فانتوم 4 معرفی شد: باهوش‌ترین پهپاد DJI

فانتوم 4 معرفی شد: باهوش‌ترین پهپاد DJI

 

شرکت DJI یکی از مدعیان صنعت پهپادهای جهان است و قصد دارد جایگاه برتر خود را در بازار حفظ کند. این شرکت به صورت پیوسته محصولات جدیدی را به بازار عرضه می‌کند و امروز نیز از پهپاد جدیدی به نام Phantom 4 رونمایی کرده که باهوش‌ترین پهپاد تولید شده توسط این شرکت تا به امروز است.

 

فانتوم 4 در حال حاضر بهترین مدل از یک پهپاد خودآگاه مصرفی هست که کاربران عادی می‌توانند آن را خریداری کنند. این پهپاد می‌تواند به صورت خودکار پرواز کند، موانع را پشت سر بگذارد و حتی کاربران را ردیابی کند. به این ترتیب این پهپاد نمونه‌ای کامل از یک ربات پرنده ضد تصادف است زیرا حتی کاربران نمی‌تواند به عمد این ربات را به دیوار بکوبند.
این پهپاد در قسمت جلو به دو دوربین و در قسمت عقب نیز به دو دوربین دیگر مجهز شده است، یک دوربین اصلی 4K نیز وظیفه ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها را بر عهده دارد. تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های فانتوم 4 به نرم افزار دید کامپیوتری این پهپاد منتقل می‌شود تا یک الگوی سه بعدی از محیط پیرامونی ربات تهیه شده و پهپاد بتواند به صورت هوشمند از میان تمام موانع عبور کند.

 

کاربران می‌توانند قابلیت ضد تصادف این پهپاد را غیرفعال کنند، اما این ویژگی برای کاربران حرفه‌ای بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا می‌دانند که فانتوم 4 چندان ارزان قیمت نیست. شرکت DJI همراه با این پهپاد از ویژگی جدید دیگری به نام TapFly پرده برداری کرده است که به تازه کاران امکان می‌دهد برای کنترل پهپاد از دسته کنترل آن استفاده نکرده و روی فید ویدیویی زنده آن ضربه بزنند.

 

فانتوم 4 به ویژگی دیگری نیز به نام ActiveTrack مجهز است. اگر کاربر قصد داشته باشد یک سوژه خاص را تعقیب کرده و به صورت پیوسته آن را در فریم ببیند، تنها کافی است یک دایره دور آن رسم کند. به این ترتیب کامپیوتر داخلی پهپاد یک مدل سه بعدی از سوژه تهیه کرده و به صورت خودکار آن را تعقیب می‌کند.

 

با توجه به گرد آوری تمامی این ویژگی‌ها می‌توان انتظار داشت که فانتوم 4 چندان ارزان قیمت نباشد. فانتوم 4 در حال حاضر قابل پیش خرید است و DJI قیمت 1400 دلار را برای جدیدترین محصول خود تعیین کرده است.

فانتوم 4
 
فانتوم 4منبع : www.shahrekhabar.com




:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: