تونس: روابط دیپلماتیک قوی با سوریه داریم

تونس: روابط دیپلماتیک قوی با سوریه داریم

رئیس جمهور تونس با اشاره به روابط دیپلماتیک قوی این کشور با سوریه تأکید کرد که کنار رفتن یا نرفتن «بشار اسد» از قدرت به انتخاب ملت سوریه بستگی دارد.

الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس، مشکل اصلی سوریه در شرایط کنونی را احیای نقش منطقه‌ای و بین‌المللی آن شمرد و تأکید کرد که الان بشار اسد مشکل سوریه نیست. 
 
وی در مصاحبه با روزنامه الشروق تونس تصریح کرد که تونس روابط دیپلماتیک با سوریه دارد و کنسولگری تونس در دمشق فعال است. 
 
السبسی با اشاره به اینکه در سیاست هیچ چیز نهایی وجود ندارد،گفت: به عقیده من مهم این است که ما از جنبه قومی با سوریه تعامل داشته باشیم و نباید فراموش کنیم که سوریه در رویارویی با اسرائیل نقش زیادی داشته و ما امیدوار هستیم که امروز این کشور از بحران کنونی عبور کرده و وضعیت آن بهبود یابد. 
 
رئیس جمهور تونس درباره بحران لیبی نیز اظهار داشت که مشکل این است که لیبی دیگر یک دولت نیست بلکه به شبه‌نظامیان مسلح تبدیل شده است و هر شبه‌نظامی مدعی دولت است بنابراین تعامل با آن دشوار است و مشکل امروز ما نیز این است که مرز ما با لیبی به طول 500 کیلومتر باز است. 
 
وی در ادامه اشاره کرد که بحران لیبی باعث وارد آمدن خسارت‌های زیاد و بوجود آمدن مشکلات متعددی برای تونس شده است و گذشته از آن وجود تروریست‌های تونسی در لیبی نگرانی از نفوذ آنها به کشور را بیشتر کرده است. 
 
السبسی همچنین با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای حراست از مرزها و ایجاد دیوار جهت مقابله با خطر نفوذ تروریست‌ها، تأکید کرد که آنچه امروز برای تونس اهمیت دارد بازگشت لیبی به ملت این کشور و عدم دخالت‌های خارجی در آن است.
 
منبع: فارس



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 14 دی 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: