه های اولویت دار و مورد نیاز کشور مثل انرژی، محیط زیست و سلامت، توسعه و ارتقای مهارت‌های کارآفرینانه دانشجویان و ایجاد زمینه مناسب برای جذب فارغ التحصیلان در صنعت از جمله اهداف راهبردی دانشگاه صنعتی شریف در حوزه پژوهش، ارتباط با صنعت و فناوری است.
 
تأسیس دفتر کنسولی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه پیام نور با هدف پیگیری مسائل حقوقی
محمد محسن صدر سخنگوی دانشگاه پیام نور بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی ‌های دانشگاه پیام نور این مرکز آموزشی سعی دارد تعداد نمایندگی‌های خود را در خارج از کشور افزایش دهد. در همین راستا تعداد دانشجویان خارجی که مشغول به تحصیل هستند افزایش پیدا می کند که با مشورت سازمان امور دانشجویان، وزارت علوم تصمیم به افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان غیرایرانی می‌کند.
 
وی افزود: این دفتر کنسولی با هدف پیگیری مسائل حقوقی و کاری دانشجویان خارجی راه‌اندازی شده و قرار است در اوایل ترم دوم دانشگاه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.
 
**200 میلیارد تومان هزینه تکمیل طرح‌های دانشگاه پیام نور
محمد محسن صدر سخنگوی دانشگاه پیام نور گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته قرار است در دهه فجر امسال تعداد 100 طرح نیمه تمام به بهر برداری کامل برسد و فضای آموزشی و فرهنگی و همچنین ورزشی ویژه دانشجویان افزایش یابد.
 
وی تصریح کرد: هزینه تکمیل طرح های نیمه تمام این دانشگاه بیش از 200 میلیارد تومان است که با افتتاح آن‌ها، فضای آموزشی و فرهنگی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.
 
**راه‌اندازی سامانه ثبت نام ازدواج در دانشگاه پیام نور
محمد محسن صدر سخنگوی دانشگاه پیام نور با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت نام ازدواج در این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر امر ازدواج و استحکام بنیان خانواده، سیستم ثبت نام ازدواج کارکنان و اعضای هیات علمی سامانه ای راه اندازی شده است.
 
وی بیان کرد: در این طرح به 114 نفر از اعضای هیات علمی و 114 نفر از کارکنانی که امسال ازدواج کنند، مبلغی به میزان 20 میلیون تومان به عنوان قرض الحسنه به آنها داده می شود و دانشگاه پیام نور هزینه یک سفر معنوی و نورانی به مشهد مقدس را تقبل می کند.
 
**ساخت مجسمه‌های فوق‌العاده واقعی از انسان توسط دانشجویان شریف
ندا محمدی قراگوزلو رهبر گروه و صاحب طرح ساخت مجسمه های سه بعدی گفت: با کمک خدمات ارائه شده در فضای کارآفرینی مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف توانستیم از ابتدای تابستان کار و ایده ساخت مجسمه های سه بعدی را با جدیت دنبال کنیم و مراحل توسعه محصول و بازاریابی آن را انجام دهیم.
 
این دانشجوی کارشناسی ارشد هوا و فضا دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به آمادگی تیمش برای ارائه خدمات به تمام مردم، در خصوص طرح ساخت مجسمه های سه بعدی گفت: در این طرح به کمک اسکنر سه بعدی، عکس های زیادی از دور تا دور بدن افراد به صورت 360 درجه گرفته و سپس مدل های سه بعدی آنها به کمک نرم افزارهای مربوطه ساخته می شود.
 
انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 17 دی 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: