اتهام زنی رسانه‌های آمریکایی علیه ایران آغاز شد

اتهام زنی رسانه‌های آمریکایی علیه ایران آغاز شد

پس از تائید توانایی آژانس برای نظارت بر اماکن نظامی ایران صورت گرفت
اتهام زنی رسانه‌های آمریکایی علیه ایران آغاز شد/ فاکس نیوز: تروریست‌های الشباب اورانیوم‌ استخراج شده را به ایران ارسال می‌کنند!/ ماجرای توصیه روزهای پیش جان بولتون که توسط سفیر آمریکا در سومالی عملی می‌شود
همانطور که مشخص است این خبر در تلاش برای القای دو هدف است: اول این‌که دخالت آمریکا در سومالی را به رسمیت بشناسد و دوم این‌که توجیهی برای درخواست آژانس برای بازرسی‌ از اماکن نظامی ایران ایجاد کند! یعنی همان چیزی که آمریکا در پی آن است! نکته جالب توجه این جا است جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل نیز در طرحی که برای خروج از برجام طی روزهای قبل ارائه شدداده بود نوشته است: سفارت‌های آمریکا در سراسر جهان نیز باید با همکاری با دولت‌های میزبان خود داده‌های لازم برای توضیح و توجیه خروج از برجام را بیابند.
 پس از سفر نیکی هیلی به وین و تلاش برای متقاعد کردن آژانس برای بازدید از تاسیسات نظامی ایران، دو نفر از مقامات  آژانس ابتدا اعلام کردند که كه آژانس فعلا نيازى به دسترسى به سايت هاى نظامى ايران ندارد، چراكه هيچ اطلاعاتى كه موجب نگرانى از فعاليت اعلام نشده باشد، وجود ندارد.
 
اظهارات منتشر شده مقامات آژانس، توانایی این نهاد جهت بازدید از صنایع نظامی ایران رد نمی‌کرد بلکه عدم وجود اطلاعات نگران کننده از فعالیت‌های اعلام نشده در ایران را علتی می‌دانست که آژانس را فعلا از دسترسی به سایت‌های نظامی ایران بی‌نیاز می‌دانست. ساعاتی پس از این اظهارات یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با آسوشیتدپرس آب پاکی را بر روی دستان همه ریخت و گفت: طبق برجام آژانس در صورت وجود اطلاعات معتبر و نگرانى از فعاليت اعلام نشده، مى تواند به هر سايتى، چه نظامى و چه غيرنظامى، دسترسى داشته باشد. 
 
لذا مشخص است که مطابق با برجام آژانس توانایی این مسئله را دارد که به سایت‌های نظامی ایران دسترسی پیدا کند اما برای این‌کار نیاز به وجود اطلاعات معتبر و نگرانی از فعالیت اعلام نشده دارد.
 
از آن‌جایی که مقامات آمریکایی نیز به این مسئله اطلاعات کامل و کافی دارند سعی خود را برای طرح اتهامات علیه ایران از طریق رسانه‌های خود آغاز کردند. در همین راستا فاکس نیوز روز پنجشنبه 9 شهریور- 31 آگوست- در خبری که نوع جنگ آغاز جنگ روانی رسانه‌ای علیه ایران بود نوشت: وزیر خارجه سومالی ۲۰ مرداد نامه‌ای به سفارت آمریکا ارسال کرده و در آن نوشته تروریست‌های الشباب کنترل معادن اورانیوم این کشور را در دست گرفته‌اند و چنانچه آمریکا اقدام نظامی فوری انجام ندهد، آنها قصد دارند اورانیوم‌های استخراج شده را به ایران ارسال کنند. 
 
 
 
در پایان این نامه ضمن تقاضای کمک نظامی از آمریکا ادعا شده هر روز که بدون مداخله نظامی واشنگتن به پایان برسد مواد بیشتری برای ساخت بمب اتم در اختیار دشمنانش یعنی ایران قرار می‌گیرد.
 
 
همانطور که مشخص است این خبر در تلاش برای القای دو هدف است: اول این‌که دخالت آمریکا در سومالی را به رسمیت بشناسد و دوم این‌که توجیهی برای درخواست آژانس برای بازرسی‌ از اماکن نظامی ایران ایجاد کند! یعنی همان چیزی که آمریکا در پی آن است!
 
نکته جالب توجه این جا است  جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل نیز در طرحی که برای خروج از برجام طی روزهای قبل ارائه شدداده بود نوشته است: سفارت‌های آمریکا در سراسر جهان نیز باید با همکاری با دولت‌های میزبان خود داده‌های لازم برای توضیح و توجیه خروج از برجام را بیابند.
 
 
به همین جهت شاید بهتر بود که عنوان این خبر را این‌گونه نوشت: ماجرای نامه ای که سفیر امریکا  در سومالی به درخواست ترامپ برای  وزیر امور خارجه  سومالی نوشته است! 
 
 
البته قسمت تاسف برانگیز ماجرا جایی است که بدانیم تمامی این بهانه‌ها بخاطر ضعف تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در نگارش متن توافق هسته‌ای به وجود آمده است! متنی که با پذیرش پروتکل الحاقی به آژانس اجازه بازدیدهای وسیع‌تر را دادند تا فقدان مواد و فعاليتهاي اظهار نشده (Undeclared Nuclear Materials & Activities را نیز تائید نماید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 11 شهريور 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: