انتخاب به نقل از وب سایت رسمی شرکت سامسونگ ، سیستم سنجشگر فشار خون سامسونگ همزمان با عرضه عمومی گلکسی اس 9 در اختیار کاربران خواهد بود . این سیستم جدید با دانشگاه علوم و فناوری کالیفرنیا، ارائه شده است .

بسیاری از افراد طی روز اطلاعات چندانی در خصوص وضعیت سلامتی خود ندارند و نمی دانند در چه ساعاتی دچار پرفشاری یا کم فشاری خون می شوند ، در نتیجه بدون آن که انتظار داشته باشند دچار مشکلاتی جدی مثل حمله قلبی می شوند. اکنون شرکت سامسونگ از یک اپ نجات بخش برای حل این مشکل استفاده کرده است .

این اپ که موسوم به My BP Lab است ، به عنوان بخشی از برنامه مطالعاتی /تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا طراحی شده بود و اکنون نیز در اختیار شرکت سامسونگ قرار گرفته تا به عنوان یک اپ اختصاصی به کاربران ارائه شود .

کاربران می توانند پس از نصب My BP Lab نه تنها از وضعیت سلامتی ، فشار خون و ... مطلع شوند ، بلکه به یک مطالعه تحقیقاتی سه هفته ای از سوی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو دعوت می شوند. شرکت کنندگان این اپلیکیشن فهرستی از سبک زندگی خود برای این اپ ارسال کرده و سپس بر اساس وضعیت خواب، تمرین یا وعده های غذایی خود برنامه سلامتی دریافت می کنند .سیستم سنجش فشار خون این اپ مبتنی بر سنسورهای هوشمند موبایل است .

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است ، همه دارندگان سری جدید موبایل های کهکشانی سامسونگ می توانند My BP Lab را از تاریخ 15 مارس در گوگل پلی دانلود کنند.

منبع ؛گروه فناوری الف